Overigens ben ik ook groot voorstander van gewichtstuning, maar dan moet ik niet tevaak een spiegel voorhouden.
Eerste ervaring daarmee had ik met mijn 924 S toen ik de bekleding eruit haalde, vooral die dikke afdekmat achterin (5cm dik, ruim een vierkante meter) en het verwijderen van reservewiel, etc. scheelde een fractie in acceleratie, maar vooral de handling werd leuker (auto kwam achter iets omhoog, waardoor het iets overstuurder werd).
Daarna zelfde gein, in extremere mate toegepast met mijn volvo 360. Daar ging ik zover dat ik zelfs het zwaartepunt verlaagde (veren inkorten, maar ook veel lager zitten met kuipstoel). Verder alles gestript aan dat ding. Met één kleine aanpassing aan de motor werd dat opeens een gaaf hok.
De 325 is in 3 etappes ontdaan van gewicht en een laatste fase komt eraan.
1: De auto was toen ik hem kreeg voorzien van rolkooi, maar hemel, deurbekleiding e.d. zaten erin. Verder was ie gestript
2: Ik ben toen alles gaan strippen wat je met het oog kunt zien. Scheelde weer een hele berg. Daar heb ik toen een jaar mee op de Ring gereden etc.
3: De auto heb ik afgelopen anderhalf jaar zo'n beetje ontdaan van alle isolatie, overbodige slangetjes, klemmetjes, schroefjes, draadjes etc. Ook op plaatsen waar je het niet kunt zien zitten (achter dashboard, schutbord etc).
4: nu komen we bij de laatste fase (binnen de ZAC reglementen). Lexan ruiten erin, alle ongebruikte schroefdraadjes en klemmetjes eruit slijpen. BMW 324d motorkap (= M3 = zonder 'frame').
Samen met alle andere upgrades (OZ velgen, geperforeerde schijven, banden, sper, korte eindoverbrenging, AST raceonderstel etc. etc.) moet dat nu een competitieve auto worden voor in de 325 cup. De jongens die vooraan rijden heb ik qua rijden behoorlijk hoog zitten en die hebben hun auto's voor mekaar. Dus dat wordt spannend of we daar (voor)bij komen in 2007. In 2006 helaas te weinig kunnen rijden.