Intrax Camberplates; speling op uniball

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR

Intrax Camberplates; speling op uniball

Bericht door HSR » 05 aug 2011, 22:15

Het is zover, de Uniball lager van een van mijn camberplates heeft speling in verticale richting. Heb de camberplates uit elkaar gehaald en gezien dat er een uniball in zit met een diameter van 16mm en een hoogte van 20mm. Deze uniball zit middels een messing krans in het aluminium geperst.

Mijn vraag is dan ook. Is het mogelijk alleen de uniball kogel los te vervangen? Indien ja, Hoe zou je deze dan het best kunnen vervangen, iemand ervaring mee?

Man he, dit jaar redelijk mijn dues aan het payen wat slijtage-onderdelen betreft. :roll:

yorick

Re: Intrax Camberplates; speling op uniball

Bericht door yorick » 06 aug 2011, 01:47

Direct antwoord op je vraag heb ik niet.

Heb vorige winter mijn intrax plates uit elkaar geschroefd, wat ik me kan herinneren was het wel te reviseren. Er zat behoorlijk verschil tussen links en rechts qua stroefheid door roestvorming op de uniball. Dus heb nu een dikke laag vet op beide kanten gesmeerd, zodat vocht er niet meer bij kan.

mark147

Bericht door mark147 » 06 aug 2011, 09:31

Gewoon met Intrax bellen. Geven je een eerlijk antwoord zonder alleen aan de eigen portemonnee te denken, is mijn ervaring.

HSR

Bericht door HSR » 06 aug 2011, 10:17

mark147 schreef:Gewoon met Intrax bellen. Geven je een eerlijk antwoord zonder alleen aan de eigen portemonnee te denken, is mijn ervaring.

Helemaal gelijk in maar helaas is Intrax gesloten tot volgende week en dinsdag is de Assen circuit dag :(

De Sjack

Bericht door De Sjack » 06 aug 2011, 15:16

Je zou deze even kunnen contacten, als je niet op Intrax kunt wachten:
http://www.racingdevelopment.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb daar toen veel uniballs gezien en hij maakt ook camberplate's zelf volgens mij,
die zou evt wel weten hoe het zit.

Plaats reactie