4 jaar geleden besloot ik op een mooie dinsdag in de na-zomer dat ik wel een 309 GTI-16 als circuithok wilde hebben. Na een uurtje marktplaatsen had ik een blauwe gevonden die relatief dichtbij te koop stond bij iemand die veel in Peugeot's leek te handelen.
Toen ik de dag erna aankwam was het inmiddels al donker, maar het autootje liep als een dolle en het ging "maar" om 1500 euro, dus ik dacht "what the heck, ik neem em mee". Ik heb er op donderdag in vrijdag lekker mee rond kunnen rijden, inclusief een paar keer door de Piet Heintunnel omdat er een EPS-systeem vanaf het spruitstuk onder zat. De Peug klonk een beetje als Darth Vader :strong: .
Op de daaropvolgende zaterdag ging ik met een vriend mee richting de Peugeot-garage van zijn vader in het oosten van het land, om daar een kuipstoel en wat aggresievere remblokjes in de Peug te laten zetten. Onderweg deden we nog wat snelwegsprintjes (hij reed een mooie E30 325i), waarbij ik de eerste 2 won. Tijdens de derde ging de Peug weer als een raket, maar bij 200+ werd het uitlaatgeluid overstemd door een hele fijne ratel uit de motor en teruglopende oliedruk op mijn dashboard.
Het waren 3 mooie dagen.

(uiteindelijk verkocht voor onderdelen, 750 euro)