Ik zag laatst een advertentie van een occassioncentrum van de van Mosselgroep en daar stond bij dat je garantie bij kon kopen via autotrust.nl.
Dit is natuurlijk gewoon een verzekering tegen 'schade' en zal qua service nooit kunnen tippen aan officiele merkgarantie of dealergarantie bij een dealer die service hoog in het vaandel heeft staan. Maar wie heeft er ervaring met deze toko?
Voorbeeldje:
Clio RS uit 2006 (50000km) met 8000km per jaar
Premies lopen van 390 tot 500 euro per jaar voor verschillende dekkingen. Als je ziet wat je bij de gemiddelde dealer betaalt voor 6 maanden...
Enige minpuntje, in de eerste 3 maanden na afsluiten gaan zij bij defecten door slijtage er van uit dat het defect al aanwezig was en is het niet gedekt.
Ik bedenk me net nog een minpunt, het is een verzekeringsmaatschappij dus ze zullen alles doen om niet uit te keren... Wanneer zien zij iets als normale slijtage en wanneer is het inderdaad 'garantie'?
Garantie (verzekering) van autotrust
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Garantie (verzekering) van autotrust
Je moet simpelweg de voorwaarden even doorlezen maar het is handig om daarbij technisch te zijn. Daarin staat exact wat ze wel, niet en wanneer vergoeden. Op zich vind ik autotrust helemaal niet zo gek als tussenvorm voor als je particulier toch veel geld uitgeeft maar je bent niet helemaal en overal 100% gedekt.
Als doorlopende verzekering is het natuurlijk te duur maar t.o.v. de extra kosten die je moet betalen voor garantie bij een autobedrijf is het niet zo gek.
Als doorlopende verzekering is het natuurlijk te duur maar t.o.v. de extra kosten die je moet betalen voor garantie bij een autobedrijf is het niet zo gek.
-
Re: Garantie (verzekering) van autotrust
Tuurlijk zeggen de algemene voorwaarden alles. Maar ervaringen van mensen zijn ook wat waard bij zoiets. Maar als het puntje bij paaltje komt heb je alleen de AV om ze mee om de oren te slaan.