Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door Arthur » 07 jul 2011, 10:12

Ik heb bij aankomst op een vakantie adres wel eens m'n legitimatie af moeten geven voor de duur van het verblijf daar. Dat zint mij niet echt. Okay, je kunt zeggen doe het dan niet! Maar dan kwam ik gewoon m'n accomodatie niet in... Kiezen of delen op 1500km van huis :wink:

Nu kun je voor 15,95 bij de ANWB een internationaal rijbewijs halen. Het lijkt mij wel handig om dat te doen en deze af te geven bij de receptie van het vakantie verblijf. Werkt dit?
En, als ze me aanhouden in het buitenland met te hard rijden gaat dit dan ook op? Of wordt dat rijbewijs alsnog gelinkt met het originele en ben ik alsnog de klos?
Voordeel in beide situaties zou zijn: ik heb al m'n originele documenten nog bij inleveren van het intenationale rijbewijs.

Heeft hier iemand ervaring mee of helderheid over?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door dvh » 07 jul 2011, 10:17

Copytje maken , orgineel hoesje eromheen en dat afgeven..
Zo is het mij meerdere malen gelukt.. ( rijbewijs overigens )

Paspoort geef ik niet af.. Ik overleg dit ook voordat ik op reis ga.
( reisleider/vakantiehotel ect. )

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Arthur » 07 jul 2011, 10:20

Nu heb ik idd nog zo'n uitvouwbaar rijbewijs. Copy van zo'n card zal niet meer lukken. En als ze het zien accepteren ze het niet... Weet niet of het huidige vakantie adres dit doet maar wil voorbereid zijn.

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Richardt. » 07 jul 2011, 10:23

Rare gang van zaken. Meestal maken ze gewoon een copy toch?
Tenminste zo is het bij mij wel altijd gegaan en dat waren toch vaak vakanties met vrienden waarbij het hotel net aan drie sterren was en het pand vol zat met nog meer jongeren. :mrgreen:

De optie van dvh lijkt me wel een goede overigens :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Nutkees » 07 jul 2011, 10:35

ben zelf al aardig wat keren op vakantie geweest en nog nooit mijn paspoort hoeven in te leveren, wel een kopie laten maken maar nog nooit ingeleverd...

Zal ik overigens ook nooit doen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Shakes » 07 jul 2011, 11:36

Lees de laatste blz van je paspoort even!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Arthur » 07 jul 2011, 12:34

Da's leuk allemaal, jongens. Ik zou dat ook nooit doen. Totdat je geweigerd wordt... Dan kun je hoog of laag springen en de politie whatever erbij halen. Dat schiet op...
En het gebeurt vrij vaak, Google er maar eens op. Is vooral op campings zo. Nu al 2x gehad. Mobil home gehuurd in Frankrijk en jaar later Kroatië.
Maar, niemand antwoord op de vragen?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door RutgerK » 07 jul 2011, 12:41

Op het moment dat ze je weigeren als je je paspoort niet afstaat lijkt mij de kans heel klein dat ze een internationaal rijbewijs als alternatief accepteren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Arthur » 07 jul 2011, 12:44

Daarom plemp ik die vraag hier ook neer :wink:
Als er tenminste ervaringsdeskundigen zijn. Als ik de enige ben die wel eens een mobil home huurt op de verkeerde camping dan moet ik het zelf maar gaan uit proberen :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door allen » 07 jul 2011, 12:48

Op campings moet je soms je paspoort of rijbewijs achterlaten. Die krijg je dan pas terug als je betaald hebt bij vertrek. Je kunt dan idd wel weigeren maar dan sta je zoals Arthur zegt buiten de poort.

op veel campings helpt het overigens wel als je zo'n campingkaart hebt via de anwb of zo'n acsi boekje? Die worden dan ipv je paspoort achtergehouden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door RVV » 07 jul 2011, 13:01

Vooruit betalen dan maar?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Arthur » 07 jul 2011, 13:21

Dat zou ook een reden kunnen zijn. Voorgaande jaren direkt bij de camping geboekt en pas betaald bij vertrek. Dit jaar via Vrij uit geboekt en heb al betaald.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort vraag

Bericht door Robin Hartog » 07 jul 2011, 13:23

Wij hebben jarenlang campings geboekt en (o.a.) via VrijUit geboekt en betaald en nooit een legitimatie af moeten geven oid. Dus lijkt me daar mee te maken hebben ja..

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door stefan740 » 07 jul 2011, 13:51

Ik heb het wel vaker gehad hoor. Maar een internationaal rijbewijs is gewoon een vodje met wat gegevens dat geen enkele instantie als officieel document zal aanzien hoor. Ik heb er eentje geregeld voor mijn vakantie naar de USA toendertijd, nooit gebruikt overigens.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door JP » 07 jul 2011, 16:04

Ik móet op genoeg fabrieken mijn paspoort afgeven, om überhaupt het terrein op te komen. Anders kan ik er niet laden danwel lossen. Je kan wel weigeren, maar dan kom je niet binnen.

Heb wel in Frankrijk eens een biebpasje als legitimatie (heel oud en al jaren ongebruikt) afgegeven, en die badmuts trapte er ook nog in. :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door GTRene » 07 jul 2011, 17:57

Ik hou er ook niet van, wie weet wat ze met je paspoort kunnen doen of kopiëren voor valse paspoorten oid en of ze worden gestolen.
doch kan me herinneren (wel al een tijdje niet meer op vakantie geweest overigens) dat ik bij bv vakanties naar de Griekse eilanden wel men paspoort in moest leveren en als je uitcheckte kreeg je het weer terug.
aan de ene kant handig hoe je het niet altijd mee te sleuren maar aan de andere kant is het jou paspoort en behoort bij de eigenaar te blijven anders ben je een Strauss Kahn geval :D

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door KW » 08 jul 2011, 00:40

Rijbewijs/paspoort/whatever is van jou en is jouw legitimatie. Tis van de zotten als je het moet inleveren. Je kan je dan op vakantie nooit meer legitimeren als je in de wijde omgeving een roadtrip in de buurt maakt terwijl je ID op de camping/hotel ligt.

Kom ik er dan niet in, jammer dan, zoek ik wel wat anders.

Vroeger overigens met m'n ouders altijd naar campings op vakantie geweest, naar Frankrijk, Italie en Spanje, en m'n ouders hebben daar ook nooit wat hoeven in te leveren...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 10:13

KW schreef:Rijbewijs/paspoort/whatever is van jou en is jouw legitimatie. Tis van de zotten als je het moet inleveren. Je kan je dan op vakantie nooit meer legitimeren als je in de wijde omgeving een roadtrip in de buurt maakt terwijl je ID op de camping/hotel ligt. Klopt, al krijg je wel een copietje/bewijsje mee...
Kom ik er dan niet in, jammer dan, zoek ik wel wat anders. Tuurlijk, KW. In het hoogzeizoen met alle mobil home's vol en 2 kindertjes achterin te zemelen
Vroeger overigens met m'n ouders altijd naar campings op vakantie geweest, naar Frankrijk, Italie en Spanje, en m'n ouders hebben daar ook nooit wat hoeven in te leveren... Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Waarschijnlijk hebben jij en je ouder het toen dus verpest...

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Legitimatie/rijbewijs/paspoort (als borg) vraag

Bericht door KW » 08 jul 2011, 22:55

Arthur schreef:Waarschijnlijk hebben jij en je ouder het toen dus verpest..
lol

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 119 gasten