Mijn Subaru Impreza P1 project

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Mijn Subaru Impreza P1 project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:18

vanuit mn even voorstellen topic de handel gekopieerd hier naar toe.

Ik heb van een kennis een Prodrive P1 coupe gekocht, in algehele lege toestand.
Daarnaast heb ik ook een donor STI in de UK gekocht om de P1 weer terug op te bouwen tot straatauto.
Ingrediënten: STI 2 liter blok met AVCS(variabele klep-timing) VF35, 6bak met DCCD, rondom Brembo remmerij en zo nog wat zaken.
Ik ben nu een kleine 7 maanden onderweg en het einde is bijna in zicht(NOT :coffee: ) maar mag de pret niet drukken.
Dus ik zal hieronder neerzetten tot hoever ik nu inmiddels ben.



De donor voor de P1 is een MY'05 STI type Uk geworden met 6bak incl Manuele/automatische DCCD.
Hieronder een reisverslag.

We zijn om 3 uur vertrokken vanuit Alkmaar richting Calais, Coen en Marcel waren gezellig mee.
Zo konden we mooi allemaal een stukkie rijden en sta je dr niet alleen voor,
coen had een kort nachtje, dus Marcel nam het eerste deel voor zn rekening en Coen mooi te maffen achterin :mrgreen:
Afbeelding
Trucker Marcel :mrgreen:
Afbeelding
Rond de klok van 8 uur ofzo kwamen we dan aan in Calais, kaartyje kopen, dor de douane enz staan we voor aan in de rij.
Afbeelding
De bus hebben we mogen lenen van Ewac, waar de broer van Marcel werkt en de trailer van Chris Douma(Zerospec)
Helemaal top, bedankt Chris.
Met het hele spul de trein in, links en rechts en cm of 7 over aan het randje, maar pastte allemaal netaan.
Afbeelding Afbeelding
Toen we waren aangekomen op de plaats van bestemming eerst even een rondje om de auto gelopen, hij stond bij een handelaartje bij huis in de tuin en hebben we hem horen lopen.
Ik had hem gekocht met voorschade, dus datw as bekend, ik wist ook via de telefoon dat de motor gewoon liep, hij klonk in iedergeval gewoon netjes dus das mzzl hebben.
De boekjes zitten er ook bij en is nieuw verkocht aan een Dame, die hem met 35500 Miles heeft verkocht, de jongen die hem daarna kocht heeft heem gekocht met een 50000 miles beurt op 35500, dus de distributie en dergelijke zijn allemaal vervangen zo ook alle vloeistoffen.
Volgens mij is er nog nooit greookt ind e auto, alles is zo schoon en netjes, hij ruikt gewoon bijna nieuw. Op de schade na dan.
Op de terug weg bij de trein heb ik even wat foto's genomen op de trailer.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Uit eindelijk hadden we nog een uur eerder de trein dus dat was wel lekker.
Uit eindelijk ging ik om 2 uur moe maar voldaan weer naar mn bedje om vervolgens om 7:15 wer eruit te springen voor de Jubileum dag op lelystad.

De auto staat nu thuis in de schuur en ga vd week een beginnetje maken om alle het schade plaatwerk eraf te slopen en de motor vrij te maken.
De auto is echt super netjes en alle stempels in het boek Qua onderhoud zijn aanwezig vanaf nieuw.
De bak is een 6bak met DCCD met zowel een maueel stand als een automaat stand, dus maar eens uitvogelen hoe dat over te bouwen is in de P1.

Keep u updated.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Update:


Een paar weken later op een zondag de P1 opgehaald in Brabant.
Maar wat een drama zeg rond eindhoven, daar is geen doorkomen aan.
Maargoed, alles is weer heelhuids thuis gekomen.
Hieronder ene paar kiekjes van het transportje :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Hieronder een scannetje van het kenteken, het is een echte P1 op nl kenteken en ook nog eens de aanmerking van 18.2 kenteken plaatjes.
en 205 Kw.
Het is dan ook de engiste P1 die ook daadwerkelijk als P1 op NL kenteken staat
Afbeelding

Update woensdag avond:
Hier een blik vanuit de kofferbak op het wel hele lege interieur van de P1, met alvast het donor dashboard uit de STI.
Afbeelding

En hier vanuit de lekkere brede deuropening, het dash ligt klaar voor een proefpassing.
Afbeelding

Kofferbak van de STI vol met dashboard goodies die de P1 moeten verfraaien.
Afbeelding

Renzo en _marcel_ tijgeren zich door het dashboard van de WRX STI om alles netjes eruit te krijgen.
Afbeelding

Renzo gaat effe proefzitten in de P1. "broemmm, broemmm, psssjjjt" :mrgreen:
Afbeelding


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Update:

Zo, weer een update :-D het STI dashboard zit erin :hello1:
We hebben de originele STI MY’05 balk gebruikt en deze aangepast voor in de P1.
Dus je moet wel het een en ander aanpassen aan de balk zelf, niks aan de auto.
Het bovendeel van het dashboard ook lichtjes aangepast voor de passing en zoals de foto’s hier onder laten zien zit het erin.
Alles past, vanaf bovenkant dashboard incl afwerkrand tot aan de middenconsole aan toe.
Dus nu alles past, gaat alles er weer uit om ruimte te maken voor de kachelunit van de STI.
Hiervoor zullen we wat gaten moeten maken in het schutbord voor bijvoorbeeld de kachelunit slangen, en de airco doorvoeren die naar de aircoradiateur en aircopomp gaan.

Maar goed de foto's 8)
De originele dashboard balk van de STI
Afbeelding Afbeelding

Eerst eens passen met de middenconsole, het opgaande deel past er in 1 keer mooi in zonder aan te passen.
Afbeelding

Het bovendeel erop, met wat aanpassingen
Afbeelding

Het uiteindelijke resultaat na ongeveer 4 uurtjes rommelen :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ook het afsluit deel of afwerkrand boven op past gewoon wonderwel knap erin.
Afbeelding

Zo, op naar de volgende updeet :!:

M@rcel bedankt weer he :lol:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

zo , weer een kleine update dan.

Vanavond zo goed als de laatste hand aan het pasmaken van de kachelunit.
De unit zelf en de aanjager hangen op hun plek en de dashboard balk past er prima voor langs.
Het enige waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, is de doorvoer van de verwarmings unit.
Deze zal ik nog iets moeten aanpassen denk ik.
Maar het past voor de rest prima en heb eigenlijk maar 2 montage beugels moeten verlassen.
De GT unit hang niet helemaal in de midden, terwijl die van de STI dat wel doet.
Dus de ophangbeugeltjes met een puntlas boortje los geboord en opnieuw op het schutbord gelast.

De kachel-unit en aanjager op hun plek
Afbeelding

De dashboardbalk er weer op gemonteerd
Afbeelding

Het bovendeel van het dashboard er weer op om te kijken of de uitstroom opening van de kachunit netjes op de plek valt
Afbeelding
Laatst gewijzigd door renzo vd wolff op 20 aug 2011, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:19

Het dashbord zat erin maar was niet erg tevreden over de doorvoeren van de kachel en airco.
Dus resoluut het besluit genomen, we hallen een wak in de STI.
Dus de beide doorvoeren eruit geslepen en de doorvoer van de draadboom(rond70mm) ook uit de STI gehaald.
Alles in de P1 er weer uit en alles afgetekend en een gat gemaakt met een zaag.
hieronder een paar foto's, morgen kijken of ik een foto kan plaatsen als de 70mm doorvoer erin zit.

Yuri doet vijlkunstje :mrgreen: (check de tong tussen de lippen actie :lol: )
Afbeelding

Een vriend die een wak maakt voor het plaatje die Joran op maat aan het vijlen is
Afbeelding

Plaatje past mooi.
Afbeelding

Update van vanavond:
De doorvoertjes van de Koelwater en airco zitten erin, evenals de doorvoer vand e draadboom.
Alles staat nu in de zinkspray en 2 lagen primer, dus nu lekker 46 uitharden en dan van de week of weekend de nieuwe kleur erop.
Ik heb er voor gekozen om het hele motorruim opnieuw te spuiten, Jdel was al begonnen met het schuren ervan :wink: .
Nu kan het natuurlijk gewoon blauw, maar ik ga het in 74F spuiten incl de blanke lak.
Ik denk zelf dat dat een heel end netter is als dat donkere blauw, wat er nu op zat. :wink:

Na het primer werk, hebben we ook het P1 achter-subframe eronder vandaan gehaald, deze word vervangen door die van de STI :-D
Dus die gaat in de verkoop :wink:

De foto's 8)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
De neus staat in de kleur en in de blanke lak, man man wat een plaatje :-D
Het kost een hoop tijd maar ben dr helemaal blij mee.

Hieronder een paar foto's van het resultaat.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Na de aflak met blanke lak
Afbeelding Afbeelding

Ook een aantal andere updates te melden :lol:

Zo heb ik een motor standaard gekocht om het een en ander zelf te kunnen gaan doen.
Ik denk dat het wel handig is, ook omdat ik een ander spruitstuk heb liggen die misschien wat aangepast moet worden, dan kan je er op deze manier mooi makkelijk bij.
Afbeelding Afbeelding

Ook ga ik niet meer met een FMIC rijden, dus heb ik de MY05/06 STI TMIC verkocht en een "iets groter" exemplaar gekocht :mrgreen:
Merk weet ik niet :oops: , maar ziet er allemaal erg netjes uit
Afbeelding Afbeelding

Dikman :lol:
Afbeelding

En iemand had nog een setje instaplijsten tekoop voor een coupe, dus die ook aangeschaft:
Het zijn STI lijsten, en de P1 krijgt zowat alles van een STI aan boord en dus wel erg toepasselijk.
Afbeelding Afbeelding
zo, dat waren weer de updates van vandaag.

Tot de volgende update :wink:

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:19

Gistermiddag kwam de postbode met een doosje aanzetten.
Hierin zat een cadeautje voor de P1 8)
Ik heb via ebay een "Defi style" blackface JDM STI cluster gekocht.
Deze is incl. DCCD indicator, ik vond deze mooier dan wat ik nu had, dus maar bieden en gewonnen :clap-clap

Hieronder een paar plaatjes en het verschil met de originele STI cluster.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Voor diegene die niet weten wat een blackface doet:

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:20

De bumper van de P1 is terug en wat istie mooi geworden zeg :-D
Jeroen wasaan het schuren geslagen omdat er een scheurtje in de blanke lak zat.
Door zijn schuur-actie was er blijkbaar meer ellende veroorzaakt als eigenlijk nodig, ze hebben de hele bumper kaal moeten halen om alle kuilen en bulten eruit te krijgen.
Maar het resultaat mag er zijn :!:
Ik heb het geluk dat vrienden van mij, haar ouders een autoschade bedrijf hebben en zij hebben de bumper meegenomen naar brabant en vandaag terug gebracht.
Dus bij deze: autoschade Uitterlinde, hartelijk dank voor de top service!!

Hieronder dan een paar plaatjes.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Ik ben weer begonnen aan de P1, alles ligt nu zo'n beetje op zn plek in de stellingen en dergelijke.
Dus de spulletjes uitgezocht, P1 uitgemest omdat die tijdens de verhuizing als verhuisbak heeft gediend en een start gemaakt.
Ik was begonnen met het inrijgen van de STI draadboom, die zit er nu onder de motorkap en op dashboard hoogte zo goed als terug in gebouwd.
De kachelunit incl blowerunit van de STI zit inmiddels ook weer op zn vaste stekkie achter de dashboard balk.
Nu nog even de puntjes op de I zetten en dan kan het dashboard er weer in samen met de STI pedalen en STI stuurhuis.
Ik zal morgen of van de week even updaten met wat foto's, die Marcel gemaakt heeft vanavond.

Hierbij alvast wat fotootjes van gisteravond, we zijn lekker in de weer geweest met de draadboom en dashboard delen.
Afbeelding

Ook in het motorruim begint alles al vast vorm aan te nemen, Zelfs het autoalarm zit al op zijn plek! :mrgreen:
Afbeelding

En dit is hoe een echte subaru knutselruimte eruit ziet. :-D
Afbeelding

Meer updates zullen spoedig volgen. :wink:

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:20

Na 2 avondjes lekker bezig zijn, zit de draadboom er aan de voorkant zo goed als in de auto.
De bedrading aan de binnenkant is op een paar dingetjes na ook voor elkaar.
Ik moet straks alleen nog de bedrading naar de kofferbak in orde maken en de stekkers die naar de deuren gaan ompinnen naar de P1 stekkers.
Kachelunit zit er nu ook in incl. dashboard balk en stuurkolom, dus het gaat nu de goede kant op.
Gisteravond hebben we het hele remsysteem van de STI erin gemaakt incl. de ABS-pomp van de STI.
De rem-bekrachtiger van de STI zit er ook in, net als de koppelings module van de STI.
Goh wat een mooi klusje :x , het vergde wat duw en trekwerk om het erin te krijgen.
Vandaag ook de hulp weer gehad van M@rcel, die de airco en motor radiator van de STI pas gemaakt heeft.
Shaggy kwam vanavond ook weer eens buurten en had zowaar een tas met gereedschap mee.
DIe heeft de airbag sensoren van de STI een mooi plekje gegeven op de P1, helemaal top Patrick! bedankt.

Hieronder een paar kiekjes van het gedane werk van de afgelopen 3 dagen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende update.

M@rcel en Shaggy bedankt jongens!

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:21

Zo, vandaag (dinsdag) zijn we weer lekker aan de gang geweest in de schuur, dit keer om de brug gereed te krijgen.
Omdat het een twee kolom's brug is, en daar een flinke constructie tussen zit, zijn we aan het klussen geweest om er een oprij gedeelte tussen te fabriceren.
Dit is gemaakt van houten delen die eventueel verwijderbaar zijn om er bijvoorbeeld een motor takel neer te kunnen zetten.
Omdat hout ook maar hout is, en we de toplaag iets steviger wilden maken, hebben we bij 'een mannetje' nog een zooitje laminaat op de kop kunnen tikken.
Afijn, omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, zie de volgende foto sessie:

Afbeelding

Afbeelding

De knutselaar, zo trots als een aap met zeven lüllen. :-D
Afbeelding

Werken op hoogte:
Afbeelding

Een STI op een brug met laminaat vloer. Wie doet dat ons na? :mrgreen:
Afbeelding

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:21

Vandaag zijn Marcel en ik getuige geweest van een scheiding. :neutral:

Als het motorblok wordt verenigd met de carrosserie noemen ze dat het trouwen dus dan zal dit wel het tegenovergestelde zijn. :mrgreen:

Motor in de stroppen, en een krik onder de bak.
Afbeelding

Voorzichtig met de carrosserie omhoog..
Afbeelding

En hier is de scheiding een feit. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Nu staat het geheel in de hoek geduldig op een pallet te wachten.
En wij zijn bezig om een trouwdatum te prikken voor de P1. :-D

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:21

Gisteravond is de STI body opgehaald, zodat er weer plaats is om de P1 op de brug te zetten.

Nadat Renzo een telefoontje met Joost Kusters had gepleegd, bleek hij wel geïnteresseerd te zijn in de body.
Dus gisteren kwam Joost met een stoere blauwe rallybak met EHBO aanhanger langs, en heeft bij ons ruimte gemaakt.
Hup, de aanhanger tussen de brug geparkeerd.
Afbeelding

En met vereende krachten de body op de aanhanger gezet.
Ziehier het rallykanon uit Boxmeer. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Dus volgende week vol aan de bak en zsm de P1 laten roffelen. :-D

De STI body krijgt nu een 2de leven als rallyauto en word op dit moment opgebouwd door Joost Kusters als S12 WRC

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:22

DE P1 staat sinds gisteravond op de brug, dus het echte werk gaat nu beginnen.
We hebben de auto met een paar man en een palletwagen op de brug geduwd, dat ging eigenlijk best heel goed moet ik zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

P1 op de brug en ff pootjes stellen:
Afbeelding

Daar zweeft hij dan:
Afbeelding

Ook heb ik nu bij de werkbank een knap blad en wat werk/bergruimte gemaakt met een gereedschapsbord.
Hier zal waarschijnlijk ook een pctje komen met een plat tft schermpje die op zolder staat te niksen om zo de pdf manuals lekker makkelijk bij de hand te hebben :-D
Afbeelding

De MY05 STI running gear geduldig aan het wachten om gemonteerd te worden :mrgreen:

Afbeelding

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:22

Zo, weer een klusje klaar.
Het achtersubframe van de STI zit onder de onder de P1.
Toen we de auto's van de ene loods naar de andere loods verhuisden hebben we beide auto's weer rollend moeten maken.
Daarbij was bij de P1 1 van de bouten van het subframe wat scheef in een gat gedraaid, resultaat schroefdraad beschadigd :? .
Dus vandaag met een tap M12x 1.25 het schroefdraad gefikst en het STi subframe eronder gezet.
Dit ging best redelijk vlot, met een 45 minuten hing het spul eronder.
Ook gelijk eens even de Pff7 gepast onder de P1, ik moet zeggen, ik moet er wel erg aan wennen.
Zilveren wiel onder een blauwe auto is nog niet helemaal mijn ding, dus misschien toch maar kijken om ze een ander tintje te geven als ik klaar ben en het me nog steeds niet bevalt.

Hieronder 2 Iphone plaatjes.
Afbeelding Afbeelding

Op naar de volgende update :mrgreen:

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:23

Vandaag hebben we de motor en het chassis met elkaar herenigd. Dus het blok, de bak, voor-subframe met draagarmen zit onder de P1.
Dat ging niet helemaal zonder slag of stoot,maar mocht de pret niet drukken.
Na een demonteren van het P1 subframe konden we de STI handel eronder maken.
Dit ging op zich vlotjes.
Dus nu dit gedaan is konden we aan de boven kant alvast wat stekkers en dergelijke in elkaar prikken.
Dus startmotor gemonteerd, koppelingscilinder gemonteerd, en nog zo wat van dat spul.
De volgende keer kijken of we alles afgemonteerd krijgen onder de kap.
Hieronder weer de plaatjes om alles te verduidelijken.

De auto op hoogte om zo het P1 subframe eronder weg te halen.
Afbeelding

De pallet met motorblok en dergelijke onder de neus van de P1 gereden en de auto eroverheen laten zakken.

Afbeelding

Eerst de motor met de motortakel iets opgelift totdat het subframe waar je stuurhuis inzit tegen het chassis aankomt.
Daarna de voorste moeren van het subframe erop gedraaid en onder de bak een hijsbandje langs om de bak in positie te tillen om zo de bak-supports vast te zetten.

Tadaaaa, de P1 heeft weer een running gear is zn lijf :-D .
Afbeelding Afbeelding

Eigenlijk is het allemaal plug and play, en ook wel weer verbazend dat alles van een MY05 of MY06 eigenlijk zomaar klakkeloos past in de GC8 body.

Hieronder het voor en achter subframe van de P1.
Afbeelding
De P1 Aluminium draagarmen staan te koop. Het GTT MY98 achter-subframe wat ik als donor bewaart had zal ook te koop komen, want bewaren heeft geen zin.
Het komt er toch nooit meer onder. (rectificatie voor Marnix :mrgreen: )

En na de noeste arbeid te tent weer even aanvegen! overal peukkies enzo, dus ff opruimen voor we naar huisgaan.
Kan je de volgende keer weer schoon beginnen!
Afbeelding

Marcel, bedankt weer jonguh :wink:


Op naar de volgende Update.

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:23

2 weken terug weer een mooie grote doos mogen ontvangen :!: Man die was amper te tillen :mrgreen:
Dus na het eten maar eens open gemaakt:
Afbeelding

Jahoor :shock: nog een doos, dus die ook maar open gemaakt :-D
Afbeelding

Tadaaaaaaa een nieuw onderstel!

Potverdikkie mooi spul zeg :-D
Afbeelding

De set is Custom made door Apex Performance in de UK.
Het is hun eigen lijn naast BC Racing(feitelijk de zelfde poten alleen eigen rode kleur en sticker)

Het is de Inverted set, dus hele dikken poten, met verstelling aan de onderkant.
En de onderste brackets zijn passen voor de STI 5x144,3 Fusee stukken :-D helemaal top!!

Afbeelding Afbeelding

Ze adviseren om ze 1 keer per jaar te servicen, dat wil zeggen, uit elkaar schroeven en voorzien van nieuw vet in de poten.
Ik kan dat allemaal zo los bestellen dus dat is geen probleem.

Afbeelding
Verder zitten er op alle 4 de poten camberplates op, de achterste zal ik wel nooit verstellen.
Maar ze zitten erop, dus wie weet :wink:

Ik heb gekozen voor 6KG voor en 5 KG achter veren.
Dat is voor de openbare weg hard zat, en voor op het circuit is het ook goed te doen. Mocht het dan nog stugger moeten zetten we de dempers wat harder.
Afbeelding

Hieronder nog een paar kiekjes van de set

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ik ben er wel erg blij mee, mocht even duren en een Rib(of anderhalf) uit mn lijf, maar tis zeker mooi spul.


Nu morgen maar eens monteren 8)

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:23

Ik heb de hele onderkant met een staalborstel ontdaan van alle losse velletjes tecty, zand en ellende.
Daarna met een stoffer eronder door en daarna alles in de anti-steenslag gezet. Goh daar knapt hij wel van op zeg :mrgreen:

Dat laten drogen en een dag later de poten eronder gezet.
Afbeelding
Ik moet zeggen, dat smoelt best lekker zo.
Marcel heeft ook gelijk de voorste remslangen vervangen voor een setje staal omvlochten, achter moet nog.

Even passen natuurlijk :wink:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond ook eens gekeken of de TMIC erin wilde, tis toch net een maatje meer zeg maar :mrgreen:
Ik moet wel de beugels van de STI iets verbouwen om het passend te krijgen, maar qua maat past hij prima.
Zelfs de originele STI veerpootbrug past er achterlangs.

De OEM GTT TMIC VS BIGTMIC
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil he :shock:
De STI veerpootbrug past ook zoals je ziet:
Afbeelding

to be continued

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:28

Tot zover mijn verhaaltje qua verbouwing van de P1.
Het word een aardige Frankenbuild :wink: , maar dat mag de pret niet drukken.
eerdaags eens beginen om de bedrading vanuit de deuren passend te maken op de Donor 2005 draadboom.
De connnectoren zijn toch allemaal afwijkend, dus zal wel een leuk ompin klusje gaan worden.

De auto word niet als dagelijks vervoersmiddel gebruikt, dus zal een leuk speeltje blijven.
Als hij klaar is wil ik ook een drift cursus gaan doen, om zo het spelen met de DCCD beter onder de knie te krijgen. Om dat nou te gaan proberen op straat lijkt me geen beste optie.
Wellicht wil ik er ook , net als met de zwarte GT, het circuit mee op, dus dat belooft nog wat :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mijn P1 Project

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 09:24

mooi verhaal Renzo, welkom op DF en wees er zuinig op, leuke kar zo'n P1

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Mijn P1 Project

Bericht door markk » 09 aug 2011, 09:30

Wat een werk en wat mooi om te lezen.

Hoe origineel is die P1 nou straks met de Sti omderdelen? 90% of is het straks een sti met een p1 body ?

Mark.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5443
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Mijn P1 Project

Bericht door Kasteel » 09 aug 2011, 11:32

Mooi verslag, superleuk om te lezen :).

Wat ik me alleen afvraag: waarom is eigenlijk die UK niet opgeknapt en waarom niet eventueel gelijk linksgestuurd als er toch al zo veel werk in zit? :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Mijn P1 Project

Bericht door MartijnGizmo » 09 aug 2011, 12:52

Gaaf, mooi project!
Kasteel schreef:Mooi verslag, superleuk om te lezen :).

Wat ik me alleen afvraag: waarom is eigenlijk die UK niet opgeknapt en waarom niet eventueel gelijk linksgestuurd als er toch al zo veel werk in zit? :)
Dat van linksgestuurd vroeg ik me ook af idd... :)

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 17:46

@ Rene, bedankt.
Ik ben dr ook wel zuinig op, het is nummer 234 van de 1000 die er van zijn.
Er zijn er inmiddels al een kleine 100 a 120 van afgeschreven dus blijft hete en zeldzaam iets.

@Markk, De P1 blijft in prinicpe 100% origineel.
De P1 is feitelijk een STI type R version 6, alleen door Prodrive op diverse punten verbeterd/ veranderd.
Alle onderdelen die er terug in komen zijn originele STI delen op en paar aftermarket dingen na zoals de top mount intercooler en metersets van oa Defi en PLX.


@ Martijn en Kasteel:

De STI type UK van 2005 had voor ong 4500 euro richt/las en spuitschade aan kosten.
Daarbij opgeteld de invoer en BPM werd het net zo duur als hier een 2003/2004 STI te kopen.
Daarbij komt dat ik de STI puur kocht als donor en de prijs van net geen 6500 euro maakt dan een hoop goed.
Waarom de P1 niet LHD gemaakt is ook redelijk eenvoudig.
Een donor STI hier kopen kost ong een 12 tot 14K en heb je een auto van 2002/2003 zonder schade.
De schade STI's vind je hier bijna niet en dan ook nog eens lage kmstand en DCCD.
De 2005/2006 die ik nu heb heeft pas 34000 km en echt alle denkbare opties van Subaru en Prodrive aan boord(het is een STI type UK, Prodrive edition)
En daarom de doorslag om hem lekker RHD te laten is dan sneller gemaakt in mijn ogen.
Ik heb nu een body van het mooiste model Impreza(in mijn ogen dan he :blink: met de laatste techniek van Subaru met een onwijs lage km stand.
En een P1 coupe kan ik eventueel op deze manier ook weer redelijk makkelijk terugverkopen naar de UK, omdat dat daar toch redelijk veel liefhebbers zitten.
En het maakt mij niet uit waar ik zit, ik heb al eerder RHD gereden en op de mac donalds en een enkele parkeer garage na is het niet hinderlijk, inhalen op een provinciale weg is tegenwoordig ook bijna niet meer te doen.

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn P1 Project

Bericht door renzo vd wolff » 20 aug 2011, 16:27

Na wat wikken en wegen is de kogel door de kerk(ja alweer :coffee: )
Ik wilde in eerste instantie het MY06 STI interieur in de P1 zetten, ik had het immers toch al staan en is als nieuw dus waarom niet.
Dat gaat nu in de verkoop ern komen er ordinaire :mrgreen: kuipstoelen in.
Deze zullen net als in een rally auto dmv een zelf gelaste constructie 7 cm boven de bodem komen te staan, dus lekker laag.
Daarbij gaat ook het originele stuur eruit en komt er een QSP stuur met 90mm dish, naaf en snapp-off in.
Foto van de stoel:
Afbeelding Afbeelding

Meer updates zullen volgen :lezen:

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn Subaru Impreza P1 project

Bericht door renzo vd wolff » 27 aug 2011, 21:26

Ik ben zo blij als een aap met 7 l*llen zeggen ze spreekwoordelijk.eerst alles aangesloten qua slangen en connectoren, toen koelwater erin, nokkenas sensor los.
Daarna een paar keer op contact gehad, zodat de leidingen vol met bezine staat en daarna eens doorgestart om de olie rond te pompen.
Daarna sensor erop en warempel hij liep in één keer :woohoo :woohoo :woohoo :woohoo :woohoo :woohoo :woohoo

Filmpje:


Vorige week kwam de postbode met een pakketje aanzeulen
Een Defi meterset :-D .
Ik heb een set gekocht die redelijk uniek is denk ik, namelijk een STI Genome set.
Deze heb ik afgelopenw eek samen met M@rcel aangesloten en alles werkt naar behoren.
Weer tijd voor een paar plaatjes.
Afbeelding
Afbeelding

Ook een Walk around filmpje van de P1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w3i72hpm ... tube_gdata[/youtube]

Vandaag 27-08:
Zo, volgens mij is mijn geldboom nog en keer leeg geschud vandaag :mrgreen:
Vandaag weer naar de Autosportcompany geweest om wat spulletjes te kopen, zo had ik 2 weken terug al een stoel gekocht voor de P1.
Ik moest ook nog een motorkap en wilde graag een rally stuur.
Dus vandaag met M@rcel heen geweest om de motorkap en een stuur te kopen.
Verder ook nog even wezen praten voor SCN, waarvan we later voor de SCN leden nog op terug gaan komen.

Maar goed, de motorkap is er een van Aerodynamics, in GTlook met S201 scoop.

En een QSP stuurwielnaaf met adapter voor de airbagmodule en een QSP stuurwiel met 90mm dish

Dus het originele STI interieur gaat in de verkoop, wat werkelijk in nieuwstaat is.
Hieronder weer de bekende foto's

Afbeelding Afbeelding

Naafje:

Afbeelding


Carbon kap, ik vind hem erg mooi :-D

Afbeelding

Afbeelding

Even proefpassen natuurlijk 8)

Afbeelding

De aflaklaag is ook top!!

Afbeelding

What's next :mrgreen:

renzo vd wolff
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00

Re: Mijn Subaru Impreza P1 project

Bericht door renzo vd wolff » 25 sep 2011, 22:40

weer een paar updates te melden.
De ramen, spiegels en centrale vergrendeling werken.
En met de OEM STI draadbomen die we over gezet hebben in de P1 portieren :mrgreen: .
Kwestie van een paar stekkers omsolderen en alles werkte naar behoren.
Gelukkig is M@rcel van de draadjes en stroompjes dus dat kwam helemaal goed.
Van Sergio de STI t type R/P1 schema's gekregen dus die kwamen ook goed van PAs.

Ik heb onder de kap ook een kleine maar fraaie update, ik heb er een lompgrote TMIC in liggen en in combinatie met een HKS SSQV niet echt een ideale combinatie .
Omdat de TMIC zo groot is, en er ook een carbon kap op ligt, liep de HKS dumpvalve vast op de kap.
Hier hebben meer mensen last van die met een grotere TMIC rijden.
De oplossing is dan meestal een flensje met een bochtje en een pijpe en dan daar weerd e BOV op.
De broer van M@rcel is nogal creatief met allerlei soorten metalen, waaronder ook aluminium.
Hij heeft een soort van spacer gemaakt die onder 2 hoeken veranderd is.
De HKS staat nu iets voorover gekanteld en een slag naar links.
Dus nu zit hij nog steeds op de originele positie en de kap past prachtig dicht!

Peter heel erg bedankt voor je noeste arbeid(hij leest mee als triple trouble :wink: )

Hieronder een paar ploaties voor de kijkers onder ons :wink:

zoals hij eigenlijk zat, vrij hoog dus.
Afbeelding Afbeelding

De gemaakte adapter,
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Peter(Triple Trouble) aan het monteren 8)
Afbeelding

En zoals het dan uiteindelijk eruit ziet,

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Peter, Sergio en M@rcel, bedankt weer voor de hulp en service!!

Nou weer een paar updeets dan maar.
Ik had vrijdag vrij, dus mooi van vrijdag t/m zondag aan de P1/
Kolere, die kleine rotklusjes vreten een hoop tijd weg zeg :neutral:

Norbert, een vriend van me, is nogal redelijk handing met interieur aanpassingen.
Ik heb dus de STI draadboom in de auto en de bijbehorende rommel in de deur ook ingeboud.
M@rcel heeft al het soldeer werk gedaan dus das klaar.
Alleen het bedienings paneeltje voor de spiegels zat bij de STI in de deur, dat wilde ik ook weer zo hebben, dus zo gezegd zo nog net niet gedaan.
Norbert heeft alles pas gefriemeld, ik heb daar het geduld niet voor.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Dus ik mooi verder gegaan met het interieur van de auto.
De deurpanelen zitten erin, dashboard is nu helemaal klaar, , STI MY05 vloer tapijt erin, STI rvs instapljsten erin :-D

Hier wat fotootjes

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Things to do voor de apk:

Bumpers voor / achter deugdelijk ophangen
Koplampen en achterlichten stekkers verbouwen zodat het werkt
Wielen, banden swap van 235 naar 215
uitlijnen

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: Mijn Subaru Impreza P1 project

Bericht door siegerdehaan89 » 26 sep 2011, 00:23

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! :wave: :wave:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mijn Subaru Impreza P1 project

Bericht door Roy RS » 27 sep 2011, 22:14

Leuk om te volgen zeg zo'n mooi project, echt cool!

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Mijn Subaru Impreza P1 project

Bericht door Joopieboy » 09 okt 2011, 21:32

Idd super stoer project dit, een van de mooiste modellen dit!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AlexMK4, erwin20vt, EvdP, Fabian, Godspeed, JdvPolo, L5S1, Murena, Will F. en 6 gasten