Na het sleutelen: handen schoon schrobben
- InjectTheVenom
Na het sleutelen: handen schoon schrobben
Natuurlijk gebruik je eerst garagezeep, maar daar wordt het onder de nagels en bij de nagelriemen niet schoner op. Wat is hiervoor een goede oplossing om scheve blikken aan de eettafel te vermijden?
- daNpy
Re: Na het sleutelen: handen schoon schrobben
Nagelborstel?
- Martijn_bmw
idd garagezeep + borstel en rossen / geduld wordt het uiteindelijk schoon 

- dvh
Beetje thinner ofzo 

- GTRene
voor bepaalde dingen fijne werkhandschoenen aan, en voor de rest goede garagezeep en de nagelborstel, veel anders zit er denk niet in, inderdaad lastig onder de nagels en randjes.
sommige vrouwen houden er wel van, ooit een vriendin gehad die er gek op was haha, die hield van ruwe wat "vieze" werkhanden en of wat stuk/beschadigd...dat waren echte mannen handen vond ze
lang volgehouden met die dame destijds
voor de rest een bak met zoutzuur helpt ook, schijnt tot op het bot schoon te gaan
nooit geprobeerd
sommige vrouwen houden er wel van, ooit een vriendin gehad die er gek op was haha, die hield van ruwe wat "vieze" werkhanden en of wat stuk/beschadigd...dat waren echte mannen handen vond ze

lang volgehouden met die dame destijds

voor de rest een bak met zoutzuur helpt ook, schijnt tot op het bot schoon te gaan

nooit geprobeerd

-
Wat ook helpt is om je (droge) handen van te voren in te smeren met zeep. Wel even je handen laten drogen voor dat je ergens aan begint.
Wordt niet perfect schoon erna maar alle troep wast er een heel stuk makkelijker af.
Wordt niet perfect schoon erna maar alle troep wast er een heel stuk makkelijker af.
- daNpy
Of vantevoren met handcreme insmeren, scheelt ook wel eens.
Gebruik tegenwoordig ook vaak handsschoenen, scheelt toch een hoop vuile handen (ben dan wel vies van mn polsen tot mn elleboog, maargoed
)
Nagelborstel werkt ook op vuile huid, zeep eraan en schrobben maar
Gebruik tegenwoordig ook vaak handsschoenen, scheelt toch een hoop vuile handen (ben dan wel vies van mn polsen tot mn elleboog, maargoed

Nagelborstel werkt ook op vuile huid, zeep eraan en schrobben maar

- Knot
Noem mij maar een mietje maar als ik dan eens wat doe dan is het vaak met doktershandschoentjes aan, moet niks hebben van al die vetten onder mn nagels.
-
Knot schreef:Noem mij maar een mietje maar als ik dan eens wat doe dan is het vaak met doktershandschoentjes aan, moet niks hebben van al die vetten onder mn nagels.
- Martin van der Zwaard
Je hebt daar tegenwoordig speciaal spul voor.
Onzichtbare handschoen heet dat. Verkopen wij ook op de zaak.
Is een soort creme die je op je handen smeert, laten drogen en dan sleutelen.
Vervolgens je handen wassen met gewone zeep en ze zijn schoon. Werkt echt super goed.
Deze verkopen wij;

Onzichtbare handschoen heet dat. Verkopen wij ook op de zaak.
Is een soort creme die je op je handen smeert, laten drogen en dan sleutelen.
Vervolgens je handen wassen met gewone zeep en ze zijn schoon. Werkt echt super goed.
Deze verkopen wij;
-
maar dat werkt niet tegen die troep onder je nagels en bij de randjes ook niet echt, tenminste dat is mijn ervaring met dat spul.
En die dokterhandschoenen werken al helemaal voor geen meter, als je dan echt iets gaat sleutelen scheuren die dingen meteen kapot. Dus dan heb je eerst moeite gedaan om ze aan te doen en vervolgens zijn je handen nog steeds smerig. Gewoon een paar goede monteurshandschoenen kopen, die dingen kosten ook bijna niks en die kunnen het allemaal veel beter aan.
Maar vervolgens zit je nog tot aan je ellebogen(of soms verder) onder het vet enz, want zo lang zijn die handschoenen niet.
En die dokterhandschoenen werken al helemaal voor geen meter, als je dan echt iets gaat sleutelen scheuren die dingen meteen kapot. Dus dan heb je eerst moeite gedaan om ze aan te doen en vervolgens zijn je handen nog steeds smerig. Gewoon een paar goede monteurshandschoenen kopen, die dingen kosten ook bijna niks en die kunnen het allemaal veel beter aan.
Maar vervolgens zit je nog tot aan je ellebogen(of soms verder) onder het vet enz, want zo lang zijn die handschoenen niet.
- Niels v D
Maxiflex handschoentjes. Kosten geen drol en kun je bijna overal kopen. Gaan bij enkele weken tot maand mee, voor 1,50/paar ofzo.
- HJ2
Deze Theenicht gebruikt ook van die blauwe handschoentjes...
Latex zou ik laten liggen, dat gaat op den duur fout en de kans is groot dat je een allergie gaat ontwikkelden.
(ff wat chirurgentijdschriften raadplegen)
Latex zou ik laten liggen, dat gaat op den duur fout en de kans is groot dat je een allergie gaat ontwikkelden.
(ff wat chirurgentijdschriften raadplegen)

- Laurens
Ik werk nooit met handschoenen, vind het niks en geen gevoel meer in wat ik vast heb...
Goede zeep en een nagel borsteltje, maar inderdaad niet alles gaat er af ook m'n vingers krijg ik niet helemaal schoon. Gelukkig bijna vakantie dan zijn ze aan het eind van de week schoon :drieling:
In de winter smeer ik wel na elke keer wassen met crème in anders blijft er niks van m'n huid over doordat het uit droogt.
Goede zeep en een nagel borsteltje, maar inderdaad niet alles gaat er af ook m'n vingers krijg ik niet helemaal schoon. Gelukkig bijna vakantie dan zijn ze aan het eind van de week schoon :drieling:
In de winter smeer ik wel na elke keer wassen met crème in anders blijft er niks van m'n huid over doordat het uit droogt.
- Martin van der Zwaard
Ik sleutel ook gewoon zonder handschoenen. Wat Laurens zegt, je hebt helemaal geen gevoel.
Dan maar vieze handen en goed wassen. Is toch de charme van het sleutelen lijkt me.
Dan maar vieze handen en goed wassen. Is toch de charme van het sleutelen lijkt me.
- GTRene
vieze handen krijg ik ook wel met de handschoenen
doe ze meestal aan voor het beschadigen van men jatten, das het belangrijkste en als je goede werkhandschoenen hebt is er redelijk mee te werken.
Maar je hebt wel gelijk dat het zonder het fijnste werken is, ik doe het pas sinds een jaar en gebruik die handschoenen wel vaak bij bepaalde klusjes.

doe ze meestal aan voor het beschadigen van men jatten, das het belangrijkste en als je goede werkhandschoenen hebt is er redelijk mee te werken.
Maar je hebt wel gelijk dat het zonder het fijnste werken is, ik doe het pas sinds een jaar en gebruik die handschoenen wel vaak bij bepaalde klusjes.
- Niels
- Auto: Prius+
Ach als je geen vrijgezel meer bent hoef je niet zo moeilijk meer te doen
Wel een goede tip: Garage zeep van de Action. Absoluut 100% hetzelfde als Dreumex alleen voor ontzettend cheap

Wel een goede tip: Garage zeep van de Action. Absoluut 100% hetzelfde als Dreumex alleen voor ontzettend cheap

- Luc B
Echte mannen wassen ze niet, beetje olie smeert de maag. Toch scheve blikken aan tafel ? Gewoon even snauwen: '' hej je godverdomme nog nooit 'n man zien werken of wat !?''
(nagels goed kort houden en nagelborstel doet wonderen)
(nagels goed kort houden en nagelborstel doet wonderen)
- RutgerK
Zeep. nagelborstel en 'koffieprut'.
- Martijn_bmw
+1 met handschoenen, hoe goed of dun ook het gevoel is toch minderLaurens schreef:Ik werk nooit met handschoenen, vind het niks en geen gevoel meer in wat ik vast heb...

dus gewoon zo sleutelen en daarna wassen met zeep en nagelborstel!
- RVV
- Peric
Als ze écht goed zwart zijn eerst effe lekker afspuiten met remmenreiniger.
En dan inderdaad gewoon met garagezeep met een nagelborstel.
En yup! Bij de action lekker goedkoop en is inderdaad hetzelfde als dreumex.
En dan inderdaad gewoon met garagezeep met een nagelborstel.
En yup! Bij de action lekker goedkoop en is inderdaad hetzelfde als dreumex.

- HJ2
Martijn_bmw schreef:Laurens schreef:Ik werk nooit met handschoenen, vind het niks en geen gevoel meer in wat ik vast heb...
+1 met handschoenen, hoe goed of dun ook het gevoel is toch minder(het zijn net condooms
)ik vind het niet lekker sleutelen...
dus gewoon zo sleutelen en daarna wassen met zeep en nagelborstel!
Ik werk in een (mechatronische) tak van sport waar handschoenen verplicht zijn. 'nieuwe' medewerkers komen ook altijd met onderstaand verhaal als argument om het vooral niet te doen (maar da's dus geen optie). Na een weekje werken zijn ze 't vergeten en blijkt het allemaal tussen de oren te zitten en ben je er zo aan gewend.
Je kunt dus prima sleutelen met Chirurgische handschoenen aan, ze scheuren niet als je een goede kwaliteit neemt en 't is een kwestie van wennen. Maar 't is ook een keuze natuurlijk en die moet iedereen zelf maken.
Voor de 'ik zou nu wel eens kunnen uitschieten' -klusjes zijn handschoenen natuurlijk ook fijn, maar dan echte werkhandschoenen. Dat heeft niets te maken met schone handen, maar is de 1st line of defence bij een aanslag op 't vel van je knokkels

- Tim N
*droomt weg bij de gedachte geen schaaf hap of snee te ontvangen tijdens het sleutelen.
- Martijn_bmw
Tim N schreef:*droomt weg bij de gedachte geen schaaf hap of snee te ontvangen tijdens het sleutelen.