Begin deze week proefgereden op wat bromscooters. Was m'n snorscooter die max 45 km loopt beetje zat. Alphen/Zoetermeer is dan net te lang. Ook de chinese kwaliteit, of het gebrek eraan, was ik klaar mee.
Yamaha Neo en Peugeot Vivacity geprobeerd. Hmmm, liep net zo als m'n snorscooter eigenlijk. Vervolgens Peugeot Speedfight 2. Dat was al beter maar die was nog steeds begrenst op 60 ofzo. Dus ik praten over verwijderen van dat ding en zo...
Verkoper/goede relatie van me leert snel en zegt hier moet je eens op rijden. Net binnen. Aprillia SR 50 injectie. Nah zeg ik, Italiaanse meuk, moet ik niet. Maar hij zegt met ernstig veel zekerheid in z'n stem "ga nou maar rijden, dit is wat je zoekt"
En dat liep zoals een brommert hoor te lopen. 70km, trekt goed, maak lekker 2-takt jank geluid. Dus afgesproken dat ie hem helemaal zou nalopen, en nog even wat beter zou laten lopen. Er blijken nl. 2 begrenzers op zo'n ding te zitten. 1e was eruit, 2e niet.
Zojuist was ie klaar. Hehehehe, 2e begrenser is er ook uit en de ECU is gechipped. Ding loopt echt als een jekko. Lees daar hoeft geen 70cc onder zoals vroeger onder de MB-5.
Voel me weer net 16

Mark.
(en mocht iemand voor weinig een chinees snorscootertje willen kopen moet ie maar even PB'en. Anders ruil ik hem in)