30 oktober en 6 november circuittraining Lelystad
- RVV
30 oktober en 6 november circuittraining Lelystad
http://www.driving-fun.com/2363/active/ ... drive.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.driving-fun.com/2381/active/ ... drive.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/2381/active/ ... drive.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robertdj
Re: 30 oktober circuittraining Lelystad
Nice! Hier ga ik zeker proberen bij te zijn.
- JP
Een aanradertje.....alleen een beetje kortdag.
- SteV6
Hûh???
Ik heb via een Lotusclub bij Prodrive een slalomtraining geboekt op 30 oktober op het politieciruit ...
Ik heb via een Lotusclub bij Prodrive een slalomtraining geboekt op 30 oktober op het politieciruit ...
- jaydee
Ik ook....
En die delen de baan ook nog eens met de Renault Alpine club...
Volle bak? Annulering of verplaatsing voor één of meer groepen?
En die delen de baan ook nog eens met de Renault Alpine club...
Volle bak? Annulering of verplaatsing voor één of meer groepen?
- SteV6
Bron: http://arcn.org/" onclick="window.open(this.href);return false;Slalom Workshop op het circuit van Lelystad, onder deskundige aanvoering van Mark Maaskant van Prodrive Training. In samenwerking met de Lotus Club Holland op het Oefencircuit Lelystad – ISB
Op zondag 30 oktober organiseert de Lotus Club Holland haar tweede slalomworkshop. Voor jou, als ARCN lid of donateur is dit natuurlijk óók een prima gelegenheid om hieraan mee te doen en de grenzen van je Alpine te leren kennen. Ter voorbereiding van de sportieve strijd krijgen we daarbij professionele instructie van de trainers en Mark Maaskant van Prodrive.
Plaats van handeling is Eendenweg 12, 8218 NC LELYSTAD.
De samenwerking met de Lotus Club Holland geeft je de gelegenheid om kennis te maken met deze snelle sportwagens uit Engeland, die destijds óók Alpine-Renault techniek gebruikten. Omgekeerd zijn de Lotus mensen natuurlijk benieuwd naar jouw auto.
We gaan die dag maar liefst drie verschillende slaloms rijden, waarbij we mikken op 30 equipes. Dat betekent dus weinig wachten en veel rijden! 's Ochtends kun je de drie parcours rustig oefenen, met instructie.
Tussen 12.00 - 13.00 uur maken we gebruik van de lunch in de kantine van het Politiecircuit, en vanaf 13:00 gaan we op tijd rijden. Alle drie de slaloms tellen voor het klassement. Er is een beker voor de snelste Lotus en natuurlijk ook voor de snelste Alpine. Om 17:00 sluiten we de dag af met de prijsuitreiking en een drankje.
De kosten bedragen 75,- euro per auto en voor een bijrijder (in dezelfde auto!) zijn de kosten 25,- euro. Hierbij is de lunch in de prijs inbegrepen. Aanmelden kan via de Zend button op dit formulier. First come, first served, het aantal plaatsen is beperkt!
Uitleg slalom (vrij naar het ‘Open Kampioenschap van Team Wimedo’).
Een meer laagdrempelige, goedkope en veilige manier van autosport bestaat niet. Probeer het eens. Laat je niet ontmoedigen door de jongens met de snelle spullen…die kan jij ook kopen, maar het hoeft niet. Om te beginnen rijd je alleen tegen jezelf. We kennen de A110 als rallywagen, maar ook met een andere Alpine of sportieve Renault kun je prima slalommen. Het gaat er immers om dat je de grenzen van je auto (en jezelf als rijder) leert kennen.
Wat is een slalom?
Een slalom is een snelheidsevenement op een afgesloten parcours. Je rijdt individueel tegen de klok. Het parcours is aangegeven met pylonen. Wanneer je een pylon raakt, worden er twee seconden bij je tijd opgeteld en als je 1 of meer pylonen aan de verkeerde kant passeert noemen we dat een fout parcours en krijg je geen tijd.
Het circuit is een oefencircuit van de politie, dus verwar dit niet met een behendigheidsproef op een parkeerterrein. De snelheden liggen zo hier en daar behoorlijk hoog. Belangrijk pluspunt is dat het risico op schade aanzienlijk kleiner is dan op een circuit (waar je samen met anderen rijdt) of een heuvelklim parcours.
- JP
De training van 12juni, was iig wat anders dan een slalom. Wel waren er toen inschrijvingen vanuit meerdere kanten. Sommige cursisten hadden nog nooit van DF gehoord.
- jaydee
Ik kan me ook best voorstellen dat Prodrive diverse clubs toelaat om het veld vol te krijgen, maar het programma en de prijsstelling zijn totaal verschillend. Zeg maar gerust conflicterend :shout:
- DDX
Misschien dat die slalom niet op de baan is, maar op terreintje er naast ?

- Peter Tunissen
Ja, dat klopt toch ook?jaydee schreef:Ik kan me ook best voorstellen dat Prodrive diverse clubs toelaat om het veld vol te krijgen, maar het programma en de prijsstelling zijn totaal verschillend. Zeg maar gerust conflicterend :shout:
Je kunt een slalom rijden voor weinig geld of je kunt onder effectieve begeleiding ideale lijnen leren rijden op een circuit voor meer (maar nog steeds relatief weinig....) geld.
Dus ik snap het probleem niet zo?
Dit zijn gewoon twee verschillende programma's op naast elkaar gelegen locaties voor twee verschillende prijzen.
- jaydee
Nee, er wordt in beide beschrijvingen gesproken over het politiecircuit.Peter Tunissen schreef:op naast elkaar gelegen locaties
- daNpy
"Het politiecircuit" heeft meerdere faciliteiten.
- RVV
Verschillende partijen en verschillende programma's.
Als je naar het programma en de prijs kijkt, dan lijken me de verschillen overduidelijk.
Als je naar het programma en de prijs kijkt, dan lijken me de verschillen overduidelijk.

- jaydee
Maaskant heeft zaterdag bevestigd dat het om verschillende banen gaat...
Laatst gewijzigd door jaydee op 25 okt 2011, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- jaydee
Zijn er nog DF'ers die ik zondag even de hand kan schudden?
- RVV
Re: 30 oktober en 6 november circuittraining Lelystad
Als 30 oktober niet lukt, 6 november is ook nog mogelijk!
-
Ik doe 6 november mee met de corvette. Via Groupon in augustus geboekt.jaydee schreef:Zijn er nog DF'ers die ik zondag even de hand kan schudden?
Nog meer df-ers op 6 november?
-
jaydee schreef:Zijn er nog DF'ers die ik zondag even de hand kan schudden?
Hoe ging het afgelopen zondag Jaydee?
- jaydee
Re: 30 oktober en 6 november circuittraining Lelystad
Het was leuk. Ik heb er niks nieuws van geleerd, maar ik heb me wel lekker uitgeleefd.
Er waren net geen 40 deelnemers, verdeeld over twee onderdelen:
1: slalom
2: parcourtje
De training op het politiecircuit heb ik niet van dichtbij gezien, want wij reden op het RDW-terrein. Wel waren diverse deelnemers van de circuittraining goed te horen: 2x F360, AM Vantage N24...
Er waren net geen 40 deelnemers, verdeeld over twee onderdelen:
1: slalom
2: parcourtje
De training op het politiecircuit heb ik niet van dichtbij gezien, want wij reden op het RDW-terrein. Wel waren diverse deelnemers van de circuittraining goed te horen: 2x F360, AM Vantage N24...