Whisky Trail en vliegvissen (Schotland)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Whisky Trail en vliegvissen (Schotland)

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2011, 13:39

Met een maatje van me wil ik een keer naar Schotland. We willen flink wat whisky proeven, vliegvissen en lekker toeren met de auto (niet per sé in die volgorde, hik).

In Nederland willen we alvast een cursus vliegvissen volgen. We hebben begrepen dat je anders geen stoere verhalen bij de open haard kunt vertellen, omdat je zonder oefening vooraf niets vangt. :)

We houden beide vooral van de Islay's, maar een route via de Highlands is wel de bedoeling. En we hebben gehoord dat er naast distilleerderijen annex B&B's ook whiskyproeverijen zijn waar je kunt overnachten. Het lijkt mij het leukst om zelf een route uit te stippelen en bij dat soort locaties de dag telkens te eindigen met een goed glas whisky (en een stoer verhaal over driften op single malts, uhm roads... En joekels van zalm).

Iemand weleens zoiets gedaan?

Tommy, Joy en Allen hadden een coole roadtrip, dat draadje verdient een repost als ik hem zo kan vinden.

allen

Re: Whisky Trail en vliegvissen (Schotland)

Bericht door allen » 05 sep 2011, 13:56

Dat was Patrick ipv Joy. We hadden geluk, want een week eerder en we waren ondergesneeuwd. Ga vooral de lokale pubs binnen want die Schotten zijn onder werktijden ook aardig aangeschoten. Dat is echt prachtig om met zulke gasten te ouwehoeren. Gewoon een vanaf Newcastle beginnen en heel Schotland doorkruizen. Vergeet de Isle of Skye niet. Ik weet niet meer hoeveel whisky er door de aderen gestroomd is in die vakantie. Zorg wat dat betreft dan ook dat je mensen hebt die van een slokje houden. Voor geheelonthouders wordt het vaak wat minder gezellig als iedereen om zich heen extra gezellig gaat worden. Omgekeerd heb ik daardoor weer geen distilleerderij kunnen bezoeken. Want je kunt op je sloffen wel aanvoelen hoe dat gaat worden wanneer iemand 3 of 4 uurtjes mee moet lopen, terwijl het interessepeil op -10 staat.
Ik ga zeker nog weleens terug naar Schotland. Op voorwaarde van een aantal punten:
- niet meer een paar duizend kilometer non stop 'playstation 3' naspelen omdat je dan te weinig ziet,
- grote steden vermijden
- paar dagen wildkamperen (mag in Schotland)
- vooral veel wandelen en van het uitzicht genieten!

http://gallery.me.com/akkliu#100076&vie ... lack&sel=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere landen hebben vast mooier weer, maar dat is nu net waarom ik er juist gek op ben. :bag:

---
Oh, of je er straks tijd voor hebt is een tweede...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2011, 14:20

Ja het wordt 2011 of 2015, lol

Maar wildkamperen icm vliegvissen hebben we t ook al over gehad. Wandelen doen we sowieso. Mijn maatje heeft er net 2 wandelvakanties en de vierdaagse opzitten. Tijdens vakantie 1 zat ie in Noorwegen, in de middle of nowhere, maar het lukte hem niet om een visje te vangen. Zodoende hebben we dit oude plan van ons afgestoft. Geheelonthouding is geen issue :)

Bob Gervais

Bericht door Bob Gervais » 05 sep 2011, 15:40

Iets in deze stijl stond dit jaar bij mij op de planning (met een kameraad in zijn MGB) maar is er door tijdsgebrek jammer genoeg overgeschoten.
Nieuw plan: mei 2012. De vakantiedagen liggen al vast!

http://international.visitscotland.com/ ... y/3644730/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2011, 16:28

Handig linkje. Dank je. Alvast veel plezier, maar zo te zien gaat dat wel goedkomen. :df:

Walter

Bericht door Walter » 06 sep 2011, 09:22

.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 sep 2011, 11:06

Goede tips weer. Ziet er mooi uit! Whisky, haardvuur en vliegvissen past allemaal goed bij de herfst, dus in de zomer zullen we niet gaan. In de winter ook niet trouwens. Dus voor- of najaar zal t worden.

Plaats reactie