Vorige week eindelijk 1 op marktplaats gezien die me wel beviel ook kwa kleur en het was de executive uitvoering dus alle opties die ik wil zaten erop. Dit weekend gelijk wezen kijken en proefritje gemaakt. Het voelde allemaal goed aan, alle electronisch gadget werkte nog perfect. De Airco moet nog wel bijgevuld worden, maar goed dat had ik niet anders verwacht.
Wat me niet beviel aan de auto was het feit dat er 18 inch breedset velgen op zaten die zo'n beetje elke stoeprand van dichtbij hadden gezien. En als je harder dan 10 km/h door een bocht ging raakte je die binnekant van de wielkasten. Gelukkig had de verkoper ook nog de orginele velgen. Deze erop laten zetten en 450 euro van de prijs af en de auto was van mij.
Zo staat hij er op het moment bij:
Er zijn nog wel wat aandachtspuntjes aan de auto. Er begint bij de wielkastranden oppervlakkige roest te vormen. Dit moet ik dus binnekort aanpakken. Verder lekt de stuurbekrachtiging ergens olie, dus even opsporen waar precies en dat vervangen. En ik denk dat de koppeling over niet al te lange tijd ook vervangen moet worden.
De verkoper hield ook van chroom, want om de nummerplaten ziten chromen randjes en de ruitensproeiers zijn van chroom. Dat ziet er niet uit. Dus dat moet er weer af. Ook heeft hij heel "mooi" houtinleg look gemaakt door dat gewoon over de normale trim heen te plakken... Wat nu dus los laat en allemaal lijmresten heeft achtergelaten. Dat moet dus ook weer even netjes gemaakt worden. De bekleding is nog wel netjes. Hoewel rood leer niet echt mijn ding is, staat het wel netjes bij een grijze auto.
De stalen velgen ga ik gebruiken voor winterbanden en dan wil ik er een setje 17 inch styling 23 of styling 24 velgen eronder zetten voor de zomerbanden. Nog niet helemaal over uit wat mooier is. Ik zit er ook aan te denken om er een M voorbumper op te zetten, maar dat weet ik nog niet zeker. Ik ga wel de M logo's erafhalen want die zijn me net weer wat te overdreven.
Weet iemand trouwens nog waar je kan opvragen wat voor opties jou auto orgineel allemaal had?