Dagelijks (50.000 km per jaar) rij ik nu een Seat Arosa 1.4 TDI 3 cylinder met een ARL turbo en verstuivers. 138 PK en 288 NM.

Als hobby auto heb ik een Lupo 1.7 SDI gekocht met 1.9 TDI conversie.
De auto is opgebouwd door Johan van Van Vught Tuning.
Volkswagen Lupo 1.7 SDI
60 pk 115 nm
Opties
Geen

Aanpassingen
Motor
1.9 TDI pompverstuiver motorcode AXR
race nokkenas
grote verstuivers
gt2260V
FMIC
2,5" uitlaat vanaf turbo met 1 demper (simons)
Overbenging
sachs race koppeling
quaiffe sperdiff
Aangepaste aandrijfassen
Langere 5-bak
Onderstel
Seat Ibiza 6L fusee's
5x100 met schijven rondom
billstein dempers Seat Ibiza Cup auto
ERS veren 80kg voor/50kg achter (geloof ik)
alle rubbers vervangen voor zwarte powerflex
Interieur
Volledig gestript
Corbeau verstelbare kuipstoelen
Cobra 4-punts gordels
Resultaat
280pk/520Nm
Zo heeft Johan zelf een tijdje gereden, maar de setup is vervolgens terug gezet naar 270 PK en 480 Nm voor betere driveability.
Toen uiteindelijk de verstuivers het hadden begeven is er een maat kleiner terug geplaatst. Helaas halen die maar maximaal 260 PK. Tevens heb ik Johan toen gevraagd het piek koppel af te vlakken. Hij draait dus niet meer met een piek van 480 Nm maar mooi met een rechte lijn op 440 Nm.
+- 0-180 in 13sec
Filmpje op straat
Klein tacho filmpje 100-160
60-215 km/h (ook topsnelheid in de toerenbegrenser met de oude bak er nog op)
Nu loopt hij met de nieuwe bak theoretisch 270 km/h

Wishlist
Race stuurtje
Rolkooi
Nog grotere remmen
6 bak zodat hij naar de 300+ pk kan