Volvo 240 16v Turbo, Work in progress
- The Lukalizer
Volvo 240 16v Turbo, Work in progress
Hallo snelle auto lovers!
Ik dacht laat ik mijn projectje er ook maar eens tussen plaatsen... Om een lang verhaal kort te maken, ik probeer ongeveer op 400pk uit te komen. Ik ben al een paar jaartjes aan het knutselen en het zullen er nog wel een paar worden.
Check hier de foto's
https://picasaweb.google.com/LukasLager ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Ok op velen verzoek....
Ik ben een jaar of 5 geleden tegen een volvo 240 Turbo aan gelopen. Deze auto stond toen al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Na een aantal ontmoetingen met de gebroeders Woermijer die meerijden in het VOCH met een 740 ben ik wat gaan experimenteren met nokkenassen... vervolgens moest er ook maar een intercooler in komen... en op een gegeven moment was ik mijn complete blok aan het reviseren.... Om dus een iets langer verhaal wat korter te maken.... het is nogal uit de hand gelopen!!!!
-Volvo 240
-Garrett GT30
-DP Engineering Exhaust manifold
-Custom intake
-CP pistons
-H-beam rods
-Custom oil squirters
-OBJ Blowoff valve
-OBJ Wastegate
-M5 gearbox
-Sachs clutch
-Megasquirt ECU (waarschijnlijk)
-D2 Shocks
-14" front disc
-6pot AP calipers front
-4pot original front to the back
-Walbro 255lph fuel pomp
-Nuke performance fuelrail
-Nuke performance cam pulleys
-Nuke performance fuel regulator and filter
-Volvo 18" R wheels
-Race fuel tank
-Sparco interieur
-IPD stabi kit
-IPD adjustable arms
-pffff en nog veel meer
Ik dacht laat ik mijn projectje er ook maar eens tussen plaatsen... Om een lang verhaal kort te maken, ik probeer ongeveer op 400pk uit te komen. Ik ben al een paar jaartjes aan het knutselen en het zullen er nog wel een paar worden.
Check hier de foto's
https://picasaweb.google.com/LukasLager ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Ok op velen verzoek....
Ik ben een jaar of 5 geleden tegen een volvo 240 Turbo aan gelopen. Deze auto stond toen al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Na een aantal ontmoetingen met de gebroeders Woermijer die meerijden in het VOCH met een 740 ben ik wat gaan experimenteren met nokkenassen... vervolgens moest er ook maar een intercooler in komen... en op een gegeven moment was ik mijn complete blok aan het reviseren.... Om dus een iets langer verhaal wat korter te maken.... het is nogal uit de hand gelopen!!!!
-Volvo 240
-Garrett GT30
-DP Engineering Exhaust manifold
-Custom intake
-CP pistons
-H-beam rods
-Custom oil squirters
-OBJ Blowoff valve
-OBJ Wastegate
-M5 gearbox
-Sachs clutch
-Megasquirt ECU (waarschijnlijk)
-D2 Shocks
-14" front disc
-6pot AP calipers front
-4pot original front to the back
-Walbro 255lph fuel pomp
-Nuke performance fuelrail
-Nuke performance cam pulleys
-Nuke performance fuel regulator and filter
-Volvo 18" R wheels
-Race fuel tank
-Sparco interieur
-IPD stabi kit
-IPD adjustable arms
-pffff en nog veel meer
Laatst gewijzigd door The Lukalizer op 20 okt 2011, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rupie
Re: Volvo 240 16v Turbo, Work in progress
Hè Luke, misschien een iets uitgebreidere introductie van jezelf?
Btw, retecoole auto.
Btw, retecoole auto.
-
timm
Ja Lucas, maak er eens iets meer werk van man... 
- Reind
Ojee, hebben we het hier over de DE Lukas uit Wilp en omstreken?
Moet nodig eens langskomen in je snoepwinkel.
Moet nodig eens langskomen in je snoepwinkel.
- The Lukalizer
HAHAHA Cool!!! Gaat dit een Twello, Wilp, Voorst onderonsje worden?
Ok ik ga m'n best doen.... en dat allemaal in de baas z'n tijd!!!!
Ok ik ga m'n best doen.... en dat allemaal in de baas z'n tijd!!!!
Laatst gewijzigd door The Lukalizer op 20 okt 2011, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- The Lukalizer
Ok ff snel ietsjes bijgewerkt!!!
@Reind... Hoe ging de race vorige week... je had een goed feestje gemist!!! Maar kom maar eens een keer langs, doen we ff een biertje!
@Reind... Hoe ging de race vorige week... je had een goed feestje gemist!!! Maar kom maar eens een keer langs, doen we ff een biertje!
- Robertdj
Mooi project! 
- The Lukalizer
Thanks!!!
Ik ben nu bezig met de aandrijflijn pas te maken... Ik heb een Getrag 262 sportbak uit een BMW M5. Hiervoor heb ik een adapterplaat uit laten waterstralen uit een plak aluminium van 20mm zodat ik mijn Volvo koppelingshuis kan monteren op de BMW bak. Ik heb zelfs nog een klein beetje uit het koppelingshuis moeten frezen omdat mijn drukgroep (Volvo t5-r) net iets groter was dan de originele. Dit gisteren samen met een nieuwe starre Sachs koppelingsplaat gemonteerd en past allemaal precies. Moet alleen de koppelingsgaffel iets dikker maken en verstevigen omdat deze iets te veel een vrije slag heeft.
Hopelijk krijg ik vandaag m'n hardyschijf binnen en zaterdag de cardanas zodat ik het hele spulletje uit kan lijnen en de lengte kan inmeten.
Ik ben nu bezig met de aandrijflijn pas te maken... Ik heb een Getrag 262 sportbak uit een BMW M5. Hiervoor heb ik een adapterplaat uit laten waterstralen uit een plak aluminium van 20mm zodat ik mijn Volvo koppelingshuis kan monteren op de BMW bak. Ik heb zelfs nog een klein beetje uit het koppelingshuis moeten frezen omdat mijn drukgroep (Volvo t5-r) net iets groter was dan de originele. Dit gisteren samen met een nieuwe starre Sachs koppelingsplaat gemonteerd en past allemaal precies. Moet alleen de koppelingsgaffel iets dikker maken en verstevigen omdat deze iets te veel een vrije slag heeft.
Hopelijk krijg ik vandaag m'n hardyschijf binnen en zaterdag de cardanas zodat ik het hele spulletje uit kan lijnen en de lengte kan inmeten.
- MartijnGizmo
Een 400pk-240 en dan geen foto's/filmpjes... wat een kwelling! 
- The Lukalizer
Het is tot nu toe nog een schatting.... En je wilt niet weten wat voor een kwelling het voor mij is... Ik rij elke dag over een heerlijk bochtige dijkweg met mezelf in gedachte dat ik helemaal dwars ga en de bandenrook de auto binnen komt.... en dit terwijl ik in m'n 780 zit... die krijg ik alleen aan het spinnen met een krik eronder
Nee ik moet nog even hard werken.... veel geld verdienen.... en aardig wat uurtjes in de werkplaats doorbrengen eer het zo ver is!
Maar check youtube maar ff en dan zoeken op 740 turbo dan krijg je een beetje een idee
Trouwens foto's via de picasa link in het eerste stukje van deze topic
Nee ik moet nog even hard werken.... veel geld verdienen.... en aardig wat uurtjes in de werkplaats doorbrengen eer het zo ver is!
Maar check youtube maar ff en dan zoeken op 740 turbo dan krijg je een beetje een idee
Trouwens foto's via de picasa link in het eerste stukje van deze topic
- MartijnGizmo
Ja, ik weet exact wat ik me erbij moet voorstellen, vandaar mijn opmerking! 
Edit: even de foto's bekeken, wat een vakwerk, petje af!
Edit: even de foto's bekeken, wat een vakwerk, petje af!
- The Lukalizer
Thanks man!!! 

- Joy
Mooi project. Is het een beetje in de richting van die 240 Turbo die al eens in Autoweek stond ? Enige punt van die auto vond ik dat de buitenkant iets teveel was veranderd.
Zo een Volvo 780 vind ik ook nog steeds een leuk ding. We hebben thuis 2 x een Volvo 740 gehad en een 940 Estate LPT (Sports Edition oid). Toch wel een zwak voor gehouden. Ook ontzettend gemoedelijk om mee te driften.
Zo een Volvo 780 vind ik ook nog steeds een leuk ding. We hebben thuis 2 x een Volvo 740 gehad en een 940 Estate LPT (Sports Edition oid). Toch wel een zwak voor gehouden. Ook ontzettend gemoedelijk om mee te driften.
- The Lukalizer
@ Joy: Nee qua uiterlijk wordt die van mij vrij standaard... alleen 18" T5-R velgen eronder en flink verlaagd. Verder standaard aan de buitenkant en zelfs de originele grijze antraciet kleur... Die in Autoweek stond was volgens mij van een jongen uit Eindhoven / Geldrop... Die was motorisch klaargemaakt door de jongens van Kronenburg als ik het goed heb.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Geweldig dit, mijn complimenten.
Dit zijn toch wel de projecten
Dit zijn toch wel de projecten
- InjectTheVenom
Geheel mee eens! Is weer eens wat anders als de conventionele projecten, geen hond die het verwacht om door zo'n auto als deze er uit gereden te worden :strong:Niels v/d burgh schreef:Dit zijn toch wel de projecten
- GTRene
whaha, leuk, heb ook nog long time ago zo'n bakbeest gehad voor een tijdje
ook een grijs metallic, maar dan wat lichter van kleur geloof ik.
ook een grijs metallic, maar dan wat lichter van kleur geloof ik.
- Niels
- Auto: Prius+

naar

Sweet
- The Lukalizer
Hey jongens bedankt voor de leuke reacties, krijg steeds meer zin om nog meer te gaan sleutelen... Alleen de dagen zijn zo kort en de bladeren van m'n geldboompje beginnen aardig op te raken. Maar nog genoeg te doen, hoop komend weekend de cardanas in te kunnen meten zodat van de BMW en de Volvo-as één as gemaakt kan worden.
- Martijn_bmw
Geweldig project
ik zou alleen wel kiezen voor een paar wielen die beter passen in de tijdgeest / de lijnen van het model zodat het nog minder opvalt.
voor de rest top
ik zou alleen wel kiezen voor een paar wielen die beter passen in de tijdgeest / de lijnen van het model zodat het nog minder opvalt.
voor de rest top
- The Lukalizer
Ja ik ben het enigszins met je eens. Alleen ik moet 18" velgen hebben anders passen m'n remmen niet
ik kan nog een keer Polaris velgen overwegen maar die zijn denk niet in 18" te krijgen
- Niels v D
Wat een project! G
eweldig.. ! En je woont in de buurt zie ik.
- The Lukalizer
Hey Niels, ik kom ook uit Wilp, ik woonde naast het café bij de kerk (Lukas Lagerweij is mijn echte naam) maar ken niet zo heel veel Nielsen in Wilp... Komen elkaar vast wel eens tegen
- The Lukalizer
Wie wil er nog een beetje plaatjes kijken?

- GTRene
maak je die delen zelf?
if so then
if so then