Boete uitgeschreven op Privé terrein/ Procedure fout?!
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Boete uitgeschreven op Privé terrein/ Procedure fout?!
Beste,
vanmiddag kwam er een motoragent achter me aan, de oprijlaan op en parkeerde zijn motor naast mijn inmiddels geparkeerde auto, op privé terrein. Aan het begin van onze oprijlaan staat een bord: ''verboden toegang, artikel 461 wetboek van strafrecht'' .
Hij constateerde een fout van mij in het verkeer en geeft me daar een boete voor. Ik wijs hem erop dat hij zich op privé terrein bevind en vroeg me hardop af of hij hier wel mocht komen zonder mijn toestemming, en een boete mag uitschrijven. Volgens hem, de agent, wel.
Heeft de agent gelijk en mag hij op ons privé terrein, aangegeven met een bord (verboden toegang, artikel 461 wetboek van strafrecht), mij een boete uitschrijven?
Zo nee ga ik hier tegen in beroep uiteraard.
Dank, Sieger.
vanmiddag kwam er een motoragent achter me aan, de oprijlaan op en parkeerde zijn motor naast mijn inmiddels geparkeerde auto, op privé terrein. Aan het begin van onze oprijlaan staat een bord: ''verboden toegang, artikel 461 wetboek van strafrecht'' .
Hij constateerde een fout van mij in het verkeer en geeft me daar een boete voor. Ik wijs hem erop dat hij zich op privé terrein bevind en vroeg me hardop af of hij hier wel mocht komen zonder mijn toestemming, en een boete mag uitschrijven. Volgens hem, de agent, wel.
Heeft de agent gelijk en mag hij op ons privé terrein, aangegeven met een bord (verboden toegang, artikel 461 wetboek van strafrecht), mij een boete uitschrijven?
Zo nee ga ik hier tegen in beroep uiteraard.
Dank, Sieger.
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 15 okt 2011, 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Boete uitgeschreven gekregen op Privé terrein
Tja, hij kan hem ook uitschrijven zonder jou er op aan te spreken. Dus lijkt me wel.
No offence, maar volgens mij ben je gewoon ietwat gefrustreerd vanwege de boete
No offence, maar volgens mij ben je gewoon ietwat gefrustreerd vanwege de boete

-
Ja dat mag hij,voor zover ik weet ik het zo dat als hij jou een overtreding ziet begaan buiten je terrein op de openbare weg dat hij je daarover ook op je prive terrein mag beboeten.
Huiszoeking is natuurlijk wat anders,daarvoor heeft hij een gerechtelijk bevel nodig. (als ik me niet vergis).
Huiszoeking is natuurlijk wat anders,daarvoor heeft hij een gerechtelijk bevel nodig. (als ik me niet vergis).
-
Nouja, ik raak zowiezo gefrustreerd van die lui.
Ik reed even naar de postbus, 400 meter. En droeg mijn gordel niet. Verder draag ik hem ALTIJD, mja 2x400 meter..... gewoon jammer. Overigens is dit mijn eerste boete in anderhalf jaar dus het valt nog mee
.
Zat net het proces verbaal te lezen, ik denk dat hij een procedure fout heeft gemaakt.
Bij 'Beginnend bestuurder' staat 'NEE' . Terwijl ik met 18 jaar mijn rijbewijs heb gehaald en nu pas 22 ben. De termijn is 5 jaar. Ik ben dus WEL beginnend bestuurder..
Ik reed even naar de postbus, 400 meter. En droeg mijn gordel niet. Verder draag ik hem ALTIJD, mja 2x400 meter..... gewoon jammer. Overigens is dit mijn eerste boete in anderhalf jaar dus het valt nog mee

Zat net het proces verbaal te lezen, ik denk dat hij een procedure fout heeft gemaakt.
Bij 'Beginnend bestuurder' staat 'NEE' . Terwijl ik met 18 jaar mijn rijbewijs heb gehaald en nu pas 22 ben. De termijn is 5 jaar. Ik ben dus WEL beginnend bestuurder..
-
Re: Boete uitgeschreven op Privé terrein/ Procedure fout?!
volgens mij mag het niet, want dan had hij jou eerder staande moeten houden door een stop signaal te geven, en niet later pas doen als je thuis ben. dan kan ie van alles verzinnen om je op te pakken. daarnaast kan jij hem volgens mij aanklagen voor op prive terrein komen omdat je hem niet hebt gebeld om te komen ofzo.. ik zou is navragen op politie bureau of een jood ongevraagd op je terrein mag komen ook met een boord.
- GTRene
@ Sieger, zelfs dat soort "foutjes" maakt schijnbaar niet uit voor dit soort boetes...
ook wel eens gezien en volgens mij zeiden ze dat het niet uitmaakt oid.
bij een crimineel en daar bv een dag verkeerd oid maakt het wel uit, die komt dan natuurlijk vrij
je kan zo lijkt het soms
schijnbaar beter een crimineel zijn dan een "brave" burger.
ook wel eens gezien en volgens mij zeiden ze dat het niet uitmaakt oid.
bij een crimineel en daar bv een dag verkeerd oid maakt het wel uit, die komt dan natuurlijk vrij

je kan zo lijkt het soms

-
Jeroen K. schreef:volgens mij mag het niet, want dan had hij jou eerder staande moeten houden door een stop signaal te geven, en niet later pas doen als je thuis ben. dan kan ie van alles verzinnen om je op te pakken. daarnaast kan jij hem volgens mij aanklagen voor op prive terrein komen omdat je hem niet hebt gebeld om te komen ofzo.. ik zou is navragen op politie bureau of een jood ongevraagd op je terrein mag komen ook met een boord.

Een agent mag zelfs een boete uitschrijven en je helemaal niet staande houden. Je krijgt ze gewoon in de postbus. Sommige agenten doen dit zelfs wanneer ze helemaal niet in dienst zijn.
Verder mag een agent altijd jouw privé-terrein betreden. Of denk je wanneer je een inbreuk begaat de agent vanaf de straatkant met rooksignalen jouw aandacht gaat proberen te trekken? Of nee, volgens jou moet hij rechtsomkeer maken naar het politiebureau om daar jouw gegevens op te zoeken en je op te bellen om te vragen of ie mag langs komen..
@Topic starter: Denk je echt dat je een kans maakt omdat de agent niet te nauw naar jouw leeftijd heeft gekeken?
Deal with it. Je weet het nu voor de volgende keer.
- Erik dB
Ik weet niet wat de wettelijke basis is, maar als het niet mocht zou het volgens mij ook betekenen dat zo'n agent niet even bij je (of bij wie dan ook) aan mag bellen omdat hij dan eventueel de prive oprit opmoet? Ik hoop eigenlijk dat die vormfout ook niet geldig is (niets persoonlijks)....ik krijg er behoorlijk de kriebels van als verdachten worden vrijgesproken obv vormfouten van dit soort.Jeroen K. schreef:volgens mij mag het niet, want dan had hij jou eerder staande moeten houden door een stop signaal te geven, en niet later pas doen als je thuis ben. dan kan ie van alles verzinnen om je op te pakken. daarnaast kan jij hem volgens mij aanklagen voor op prive terrein komen omdat je hem niet hebt gebeld om te komen ofzo.. ik zou is navragen op politie bureau of een jood ongevraagd op je terrein mag komen ook met een boord.
Gordel niet om = mag niet = boete betalen. Toch?
- Erik dB
Wat Jussie zegt dus 

- RVV
Als priveterein is ingericht als openbare weg (waar de wegenverkeerswet van toepassing is) kun je zelfs een boete krijgen.
Voorbeeld grote parkeertereinen bij bouwmarkten/groothandels/meubelboulevards, daar kun je gewoon een bekeuring krijgen of zelfs artikel 5. Bij stuntende motoren bijvoorbeeld (wheelies ed).
Voorbeeld grote parkeertereinen bij bouwmarkten/groothandels/meubelboulevards, daar kun je gewoon een bekeuring krijgen of zelfs artikel 5. Bij stuntende motoren bijvoorbeeld (wheelies ed).
- Luco
Als een agent constateert dat je een fout maakt op de openbare weg, mag die jouw er gewoon op aanspreken, prive terrein of niet.Jeroen K. schreef:volgens mij mag het niet, want dan had hij jou eerder staande moeten houden door een stop signaal te geven, en niet later pas doen als je thuis ben. dan kan ie van alles verzinnen om je op te pakken. daarnaast kan jij hem volgens mij aanklagen voor op prive terrein komen omdat je hem niet hebt gebeld om te komen ofzo.. ik zou is navragen op politie bureau of een jood ongevraagd op je terrein mag komen ook met een boord.
Jij bepaald namelijk niet of hij jouw eerder staande kon houden.
Aanklagen, jij bent echt niet van deze wereld.
- Fernando
Zo moeilijk doen om een terechte boete, schei toch uit.....
- Paskal
- Auto: meerdere
Get real man, je zat fout en nu gaan zoeken naar een uitweg
: Niet huilen en gewoon betalen.
@ Jeroen K: jouw verhaal raakt zoals zo vaak kant noch wal.....

@ Jeroen K: jouw verhaal raakt zoals zo vaak kant noch wal.....
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Hahaha, 400 meter met de auto naar de postbus....slecht voor je motor en je olie joh (of was ie nog warm....) je kunt beter stellen dat je bij speciale verrichtingen je gordel niet om hoeft... je was nog aan t uitparkeren....
Wie z'n billen brand....
Wie z'n billen brand....

-
Jammer weer van de discussie of ik wel of niet van deze wereld ben, gewoon moet betalen omdat ik mijn gordel niet om had...... Tuurlijk betaal ik gewoon maar ik mag toch wel vragen hoe en wat?!
Ik kan hier een heel verhaal neerschrijven waarom ik graag in hoger beroep ga tegen boetes van korps lochem, maar dat ik zal wel laten.
Jammer!
Slotje bitte!
Ik kan hier een heel verhaal neerschrijven waarom ik graag in hoger beroep ga tegen boetes van korps lochem, maar dat ik zal wel laten.
Jammer!
Slotje bitte!

- MartijnGizmo
Goed punt, met deze onderbouwing zou ik het gewoon laten voorkomen, lijkt me sterk als je niet wint.Jeroen K. schreef: ik zou is navragen op politie bureau of een jood ongevraagd op je terrein mag komen ook met een boord.
-
in lochem werkt het allemaal net een beetje anders...
Ik had verwacht dat hier genoeg know how zat om die vraag te kunnen beantwoorden....
Ik had verwacht dat hier genoeg know how zat om die vraag te kunnen beantwoorden....
-
OnlinedaNpy
Je hebt toch antwoord op je vragen?
Nee je mag niet zonder gordel rijden.
Ja de agent mag op jouw inrit komen.
In wegmisbruikers ook al vaker aan bod geweest
Nee je mag niet zonder gordel rijden.
Ja de agent mag op jouw inrit komen.
In wegmisbruikers ook al vaker aan bod geweest

- PD power
Volgens mij heb je prima antwoord gekregen, misschien niet geheel wat je wilde horen......
Kan niet altijd feest zijn
Kan niet altijd feest zijn

-
OnlineMartijn_bmw
idd een agent mag overal een boete uit schrijven, hij mag het zelfs constateren en niet staande houden en dan krijg je gewoon met een paar weken een boete in huis...
en wbt die fout dat maakt ook niet uit, als je er over begint passen ze het gewoon aan en krijg je hem alsnog.
in theorie kan die agent zelfs elke boete die onder "wet mulder" valt verzinnen en uitschrijven zonder dat je het hebt gedaan en je moet nog betalen ook... tenzei je zelf kan bewijzen het niet gedaan te hebben
het zo genoemde LAF-je --> Leugen van Ambtenaar/Agent = Feit voor de wet...
en wbt die fout dat maakt ook niet uit, als je er over begint passen ze het gewoon aan en krijg je hem alsnog.
in theorie kan die agent zelfs elke boete die onder "wet mulder" valt verzinnen en uitschrijven zonder dat je het hebt gedaan en je moet nog betalen ook... tenzei je zelf kan bewijzen het niet gedaan te hebben

het zo genoemde LAF-je --> Leugen van Ambtenaar/Agent = Feit voor de wet...
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Maar zodra je de agent vraagt je terrein te verlaten, moet hij hier toch gehoor aan geven? Dan moest geloof ik het terrein wel afgesloten zijn met een hek, ook de oprit.
-
OnlineMartijn_bmw
tja maar wat heb je er aan... de boete krijg je toch wel 

- GTRene
Nu begrijp ik het...siegerdehaan89 schreef:Nouja, ik raak zowiezo gefrustreerd van die lui.
mja 2x400 meter.....
zat te denken aan die 400 meter wat me zo bekend voor kwam...
je reed gewoon 2x de 1/4 mile op straat, de 2de x was voor bevestiging 1x heen en 1x terug

dat mag ook niet op straat

en de Politie kwam je zelfs belonen met een bekeuring

- Eric-328
Een agent mag priveterrein betreden. Voor het binnentreden van de woning heeft hij toestemming van de eigenaar of Rechter Commissaris nodig.
Verder betreft het geen procedurefout.
Verder betreft het geen procedurefout.
- JurT
Sieger, ja een agent mag dat en nee, dat is geen procedure fout. Dat hij er beginnend bestuurder nee op heeft gezet is geen seponering. Je kan altijd een bezwaar schrift op maken, mocht je het er niet mee eens zijn.