Trillende Remschijven = Smeren van de blokken

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Q&A
Locatie: Amsterdam Porsche 997 GT3 Cup | 996 GT3 Cup | Volvo V70R

Trillende Remschijven = Smeren van de blokken

Bericht door Q&A » 24 aug 2011, 21:39

Laatse 2 keren op zandvoort met mijn E36, 325 last van trillende voor remschijven. Nu wil het toeval dat het beidde keren regende. Als ik op de grote parkeerplaats op Zandvoort nog eens ga testen als het wat droger is, niets aan de hand !!
Heb Motorsport schijven (met alluminium hart), M klauwen en Hawk blokken. Alles bijna nieuw. Met deze set-up altijd heel goed kunnen remmen als het droog is.

Of ze worden te warm, en trekken krom. Dit lijkt me (zeker met het weer van vandaag en de aangepaste snelheid) zeer onwaarschijnlijk. Komende dagen (als het uberhaubt nog droog word in dit land) maar eens testen als het droog is.

Of het komt door spatwater op de schijven en dat is eigenlijk ook mijn vraag. Kan dat ?
Ik heb niet meer zo'n afdek plaat achter de schijven zitten. Iemand hier ervaring mee ?
Laatst gewijzigd door Q&A op 27 aug 2011, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Q&A

Re: Trillende Remschijven in de regen (?)

Bericht door Q&A » 25 aug 2011, 23:46

Heeft niets met de regen te maken helaas. Was gewoon toeval dat ik de afgelopen 2 keer in de regen heb gereden. Vandaag met droog weer gereden en als de remmen koud zijn, niets aan de hand. Na 3 of 4 keer echt hard remmen worden ze heet en trekken krom. Niet eens meer mee te rijden zo krom trekken ze. Stuur trilt bijna uit je handen.

Balen. Zijn niet nieuw en redelijk prijzig. Vorige (zelfde) set geen enkel probleem mee gehad. Doe altijd een goede 'out lap" met name voor de remmen en er nog bijna niet mee gereden.

iemand een beter alternatief voor de M motorsport schijven met alluminium hart ?
En iemand een adresje om ze af te laten draaien in de buurt van Amsterdam ?

Thanks

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 aug 2011, 05:21

Misschien eens een ander type blokken proberen?

Klinkt namelijk eerder als afzettingen op de schijven ipv krom trekken.

Q&A

Bericht door Q&A » 26 aug 2011, 07:18

Kun je uitleggen hoe dat dan zou kunnen komen ? Snap niet wat er dan gebeurd.

Ik heb de oude blokken nog en die gaan nog wel een paar dagen mee. Die er dus eerst maar eens onder zetten om te kijken of dit beter gaat ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 aug 2011, 07:32

Dan worden je blokken te heet en gaan ze op je schijven smeren, je krijgt dan een oneven laagje op je schijven. Dat kan bij straatblokken al bij een paar honderd graden zijn, de beste raceblokken kunnen tot ver over de duizend graden.

Vooral ook omdat je zegt dat ze het goed doen als ze weer afgekoeld zijn. Dan heb je weer wat kilometers op normaal tempo gereden en dan rij je die afzettingen er dus weer af, zodat je de volgende keer weer overnieuw beginnen kan.

Die schijven die jij gebruikt, er zijn er zat die met meer als 300 PK onderweg zijn en nog steeds met die schijven. Dus dat die het niet vol zouden houden lijkt mij stug.

Q&A

Bericht door Q&A » 27 aug 2011, 18:46

He Bert, Heel erg bedankt voor je goede tip :thumbup:
Vandaag de oude blokken weer terug gezet en geen enkele trilling meer als ze warm worden.
Gelukkig dus geen kromme remschijven. De "Smeer" tip was de juiste. Super. Snap alleen nog niet hoe zoiets kan gebeuren met nieuwe Hawk HT-10 blokken. Is ze opschuren een idee ? Of zit het hem echt in het materiaal zelf, en kan ik ze beter weg gooien ?

Andre

Re: Trillende Remschijven = Smeren van de blokken

Bericht door Andre » 27 aug 2011, 19:06

Gewoon PFC 06 blokken erin heb jij geen problemen meer.

Tom V

Bericht door Tom V » 28 aug 2011, 12:31

Yeps, Performance Friction erin is een goeie tip. Zelf na smeren overgestapt op PFC 01 en problemen opgelost.

jaydee

Bericht door jaydee » 31 aug 2011, 13:45

Om nog maar eens met het linkje te leuren ;-)

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie