Mijn sleutelbak en alstie het doet gooi-en-smijt-bak-voor-erbij (heb ik nog steeds, enkeling vergeet dat wel 'ns)
Gekocht begin 2008. Wist ik nu wat ik toen nog niet wist dan had ik 'm overigens niet gekocht, voornamelijk vanwege het dakraam wat er in zit. In de zomer erna in aanloop naar vive la france een poging gedaan het ding frankrijk-waardig te krijgen door er een M20B25 in te hangen, er een nieuw onderstel (51 mm-poten) onder te zetten, schijfremmen achter te monteren, remmen voor te vernieuwen, een 325i-aandrijflijn (andere bak, cardanas, differentieel) te monteren...
afin, ik kende de techniek van de auto toen aardig maar hij liep een dag voor vertrek voor het eerst, niet mooi en dat vond ik toch net even te riskant

. Ombouwactie kostte zoveel tijd dat ik 'm daarna een paar maanden weg gezet heb.
2009:
Nadat ik 'm weer voor de dag haalde brak binnen een paar honderd km een tuimelaar (zonder verdere schade), wat in ieder geval bewees dat ik voor frankrijk de juiste keuze gemaakt had

! Ding snel gefixed, andere daily gekocht en dat jaar verder niet zo heel-veel gedaan omdat ik toen iemand ben gaan helpen een rally-325i te bouwen. Al met al nog redelijk wat gereden met de auto toen (5-6000 km ofzo). Wel Malmedy een keer bezocht, wat de auto prima volhield. Al kwamen er wel wat verbeterpunten uit: andere stoel (rugleuning brak af), alarm demonteren (wist niet dat het er op zat, maar sloeg op tilt op Malmedy), overhellen aanpakken door wat 'n wat dikkere stabi voor en de montage van een exemplaar achter. Dat jaar ook een ex-AB Quaiffe sperklok gekocht. Oja, en bij wat spirited driving een klein uitstapje gemaakt.
2010:
Sleuteljaar no. 2. Inmiddels werd duidelijk dat ik toch echt nog zelf een keer de rallypaden op wilde en vanaf dat besluit zijn de uitgaven wat meer 'gefocused': 4.45 differentieel waar die quaiffe klok in ging, grotere koeling (moet alleen nog steeds een keer erin geplept worden). En oja, er was een beetje schade die hersteld moest worden... ergens halverwege het jaar stond ie weer recht op de wielen alleen hield ie nu 'tamelijk onvoorspelbaar' af en toe in. Dit inhouden is op miraculeuze (!) wijze verdwenen nadat het druklager van de koppeling vervangen is. Niet dat dat lager de oorzaak was maar denk dat 't 'm in een slecht aangesloten lambdasensor zat (uitleg: voor demontage van de bak moet de uitlaat, en dus de lambda-sensor, gedemonteerd worden). Anyhow, 't hok deed het daarna prima en de rest van het jaar vooral gereden en wat kleine klusjes gedaan (rallyauto-project van bekende ging na een rustpauze weer volle polle verder).
2011: Kuipstoel erin geplept, wat remspulletjes aangepakt en gaan met die rallycursus. Ging ganz schön totdat ik duidelijk power verloor in de middag. Hmmmm, not good. Weer een tuimelaar aan puin, nu aan de inlaatzijde. Inmiddels draait het blokje op 12 nieuwe tuimelaars en wil ie aardig mooi en gecontroleerd dwars over industrieterreinen-in-aanbouw. Plan is om 'm eerst volledig te mock-up-pen voor rally-gebruik. D.w.z. elektra nog wat aanpassen (ik heb nog een accu voorin, mag niet, watertemperatuur doet het niet, is irritant

), koeling vergroten, korter stuurhuis monteren (reeds in bezit), remmen rondom reviseren (momenteel 3/4 klauwen klaar), m3 draagarmen, wat beschermingsplaten fabrieken, wat veerpootbruggetjes fabrieken, hydraulische overstuurstok monteren en dan eens kijken welke datum de kalender aangeeft

.