Na enkele teleurstellende BMWs te hebben gezien, was er eindelijk toch een positieve BMW gevonden ( uitgaand van advertentie en foto's )
Het was een 316i compact, 1999, 2e eigenaar, volledige historie aanwezig, 99800 kilometers en een prachtige staat.
Klonk veelbelovend, en met veel enthousiasme en hoop de garage opgebeld. Paul van Dalen in Huissen, niet om de hoek voor een Goesenaar ( Zeeland ), maar goed, voor iets moois ben ik wel bereid om te rijden.
Eenmaal aangekomen, ( Helaas zonder meneer Joy die eigenlijk wel m'n keurmeester was ) begon de enthousiaste, inmiddels al een beetje doorgewinterde verkoper met z'n zegje. Alles werd onmiddelijk 'geshowed' van hoe prachtig dit ding wel niet was, en alhoewel ik daar vrijwel immuun voor ben en ook vrij duidelijk liet zien dat ik zulke verhalen wel vaker had voorbij horen brommen, moest ik meneer toch echt inderdaad gelijk geven in zijn punt.
"Wat staat dit ding er mooi bij" Ongelofelijk, de staat van een 12-jarige auto kan toch niet zo spik en span zijn?
Helaas moest ik toch toegeven aan het feit dat ik dit nog niet had gezien. Wat mooi, de staat versloeg op slag de staat van Joy's M3. Damn, dit ding moest ik hebben.
Overenthousiaste verkoper kwam erg positief over en was vriendelijk. Mochten gelijk een ritje doen, dus vol moed de auto ingestapt. Na een stukje rijden, beviel de auto toch echt gelijk. Koppelde heerlijk, gasresponse was lekker en het schakelen ging nog vloeiender dan ik voor mogelijk hield.
Helaas was ik na al die verrote BMWs, een beetje erg kritisch gaan kijken ( misschien dus maar goed ook ) en aangezien die allemaal schakelden en koppelden als Job Cohen debatteerd, viel deze 316ti zo lekker in z'n versnellingen.
Eigenlijk meteen verkocht.
Op de snelweg was er een leuke Marechaussee op motor die toch onze ID-kaartjes wilden checken. Eenmaal gestopt bij de tankstation zaten we gespannen te kijken naar een 5-serie met Pools kenteken die werd uitgekamd door 3 marechaussees.
Affijn, alles was in orde, dus kon weer even verder op weg. Richting de garage terug de mogelijkheid om even door te trekken aangezien het blok netjes warm was.
Geen enkel raar geluidje doemde op, deed wat ie deed en alles werkte. Over gegaan tot de koop, meneer ons zelf netjes gereden naar postkantoor en alles geregeld. Ook de overschrijving betaalde hij zelf.
Na alles te hebben geregeld, gestapt in de bolide. Man man, eigen auto, woepdiedoe. Meneer nog even verkeersregelaar voor ons gespeeld en we waren weer op pad. Onderweg naar huis flink in de file gestaan, gelijk natuurlijk veel gekoppeld etc. en dan toch nog even de conclusie trekken dat dit ding echt zo ongelofelijk netjes is.
Zo'n 60km voordat het thuisfront in zicht was, drong de realtieit ineens door: Damn, I've got my own car. Wat een glimlach ineens en wat een adrenaline.
Nooit gedacht dat ik nog zo'n nette BMW zou kunnen vinden, sinds vandaag dus een trotse pauw en m'n komende dagen kunnen niet meer kapot!
Foto's van de advertentie, home-made foto's volgen nog