Slechtste koop...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik dB

Slechtste koop...

Bericht door Erik dB » 09 okt 2011, 20:52

Op aangeven van Niels, bij deze :-)

4 jaar geleden besloot ik op een mooie dinsdag in de na-zomer dat ik wel een 309 GTI-16 als circuithok wilde hebben. Na een uurtje marktplaatsen had ik een blauwe gevonden die relatief dichtbij te koop stond bij iemand die veel in Peugeot's leek te handelen.

Toen ik de dag erna aankwam was het inmiddels al donker, maar het autootje liep als een dolle en het ging "maar" om 1500 euro, dus ik dacht "what the heck, ik neem em mee". Ik heb er op donderdag in vrijdag lekker mee rond kunnen rijden, inclusief een paar keer door de Piet Heintunnel omdat er een EPS-systeem vanaf het spruitstuk onder zat. De Peug klonk een beetje als Darth Vader :strong: .

Op de daaropvolgende zaterdag ging ik met een vriend mee richting de Peugeot-garage van zijn vader in het oosten van het land, om daar een kuipstoel en wat aggresievere remblokjes in de Peug te laten zetten. Onderweg deden we nog wat snelwegsprintjes (hij reed een mooie E30 325i), waarbij ik de eerste 2 won. Tijdens de derde ging de Peug weer als een raket, maar bij 200+ werd het uitlaatgeluid overstemd door een hele fijne ratel uit de motor en teruglopende oliedruk op mijn dashboard.

Het waren 3 mooie dagen.

:bag:

Afbeelding

Afbeelding

(uiteindelijk verkocht voor onderdelen, 750 euro)

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Re: Slechtste koop...

Bericht door Wout309t » 09 okt 2011, 21:56

Fantastisch! Die 309 is nog van mij geweest... Kocht de wagen in 2003, iets later hoorde ik dat hij flinke schade had gehad. Ook dat de auto door 1 van de vorige eigenaren met 325k was verkocht, ik kocht hem met 170k...
De auto liep echter fantastisch!

Na een halfjaar is bij mij het blok ook kapot gegaan. Heb er toen een frisse 148pk 16v ingelegd, wel met de computer van de 160pk. Na nog wat kleine ingrepen was de wagen weer net zo snel.
Een jaartje later heb ik hem verkocht aan een Amsterdammer.
Voor mij is het ondanks alles 1 van mijn fijnste auto's geweest!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 okt 2011, 22:21

Aiii ik blijf een zwak houden voor een 309 16V in Miami Blue! Zonde dat ie kapot liep Erik.

Tja mijn slechtste koop.........

Een Corrado G60...... alleen maar ellende mee gehad. Of was het de Golf VR6 erna, of de Golf 2 GTI 16V ervoor :lol: Het blok van mijn eerste auto, een Golf 2 1.8 GTS, trapte ik kapot bij maar 325.000km.....was allemaal ook allemaal wat minder fris dan ik had gehoopt. De reputatie van de 1.8 was beter dan de realiteit :sealed:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 okt 2011, 22:29

Mijn slechtste aankoop was een Corsa B van 1991 voor de misses.
Een extra auto'tje voor een beetje woon/werk en boodschappen doen.

Kocht het ding in de zomer en hij deed het prima. Maar in de winter bleek de kachel niet warm te worden. Toen ging de motor koken door een lekke radiateur. Dus vervangen en nog geen 10 minuten later spoot de koelvloestof achter het distributiedeksel vandaan..

Was er zo klaar mee dat ik hem meteen bij mijn zwager op de sloop heb gezet. 5 maanden mee gereden in totaal. Had mijn geld net zo goed meteen door de plee kunnen spoelen.

Ach, je leert er weer van.

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2011, 22:35

Mijn slechtste koop was een two-tone corvette uit 1985.
Elke keer ellende en slecht lopen en er lag een drietraps sportbak in.
Wel een fantastisch geluid, maar boven de 200 een dweil op de weg.
Het was ook de dagelijkse auto en 600 gulden per week aan benzine ging ook hard :duh:
Nu snap ik ook waarom al die gasten met een vette 80 rijden op de snelweg :lollerdelol:
Tevens ontstond er op het werk ook wat commotie :wave:
Uiteindelijk na 6 maanden voor bijna dezelfde prijs ingeruild op een nieuwe fista 1.1

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 09 okt 2011, 23:11

Hahaha van Corvette V8 naar 1.1 fiesta. niet de meest voor de hand liggende keuze :D :df:

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2011, 23:19

Nutkees schreef:Hahaha van Corvette V8 naar 1.1 fiesta. niet de meest voor de hand liggende keuze :D :df:
Die was na 4 maanden ook weer weg, toen hebben we de alpine gekocht :D

mark147

Bericht door mark147 » 10 okt 2011, 07:47

Een Lexus IS220d....dat was de slechtste. Geen grote dingen of zo hoor maar net ff te veel kleine dingen die het plezier in de auto volledig verknalt hebben. Rijdt nu weer lekker een BMW............. :df:

Knot

Bericht door Knot » 10 okt 2011, 08:34

3 dagen... manman, dat is snel afgeschreven die 750 euro.

In mijn geval denk ik de Sierra Xr4i, mooi ding maar was niet echt betrouwbaar, brandstofpomp ellende, uitlaatspruitstukken die afbraken..... maar toch nog een paar maanden lol mee gehad, dat is anders dan een paar dagen natuurlijk.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 10 okt 2011, 08:38

Alfa 33 'klavertje vier'. Ik dacht een goede auto te kunnen kopen voor €630... :hammer: Ik heb er ongeveer een week mee gereden met tussentijds 3 liter olie bijvullen... :bag:

Peric

Bericht door Peric » 10 okt 2011, 09:17

Een Citroën BX.
Van een lekkende radiateur tot aan vaste veerbollen, van afbrekende plastic interieurdelen tot aan een motor die het opgaf. Toen een andere motor er ingelegt die op zijn beurt niet harder dan 120 liep.
De lagers van de achterste draagarmen waren versleten, dus hij stond lekker scheef op z'n wielen. De bekleding hing aan flarden aan elkaar, want wat was die stof dun...
Maar... toch een stel maten opgehaald in Frankrijk die waren gestrand op de terugweg van wintersport..
Die is op de sloop geëindigd...

k33z

Bericht door k33z » 10 okt 2011, 10:39

Voor mij een erg gemakkelijk topic. Zonder twijfel de Audi A4 2.0tfsi quattro (2009) die ik begin dit jaar gekocht had. 130i ingeruild met betrekking tot gezinsuitbreiding, voor een degelijke burgerbak.

Afbeelding

Prachtige auto om te zien, S-line binnen en buiten, goede opties, goede wielen, prachtig allemaal. Helemaal blij na de koop, maar na een week begon ik al spijt te krijgen. Het rijden is gewoon dood en dood saai van die auto. 0,0% emotie en dus zonde van het geld.

Daar kwam nog bij dat ik de motor niet 100% soepel vond na het tunen (standaard was beter, maar dan behoorlijk traag) en dat het onderstel niet trillingsvrij was (echte Audi kwaal, veel mensen zullen het niet merken, maar ik werd er gek van).

Uiteindelijk toch nog geprobeerd te wennen, 4x nieuwe Pilot Sports erop (19inch), maar ik ergerde me dood aan dit ding. Daarna een proefritje gaan maken in een E91 335i en dat voelde als thuiskomen. De motor (ok, geen eerlijk vergelijk), het sturen, de zitpositie, wat heeft BMW dat VEEL beter voor elkaar dan Audi.

Dus na 2 maanden dat hok weer ingeruild, voor mij nooit meer een Aldi.

Remmie

Bericht door Remmie » 10 okt 2011, 10:44

Hyundai S Coupe 1.5 Turbo. Weet niet meer wanneer ik die gekocht had.
Was me eerste auto'tje.

Proefrit maken over de dijk in Lekkerkerk, Samen met me vader.
Even geparkeerd om de auto even goed in het daglicht te bekijken.
Dan komt er ineens een dikke volvo voorbij die hem tussen een tegenligger en mijn "aanstaande " geparkeerde auto door wringt en ik hoor toch een klap.
Spiegel aan gruzelementen. Volvo reed door en me vader riep: erachteraan!
Ik snel in de Coupe en planken erachteraan. Was er zo bij en voorbij. Wauw wat een power in dat bakkie.
Man in Volvo meegenomen naar de autohandelaar en daar werd de schade geregeld.

Auto alsnog gekocht, spiegel werd vervangen en ik had me eerste auto voor 900 euro. :df:
9 maandjes later op een warme dag in September rijd ik rustig vanuit Rotterdam Spaanse Polder richting Rotterdam Centrum over de A13. Ik neem de afslag en sta voor het stoplicht. Een mooie oude MG met rallystickers waar hij gereden heeft staat voor mij.
Ineens zie ik wat witte rook achter de MG vandaan komen. Ik denk: Die heeft ze beste tijd toch wel gehad.
Dan kijk ik nog eens goed en SHIT, dat is niet de MG, dat is mijn auto die rookt.

Tot zover de Hyundai S Coupe 1.5 TTTTurbo.
Koppakking eruit, kop krom, radiator kaput, thermostaat kaput.
Geen geld om dat te repareren, alsnog de auto voor 200 euro aan maatje verkocht die reparatie wel zag zitten.

9 maanden plezier van gehad
900 euro betaald voor de auto
9000 km mee gereden

:blink:

Tristan

Bericht door Tristan » 10 okt 2011, 10:46

Heb nog niet echt een slechte koop gehad.

Had alleen pech met de E36 325i Coupe Tracktool die na ca. 2 maanden een kapotte cilinderkop had en daarom besloot om een nieuw (gebruikt) motorblok te monteren. Dus wat een scherpe prijs was voor de auto, was uiteindelijk toch wel weer geld na alle investeringen. Maar goed, reken dat meer als risico van het vak, circuitauto's worden eenmaal meer belast. Dus eigenlijk meer pech als slechte koop.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 10 okt 2011, 10:48

Kom op mannen, er moet toch iemand zijn die een nog beroerdere deal heeft gesloten dan ik destijds? :-)

@Wout, grappig, ik heb ook een keer een email ontvangen van een andere vorige eigenaar van de 309 die het ook over 300k-plus aan kilometers had. Het bakkie reed heerlijk trouwens, op 3 wielen de bocht door en echt een enorme acceleratie...

Gisae

Bericht door Gisae » 10 okt 2011, 11:58

Mijn huidige auto, een '03 206 1.6 16v.
Prijstechnisch was deze erg interessant, het geld wat er is in gegaan haal ik er na 3 jaar wel weer uit. Qua betrouwbaarheid ook dikke prima. 1 keer de uitlaat verloren (bekende kwaal) en 1 keer zonder KVS komen te staan (slangetje vergeten aan te sluiten).
Het is alleen zoooooo saaaaaaaaaai rijden.

En dan nog een alto automaat uit '99. Niet echt een slechte aankoop gezien ik hem niet heb gekocht, maar er 4 maanden in heb mogen rijden. Althans, soort van. De auto deed het vaker niet dan wel... :/
Als ik weg moest ging ik eerst kijken of ze auto wel wilde starten, zodat ik nog de mogelijkheid had om de fiets te kunnen pakken. Dat was ook de laatste keer dat ik echt veel heb gefietst. :P

Reind

Bericht door Reind » 12 okt 2011, 13:27

Leuk topic, en ik heb een waardige aanvulling.

Het betreft mijn eerste auto, een echte Renault 11 gt-turbo uit 87. Een 11 zul je denken, die bestaan toch helemaal niet in Turbo. Het is idd een exclusief ding die volgens mij alleen in Frankrijk werd gelevert. Als ik dat achteraf had geweten had ik hem NOOIT gekocht.

Ding gekocht met een kapotte koppeling, onder het motto ik ben handig en koophem heel aantrekkelijk. Ik liep stage bij Renault en kon zo ook de onderdelen met wat korting krijgen.Heb er volgens mij 1500 gulden voor betaald, was toen geen geld voor een mooie turbo. Die koppeling vervangen was echter een hels karwij in mijn schuurtje, maargoed ik had net mijn rijbewijs dus flink doorgebuffelt en ding in twee dagen klaar gemaakt.

De eerst weken waren werkelijk geweldig, de auto zag er netjes uit zowel interieur als extririeur en ging ook nogeens als de brandweer. Een absolute droom als eerste auto. Telkens als je een stuk flink was weze knallen gloeide die turbo helemaal op, geweldig om te zien.

So far so good zul je denken.

En toen begon de ellende, na een terugkomdag van mijn stage reed ik de loolaan op in Apeldoorn en in een keer had ik geen aandrijving meer. Ik snapte er niks van. Bleek er een zegerring uit gelopen te zijn waardoor het diff niet meer werkte. Ik nieuwe ring besteld erin gezet en weer rijden. Na 5km weer geen aandrijving. Ik heb het nog 2x geprobeert maar telkens hetzelfde gezeik. Toen was de maat volg en heb ik een ander bak gezocht. Maar omdat het zo'n exclusief ding was kon ik die nergens vinden. Uiteindelijk 1 gevonden in verwegistan en er weer ondergezet (zoals beschreven echt een klote klus bij zo'n ding). Vervolgens trilde hij als een gek en heb toen andere steekassen gemonteerd. Toen was ik het beter maar lange stukken reed ik er niet meer mee want mijn Ma en Pa hadden vertelt dat als hij nogeens stuk zou gaan ze me niet meer ophalen.

Ondertussen liep ik stage bij een schadebedrijf waar ik het voor elkaar kreeg om kostenloos mijn R11 turbo in williams blauw te spuiten. Dat was echt een beetje een droomkleur en het koste enkel tijd. Ik enthousiast en ding helemaal gespoten, was echt leuk op te doen.

Toen hij klaar was was het ook echt een plaatje en unieke verschijning. Had er inmiddels ook 16inch velgjes ondergezet met toyo proxes banden. Dat waren toen de banden.

En toen - kabelbom in de fik - koppakking stuk - waterpomp kapot - alle slangetjes waren hard geworden (bij een turbo is dat echt spaggeti) - wiellagerstuk en als klap op de vuurpeil de turbo. Ik kan me nog herrinneren dat ik deze in het begin weer aankon slingeren. Dus bij draaiende motor met je vinger het schuppenrad een tik geven.

Een jaar verder en weinig spaarcentjes meer over ding verkocht voor een paar honder gulden. Daarna een citroen XM gekocht voor 1500 gulden welke ik 30K heb gereden totdat de motor ontplofte.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 okt 2011, 13:32

Volgens mij is een 11 turbo wel in Nederland geleverd. Jammer dat je er zoveel pech mee hebt gehad. Ik vond het een erg leuke auto, mede omdat mijn vader destijds wat met Renault had.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 okt 2011, 15:43

De 11 Turbo is zeker wel in NL geleverd. Prachtig apparaat met ook een geweldige James Bond achtige reclame destijds (iets met een truck waar ze al rijdende vanaf gereden werden o.i.d.)

ErikS

Bericht door ErikS » 12 okt 2011, 15:44

Wel erg veel slechte PUG + renooit hiero.

Mijn slechtse was ook een Peugeot.

106 1.6 rallye. €4000,- ekkies in een krap jaartje en 7000 km........
Zucht.... :ninja:

Luco

Bericht door Luco » 12 okt 2011, 15:46

En bijna alles van een 5gt turbo past erop, dus bakken en aandrijfassen genoeg hoor :D

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 12 okt 2011, 22:37

Staat mijn M3 hier binnenkort ook tussen... :bag: :(

GTRene

Bericht door GTRene » 12 okt 2011, 23:31

heb ik er ook een paar van gehad...de laatste de Saxo VTS
maar heb ergere gehad in de tijden van long time ago, bv een op het oog fraaie RS2000 mk2 ergens in een plaatsje aan de kust...dus ver voor gereden en kon alleen savonds kijken.
dus lamp mee en kijken en hij zei nog van 2 plekjes oid waar aan gelast moesten worden en dat zou hij laten doen en dan was ie perfect, immers anders liet ie z'n vrouw niet daarin de kids naar school brengen e.d...
en echt alles leek te kloppen en "leuke" mensen blabla...
afijn dus dat ding gekocht en later opgehaald immers die man zou hem tip top maken...verder kon ik die avond ook weinig ontdekken, ja zat veel modder e.d. onder de auto en zooi.
afijn, 1x thuis meteen alles cleanen en goed schoon maken (lekker frisse start altijd)
ik was de kar en spuit hem af met hoge druk reiniger, toen wilde ik de modder en zooi afspuiten van bodem...
spoot ik dwars door belangrijke balken onder de auto :shocking: gvd :wtf:
ding was goed rot op belangrijke plekken onder de auto, die lui hadden me dus goed bedonderd :mrgreen:

achja, soms heb je pech.

eneuh Renault 11 Turbo? heb ik ook nog gehad :lol:
em ook een Renault 18 Turbo waar de turbo kats doormidden brak toen ik weer eens van men vriendin in Coevorden kwam snachts destijds en dus knallen naar huis...wilde net een auto inhalen zat er naast en ineens een kabaal en geratel e.d. en power weg :lol:
magoed wel thuisgekomen, gewoon rustig rijden, dat ding rammelde wel los in het huis, later een 2de hands turbo erop en de druk wat opgeschroefd :df: werkte goed.

Tuurke

Bericht door Tuurke » 12 okt 2011, 23:45

Ongeloofelijk wat voor ellende er soms meegemaakt wordt met auto`s

Hoop het in de toekomst niet meer te maken..
Mijn geschiedenis.
Golf mk2 1.3 gratis = te sloom verkocht.
golf mk2 gti 2.0 8v 500euro = bak was kapot bij de aankoop, vervangen(75 euro + dagje op straat liggen), schokbrekers en wat klein grut 25.000 probleemloos mee reden tot ik hem in elkaar reed.
golf mk2 gti 1,8 8v 1100 euro = buiten banden en een keer de uitlaat niks aan gehad. 45.000 probleemloos.

Momenteel een snelle civic ik hoop dat hij het goed blijft doen.

Mijn motto "km-standen bij auto ouder als 10 jaar zeggen helemaal niks"
1e golf : 260 tot 270k gereden
2e golf : 270k tot 297k
3e golf : 356 tot 400k

ijzersterke wagens, en dan hoor ik vaak, "geen GTI kopen allemaal afgetrapte zooi"
Wel kopen heerlijke wagen, vlot, sterk en probleemloos!!!!!! (jammer genoeg beginnen de mk2 te roesten)
Niet alles wordt verkocht omdat het verrot is :tong:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 okt 2011, 23:51

Peugeot 106 1.1.

- Koppakking lek
- Aandrijfas vastgelopen/afgebroken. (Was een gevalletje mazzel. Toen het gebeurde wou ik net weer optrekken.) Was het een half uurtje eerder gebeurd was dat ding met 170 km/u vast geschoten en was het vast wat minder goed afgelopen)
- Uitlaat doormidden gebroken vanaf de kat. (Achterbank en voorstoel voorover geklapt en uitlaat in de auto gegooid en vrolijk doorrijden.)
- Remvoering van de remtrommels losgetrokken door de handrem. Later erachter gekomen dat dit lekkage had veroorzaakt waardoor ik op een gegeven moment geen remmen meer had. Geen leuke ervaring moet ik zeggen.
- Koelvloeistof door de motorolie door een lek ergens.
- Thermostaat stuk
- Ongeveer iedere 2 weken een lamp vervangen.
- Bestuurdersstoel zakte aan 1 kant door.

Dit alles binnen 50.000 km en 1 jaar. En ik ben vast nog wel iets vergeten.
Bij inruil nog 1750 euro voor gekregen. Met lekke koppakking, kapotte handrem, bijna overleden startmotor, remmen die volledig op waren en een lekke uitlaat.

Plaats reactie