Daniel's new ride

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Danielj

Daniel's new ride

Bericht door Danielj » 11 okt 2011, 21:35

De nieuwe aanwinst!

Na enkele teleurstellende BMWs te hebben gezien, was er eindelijk toch een positieve BMW gevonden ( uitgaand van advertentie en foto's )
Het was een 316i compact, 1999, 2e eigenaar, volledige historie aanwezig, 99800 kilometers en een prachtige staat.
Klonk veelbelovend, en met veel enthousiasme en hoop de garage opgebeld. Paul van Dalen in Huissen, niet om de hoek voor een Goesenaar ( Zeeland ), maar goed, voor iets moois ben ik wel bereid om te rijden.

Eenmaal aangekomen, ( Helaas zonder meneer Joy die eigenlijk wel m'n keurmeester was ) begon de enthousiaste, inmiddels al een beetje doorgewinterde verkoper met z'n zegje. Alles werd onmiddelijk 'geshowed' van hoe prachtig dit ding wel niet was, en alhoewel ik daar vrijwel immuun voor ben en ook vrij duidelijk liet zien dat ik zulke verhalen wel vaker had voorbij horen brommen, moest ik meneer toch echt inderdaad gelijk geven in zijn punt.

"Wat staat dit ding er mooi bij" Ongelofelijk, de staat van een 12-jarige auto kan toch niet zo spik en span zijn?
Helaas moest ik toch toegeven aan het feit dat ik dit nog niet had gezien. Wat mooi, de staat versloeg op slag de staat van Joy's M3. Damn, dit ding moest ik hebben.
Overenthousiaste verkoper kwam erg positief over en was vriendelijk. Mochten gelijk een ritje doen, dus vol moed de auto ingestapt. Na een stukje rijden, beviel de auto toch echt gelijk. Koppelde heerlijk, gasresponse was lekker en het schakelen ging nog vloeiender dan ik voor mogelijk hield.
Helaas was ik na al die verrote BMWs, een beetje erg kritisch gaan kijken ( misschien dus maar goed ook ) en aangezien die allemaal schakelden en koppelden als Job Cohen debatteerd, viel deze 316ti zo lekker in z'n versnellingen.
Eigenlijk meteen verkocht.

Op de snelweg was er een leuke Marechaussee op motor die toch onze ID-kaartjes wilden checken. Eenmaal gestopt bij de tankstation zaten we gespannen te kijken naar een 5-serie met Pools kenteken die werd uitgekamd door 3 marechaussees.
Affijn, alles was in orde, dus kon weer even verder op weg. Richting de garage terug de mogelijkheid om even door te trekken aangezien het blok netjes warm was.
Geen enkel raar geluidje doemde op, deed wat ie deed en alles werkte. Over gegaan tot de koop, meneer ons zelf netjes gereden naar postkantoor en alles geregeld. Ook de overschrijving betaalde hij zelf.

Na alles te hebben geregeld, gestapt in de bolide. Man man, eigen auto, woepdiedoe. Meneer nog even verkeersregelaar voor ons gespeeld en we waren weer op pad. Onderweg naar huis flink in de file gestaan, gelijk natuurlijk veel gekoppeld etc. en dan toch nog even de conclusie trekken dat dit ding echt zo ongelofelijk netjes is.
Zo'n 60km voordat het thuisfront in zicht was, drong de realtieit ineens door: Damn, I've got my own car. Wat een glimlach ineens en wat een adrenaline.

Nooit gedacht dat ik nog zo'n nette BMW zou kunnen vinden, sinds vandaag dus een trotse pauw en m'n komende dagen kunnen niet meer kapot!

Foto's van de advertentie, home-made foto's volgen nog ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin Hartog

Re: Daniel's new ride

Bericht door Robin Hartog » 11 okt 2011, 21:43

Gefeliciteerd! Mooi ding!

Moet bekennen dat ik het verhaal wel een beetje zat te lezen met in mijn hoofd: "Wanneer komt de 'maar toen..' ..." :kikker:

KoenM

Bericht door KoenM » 11 okt 2011, 21:46

Gefeliciteerd!
Wel netjes houden dan he ;)

Ik had hetzelfde als Robin, en bij de 60km voor het thuisfront dacht ik dat er eindelijk iets zou gebeuren :lol:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 11 okt 2011, 21:47

Erg mooie auto zeg! Veel plezier ermee!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 okt 2011, 21:47

idd erg netjes!! gefeliciteerd ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 okt 2011, 21:51

Veel plezier.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 11 okt 2011, 21:51

Proficiat, ziet er goed uit !!

Rupie

Bericht door Rupie » 11 okt 2011, 21:54

Nette auto Daniel :thumbup:

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 11 okt 2011, 21:55

Ah bij Paul van Dalen in Huissen gekocht, bij mij om de hoek! :D Gefeliciteerd ermee!

Joy

Bericht door Joy » 11 okt 2011, 22:06

Na een paar wrakken te hebben bekeken kwam deze auto ineens op het scherm. Advertentie heeft hoogstens 2 dagen op internet gestaan. Dus na wat onderzoek over het bedrijf (veel lovende recensies) Daniel erop af gestuurd. En dat blijkt niet onverdienstelijk te zijn. Ding is echt heel netjes. Onder de kap als nieuw, interieur als nieuw, lak glanst als een malle. Dus daar kan ie wel even mee vooruit. En ASC standaard voor de spannende achterwielaandrijving momenten :mrgreen:

Danielj

Bericht door Danielj » 11 okt 2011, 22:10

Joy schreef:Na een paar wrakken te hebben bekeken kwam deze auto ineens op het scherm. Advertentie heeft hoogstens 2 dagen op internet gestaan. Dus na wat onderzoek over het bedrijf (veel lovende recensies) Daniel erop af gestuurd. En dat blijkt niet onverdienstelijk te zijn. Ding is echt heel netjes. Onder de kap als nieuw, interieur als nieuw, lak glanst als een malle. Dus daar kan ie wel even mee vooruit. En ASC standaard voor de spannende achterwielaandrijving momenten :mrgreen:
Heh, volgas met stuurtje ingedraaid gebeurd er vrij weinig naar mijn mening. Tenminste, wel een stuk minder dan in dat trapgrage mormel van jou.

allen

Bericht door allen » 11 okt 2011, 22:22

Heb jij nog zo'n 12 jaar reservewiel in de kofferbak? Ik heb hier nog eentje uit '92 in de schuur liggen. Als je die twee eronder schroeft denk ik dat je best dwars kunt. :mrgreen:

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel mooier dan een Panda!!! :ken ik jou:

Danielj

Bericht door Danielj » 11 okt 2011, 22:24

allen schreef:Heb jij nog zo'n 12 jaar reservewiel in de kofferbak? Ik heb hier nog eentje uit '92 in de schuur liggen. Als je die twee eronder schroeft denk ik dat je best dwars kunt. :mrgreen:

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel mooier dan een Panda!!! :ken ik jou:
Haha, ja inderdaad veel en vele aantrekkelijker dan de panda. Er zitten op dit moment Kwik-fit kwaliteit bandjes onder geloof ik, dus de grip zal bij deze ook al niet denderend zijn.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 okt 2011, 22:27

Oei wat een lelijk stuur :kikker: maar wat een knap ding verder!

Toch maar geen E46 dus :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 okt 2011, 22:32

Foeilelijk ding zo'n compact!

Geniet van je eerste automoment. Mooie herinneringen zijn dat... :)

Danielj

Bericht door Danielj » 11 okt 2011, 22:35

Niels schreef:Oei wat een lelijk stuur :kikker: maar wat een knap ding verder!

Hehe, nee e46 voor deze prijsklasse waren toch allemaal een beetje twijfelachtig op 't gebied van km-standen en onderhoud. Voor deze toch ook wel een redelijk vermogen neergelegd, maarja, heb ik wel een waardevast ding.

@ Indobesar, ik moet toegeven dat de kont geen charmant stuk is naar mijn mening, ook voor mij is het even wennen. Maar ik vind dit toch echt 30x beter dan rondcrossen in een Saxo of iets dergelijks.

allen

Bericht door allen » 11 okt 2011, 23:08

Ik geloof dat dat een sneer is naar een zeker familielid?

Danielj

Bericht door Danielj » 11 okt 2011, 23:47

allen schreef:Ik geloof dat dat een sneer is naar een zeker familielid?
Zeer zeker niet. Ik vind wel overigens dat dat familielid een overstap moet maken qua auto. Veiligheid van die saxo's zijn niet denderend. Het gaat er meer over dat ik zelf nog naar een 1.6 vts 8v ben wezen kijken. Was ook in redelijk nette staat, maar alsnog toch niet 'mijn ding'.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 okt 2011, 09:47

Danielj schreef:
Niels schreef:Oei wat een lelijk stuur :kikker: maar wat een knap ding verder!

Hehe, nee e46 voor deze prijsklasse waren toch allemaal een beetje twijfelachtig op 't gebied van km-standen en onderhoud. Voor deze toch ook wel een redelijk vermogen neergelegd, maarja, heb ik wel een waardevast ding.

@ Indobesar, ik moet toegeven dat de kont geen charmant stuk is naar mijn mening, ook voor mij is het even wennen. Maar ik vind dit toch echt 30x beter dan rondcrossen in een Saxo of iets dergelijks.
:)
Stuur een keer verwisselen als Joy de andere kant op kijkt. :D

ErikS

Bericht door ErikS » 12 okt 2011, 10:00

Net ding zeg!

Doet me denken aan mijn oude 318TI compact.... Uiteindelijk verkocht met 70K op de klok.(Zoiets......)
Had een roestplekje, maar verder echt een topwagentje!

GTRene

Bericht door GTRene » 12 okt 2011, 12:59

gefeliciteerd, Compactjes zijn leuke fijne auto's en geven een heel ander gevoel dan rijden in dezelfde prijsklasse andere merken kleine auto's over het algemeen :df:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 okt 2011, 13:05

Gefeliciteerd.
Geen verkeerde auto om mee te mogen beginnen!
En dat stuur is zo lelijk niet hoor. Heb het ook in mijn E36 zitten maar is niks mis mee.

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 12 okt 2011, 16:40

Danielj schreef:maarja, heb ik wel een waardevast ding.
Het laatste wat een E36 is is waardevast... :?

Tim N

Bericht door Tim N » 12 okt 2011, 22:25

Veel zullen ze ook niet meer dalen in waarde :wink: Wel erg nette auto zo van de foto.
Mooie kleur ook welke is dat?

Als je toch naar andere banden kijkt dan ook gelijk 16" styling 32 eronder en ben je helemaal klaar. wat exterieur betreft.

ErikS

Bericht door ErikS » 13 okt 2011, 10:27

16" styling 32 FTW!;)

Ze gaan er hier eerdaags onderuit ivm de wintersloffen.....

Staal..... :kotsen: :ziek:

Plaats reactie