Duivenoverlast

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Duivenoverlast

Bericht door Robin » 10 okt 2011, 09:33

We wonen in het centrum boven de zaak en we hebben 'n patio daarachter en 'n platdak met 'n daktuintje.
Sinds dit voorjaar hebben we 'n paar wilde duiven te gast, wat er nu al 5 zijn. Ze fokken maar door , dus dat kan straks zo maar 6/7/8 worden. Schijterij en koeren. Lekker dan. :(

Achter ons pand zit een flat/complex en één van die 'buren' houdt sierduiven. Hij is niet direct de aanstichter van ons probleempje, wel weet ik dat ik ook met deze wilde duiven zorgvuldig om moet gaan om ze te verjagen. Ik heb al gegoogled en de Gemeente gebeld, die zeggen dat 't moeilijk wordt, maar ik word teruggebeld.

Op Google vind je dingen als, stalen punten op vensterbanken, nep roofvogels/geluiden tot vangen in kooien en vergassen cq de nek omdraaien, zelfs afschieten. Duiven elimineren, wilde duiven dus, is blijkbaar niet strafbaar in NL want teveel etc.
Ik ben geen fan van Marianne Thieme, maar zou 't het liefst normaal oplossen. Ik wil die beesten gewoon weghebben, meer niet. Als dat niet lukt, wordt 't toch elimineren ben ik bang.

Iemand nog andere ideeen?

Michel P

Re: Duivenoverlast

Bericht door Michel P » 10 okt 2011, 09:36

De buks afstoffen Robin!!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 10 okt 2011, 09:39

Heb je ze het al vriendelijke gevraagd? :bag:

dvh

Bericht door dvh » 10 okt 2011, 09:42

Mijn vader kocht vroeger altijd wat vuurwerk om te bewaren ( lees> fikse knallers ) en mikte regelmatig een dikke stijker richting het gevogelte.. Scheen goed te helpen.. uiteindelijk snappen ze dat ze daar niet moeten komen.

Mijn opa pakte het wat grover aan. Die had kraaienoverlast op zijn stukken land.. Die schoot er gewoon wat af en spiesten deze op een paal om vervolgens als vogelverschrikker te functioneren...

Maar dat staat wellicht wat minder gezellig in de achtertuin :kikker:

ErikS

Bericht door ErikS » 10 okt 2011, 09:51

Een buks helpt wel, hep ik laatst vernomen. :ninja:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 okt 2011, 09:52

Je moet zoiets grondig aanpakken dus de buren elimineren is eigenlijk het eerste wat in me opkomt... :beam:

Niall

Bericht door Niall » 10 okt 2011, 10:01

Eentje afschieten en ophangen waar ze allemaal te komen, werkt heel erg goed als afschrikmiddel.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 okt 2011, 10:15

Downforce Hans schreef:Je moet zoiets grondig aanpakken dus de buren elimineren is eigenlijk het eerste wat in me opkomt... :beam:
whehe :lol: lol.

maareuh, stel je mag ze afschieten...en je doet zoiets, dan kan iemand anders zeggen dat je een "wapen" hebt, ook al is het een buks en kun je een boete krijgen in theorie, dacht ik?

Twee duiven, zitten naast elkaar op het dak bij Robin,
laat de 1 een dikke scheet,
zegt de ander...ik roekoe roekoe :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 okt 2011, 10:33

Vergiftigen lijkt me beter, al is afschieten natuurlijk leuker :peace: :cowboy:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 10 okt 2011, 13:11

Gewoon verhuizen, duiven zijn een verschraling van de buurt.

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2011, 13:17

Duiven verjagen is best lastig weet ik uit ervaring.

Wat je kan proberen is de plekken waar ze graag zitten van stroom te voorzien, zodat ze een opdondertje krijgen, zoals met schrikdraad.

Remmie

Bericht door Remmie » 10 okt 2011, 15:33

Bij ons op een van de vestigingen in Amsterdam Noord hadden we last van ong 100 duiven die alles onderscheten. Wat zelfs tot gevaarlijke situaties kon leiden ivm trappen vol met shit.

Hierop is van alles geprobeerd maar ze bleven terug komen.
Vangen en verplaatsen leidde tot niets want ze kwamen netjes terug. (goeie duiven :lol: )

Hierop hebben ze 2 Nep-uilen geplaatst en sindsdien geen duif meer te zien.
Tis nu al een meer dan een jaar Duifjes-vrij.

RVV

Bericht door RVV » 10 okt 2011, 15:42

*Robin die naar de schuur snelt om zijn ouwe trouwe uil te pakken*

Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 10 okt 2011, 16:44

Kijk wel uit waar je mee schiet... http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ud ... f-dood.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 10 okt 2011, 16:53

Of neem een hond !
Afbeelding

Hagelgeweer aanschaffen kan ook, echter alleen tegen klei-duiven
Afbeelding

:kikker:

Tom

Bericht door Tom » 10 okt 2011, 17:26

RVV schreef:Heb je ze het al vriendelijke gevraagd? :bag:
+1 enige goede antwoord.
http://www.driving-fun.com/forum/member ... file&u=190" onclick="window.open(this.href);return false;

dale vito

Bericht door dale vito » 10 okt 2011, 19:37

Er is op DZvL ooit een soortgelijk topic geweest. Als ik me niet vergis eindigde het met de aankoop van een buks. Ik zal eens kijken of ik het op kan duikelen.

edit;

http://www.dezinvanluxe.nl/nl/forum/top ... lit=vogels" onclick="window.open(this.href);return false;

9 pagina's - veel plezier

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 10 okt 2011, 23:50

Als je "duiven" vervangt door "Prius-rijders" is dit topic ineens een stuk leuker. :bag:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 11 okt 2011, 00:26

Pas maar op, ik kan me herinneren dat iemand een mus in groningen af schoot, en die kreeg heel telegraaf lezend NL over zich heen,... :cowboy: :wtf:

Hij leeft volgens mij nu nog in ballingschap :bro:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2011, 09:38

Bedankt voor de tips.
Luco, da's 'n idee, maar wat onhandig.
Remmie, goed verhaal.

Maar at the end of the day zal 't wel een buks worden. Had hier nog eentje van 20 jaar terug.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 11 okt 2011, 10:40

Buks? Weet je het zeker?

Wikipedia:
Dominomus

De dominomus was een mus die op 14 november 2005 werd doodgeschoten in het Frisian Expo Centre in Leeuwarden toen daar de voorbereidingen bezig waren voor Domino Day 2005. De dood van de huismus zorgde voor veel onbegrip en media-aandacht in Nederland en Vlaanderen.

Op 14 november 2005 vloog de mus het centrum binnen, waar op dat moment ongeveer al 3,5 miljoen dominosteentjes stonden voor de recordpoging op 18 november. Daarbij vloog de vogel 23.000 steentjes omver. Omdat er speciale tussenschotten waren geplaatst, kon de mus niet door het hele centrum vliegen, maar er bleef gevaar voor vele andere opgestelde steentjes. De organisatie besloot het bedrijf Duke Faunabeheer de opdracht te geven de vogel te vangen. Nadat een medewerker had geprobeerd het beestje met stokken en netten te vangen, is er overgegaan tot een schot met een luchtbuks. Enkele nieuwsprogramma's en -websites brachten het nieuws later naar buiten.

Het zorgde voor veel weerstand onder een deel van de bevolking en verschillende dierenrechtenorganisaties. Zij zagen het belang niet in om een beschermde diersoort te doden voor slechts een recordpoging. De website GeenStijl.nl en deejay Ruud de Wild van Radio 538 loofden bij elkaar 5.000 euro uit voor degene die de dominosteentjes alsnog voortijdig om kon gooien. Mensen uit de omgeving van Leeuwarden meldden zich al met onder andere bladblazers en muizen, maar uitzendgemachtigde SBS 6 en producent Endemol hadden het pand al voorzien van extra 24-uursbeveiliging. De gemeente gaf aan geen extra politie in te willen zetten voor de uit de hand gelopen situatie.

De medewerker van Duke Faunabeheer die de mus doodde, werd vele malen per dag met de dood bedreigd, en heeft aangifte gedaan. Tegen Endemol en Duke Faunabeheer werden juridische stappen ondernomen door onder andere de Dierenbescherming.

Er zijn door een Friese lokale omroep twee liedjes geschreven over de kwestie en de dominomus heeft inmiddels ook zijn eigen website en condoleanceregister.

De mus kreeg ook internationaal aandacht in nieuwsprogramma's en op websites. Het Britse satirische televisieprogramma Have I got news for you vond het bijvoorbeeld grappig genoeg om er even bij stil te staan. De mus belandde in die uitzending in dezelfde categorie als de Amerikaanse president George W. Bush, die diezelfde week in China tegen een deur aan was gelopen. Ook het BBC-quizprogramma QI besteedde aandacht aan de mus.[1]

Bij de live-uitzending van Domino Day werd ook door SBS 6 stilgestaan bij de dood van de dominomus.

Het ministerie van landbouw heeft in een brief aan de stichting Faunabescherming laten weten dat de mus illegaal is doodgeschoten. Het OM heeft de schutter die de mus afschoot een boete opgelegd van 200 euro.

Justitie besloot het vogeltje aan het Natuurhistorisch Museum Rotterdam te schenken. De inmiddels opgezette mus stond centraal tijdens De Grote Huismus Tentoonstelling (14 november 2006 tot en met 13 mei 2007). Op 14 november werd de tentoonstelling geopend door Margreet Dolman (Paul Haenen), een boek werd aangeboden aan de oudste mussendeskundige ter wereld, Denis Summers Smith en werden twee 'mussenmuziekstukken' van de jonge Nederlandse componist Niels Berentsen uitgevoerd.

Van 16 juni t/m 16 december 2007 was de dominomus te zien in de huismussententoonstelling 'Blij met een dode mus', in het Natuurmuseum Fryslân te Leeuwarden.
NB, naar mijn mening allemaal te belachelijk voor woorden, maar ja, wie ben ik?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 10:52

kijk inderdaad uit Robin, 20<>30 jaar geleden kon je nog met een windbuks over straat lopen oid maar dat kan echt niet meer, als ze bv jou zien kunnen ze je gaan melden als wellicht de snelwegschutter...ja ik noem maar wat maar sommige mensen zouden zoiets kunnen zien/denken en dan kun je heel veel gezeur krijgen!! kijk uit.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 okt 2011, 15:23

Kat nemen en in de patio plaatsen, de onze kwam ook een keer met een duif thuis.....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 okt 2011, 17:39

Sorry....... :sealed:

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 okt 2011, 18:13

duifjes.com schreef:Sorry....... :sealed:
:lollerdelol:

Plaats reactie