Hi Guys!
Ik heb een oplossing gevonden om toch (veel) met auto's bezig te zijn, nl. autofotografie. Alleen ben ik niet zo goed (lees net ietsje beter als beginner) in fotografie. Ik heb de camera van m'n pa tot mijn beschikking (Nikon D5000), dus dat zit wel goed, lijkt me. Ook kan ik wel redelijk wat van mijn pa leren, maar vroeg me af, jullie nog tips & tricks voor me, waar ik bijvoorbeeld op letten moet, eventueel camera instellingen e.d.?
Alvast bedankt.
Gr.
Ps. Goede forum?!
Beginnen met autofotografie
- Fedmas
- Auto: G21 330e
-
Re: Beginnen met autofotografie
Camera is niet alleen belangrijk, maar ook goed glas!
Vanaf vandaag is de nieuwe Digifotopro Masterclass editie in de winkel gekomen met daarin wat informatie over auto fotografie.
Een deel daarvan is geschreven door de een van de fotografen die hier ook actief is: Martijn.
Verder kan je nog wat info terugvinden in het fotografie topic:
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=8079" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast kan ik je de tip meegeven om foto's op te zoeken die jij zelf mooi vind en daarna analyseren hoe deze tot stand is gekomen. Een andere tip is gewoon te beginnen en daarna je foto's analyseren, op zoek naar verbeterpunten en online heel veel lezen en oefenen en vooral hier wat voorbeelden laten zien
.
Vanaf vandaag is de nieuwe Digifotopro Masterclass editie in de winkel gekomen met daarin wat informatie over auto fotografie.
Een deel daarvan is geschreven door de een van de fotografen die hier ook actief is: Martijn.
Verder kan je nog wat info terugvinden in het fotografie topic:
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=8079" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast kan ik je de tip meegeven om foto's op te zoeken die jij zelf mooi vind en daarna analyseren hoe deze tot stand is gekomen. Een andere tip is gewoon te beginnen en daarna je foto's analyseren, op zoek naar verbeterpunten en online heel veel lezen en oefenen en vooral hier wat voorbeelden laten zien

- markk
- volg het fotografie draadje in dit forum
- lees de laatste digifoto pro met artikel van ons eigen Martijn
- koop een polarisatie filter
- leer met lightroom en photoshop omgaan
- kijk veel naar de compositie van bestaande foto's die je aanspreken. Analyseer ze, waarom vind jij ze mooi, kijk naar de exif waarden die gebruikt zijn (mm, diafragma, sluitertijd, iso), kijk naar het standpunt waar de fotograaf stond, etc.
- oefen veel, verschillende standpunten, verschillende lenzen, interieur, exterieur, details, omgeving, panning, etc.
Mijn ontdekkingen sinds een jaar of twee:
- polarisatiefilter
- veel is nabewerkt, contrast, kleur, verwijdering van rommel, etc.
- lenzen met een groot diafragma om scherpte-diepte te krijgen
- pak eens een telelens en loopt eens bij de auto weg
Mark.
- lees de laatste digifoto pro met artikel van ons eigen Martijn
- koop een polarisatie filter
- leer met lightroom en photoshop omgaan
- kijk veel naar de compositie van bestaande foto's die je aanspreken. Analyseer ze, waarom vind jij ze mooi, kijk naar de exif waarden die gebruikt zijn (mm, diafragma, sluitertijd, iso), kijk naar het standpunt waar de fotograaf stond, etc.
- oefen veel, verschillende standpunten, verschillende lenzen, interieur, exterieur, details, omgeving, panning, etc.
Mijn ontdekkingen sinds een jaar of twee:
- polarisatiefilter
- veel is nabewerkt, contrast, kleur, verwijdering van rommel, etc.
- lenzen met een groot diafragma om scherpte-diepte te krijgen
- pak eens een telelens en loopt eens bij de auto weg
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 07 sep 2011, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
^^ nou dat dus! 

- dvh
'It's a poor craftsman who blames the tools'
Met andere woorden, wees creatief en laat niet alles van materiaal afhangen.
Goed toestel, lenzen, photoshop, ect. Het helpt allemaal. Maar je moet er zelfs iets van maken
( heel ) Veel oefenen !
Nu ben ik geen autofotograaf.. Sterker nog, ik ben helemaal geen fotograaf.
Wel heb ik een grafische achtergrond en heb destijds uit geldgebrek met slechte materialen toch leuke dingen kunnen maken.
Met andere woorden, wees creatief en laat niet alles van materiaal afhangen.
Goed toestel, lenzen, photoshop, ect. Het helpt allemaal. Maar je moet er zelfs iets van maken

( heel ) Veel oefenen !
Nu ben ik geen autofotograaf.. Sterker nog, ik ben helemaal geen fotograaf.
Wel heb ik een grafische achtergrond en heb destijds uit geldgebrek met slechte materialen toch leuke dingen kunnen maken.