Zoals Tom al had gesignaleerd is mijn Hybrid er uit. Deze is nu vervangen door een iets andere auto. Een Italiaanse auto. Om precies te zijn een Alfa Romeo 159 Sportwagon Progression 1750TBI. De Progression is in principe de 'basis'-uitvoering van de 159, naast de Distinctive. Daarnaast zijn er volgens mij ook nog andere uitvoeringen (geweest) zoals de Centenario en de Ti. Die laatste doet het visueel in ieder geval erg goed met mooie wielen en andere gadgets.
De mijne is Nero met een zwart stoffen interieur. Zaken als climate control en cruise control zitten er in ieder geval op.
Daarnaast nog een dame die me steeds vriendelijk verzoekt me aan de snelheidslimiet te houden. Waar die precies vandaan komt weet ik niet, maar het is in ieder geval wel gezellig. Verder zit er ook nog een prettig werkende JVC double-din navigatie, carkit en DVD speler in. Zo te merken werkt die in ieder geval prettiger dan de Pioneer AVIC X1R die ik in mijn Brabus roadster had. Werkt ook goed samen met de stuurbediening dus dat is ook handig.
Helaas geen park distance control, dus ik moet wel weer goed op de spiegels letten met inparkeren. Je kunt niet alles hebben, zullen we maar zeggen.
Ik heb er nog niet heel veel mee gereden maar ik kan er alvast kort wat over zeggen. Auto is best snel, behoorlijk vlot op gang en trekt ook lekker door. Motor heeft 200pk en dat gaat best lekker.
Comfort is ook goed, stoelen zitten lekker en zijn goed te verstellen. Wegligging en weggedrag voelt ook goed aan. Auto voelt niet zwaar aan in ieder geval, terwijl het niet echt een vedergewicht is.
Kortom: een fijne, mooie wagen waar ik de komende jaren hopelijk met veel plezier weer in rond kan gaan rijden.