Grand Prix Japan
-
Grand Prix Japan
Massa en Scumi eerste rij.
Hoe laat begint de race morgen?
N.
Hoe laat begint de race morgen?
N.
- Peter Tunissen
Kan iemand Albers even vertellen dat als je vorige week op een hoopje wordt gereden omdat je Bridgestone banden het in de regen niet doen je nu op een circuit komt waar de Michelins niet werken (zie het verschil tussen Ferrari en Renault, de 'prestaties' van McLaren etc.) het niet erg slim over komt als je dan meteen Doornbos met de grond gelijk probeert te maken met termen als 'met mindere auto veel sneller', 'snelste Nederlander' en 'veel sneller in het technische gedeelte'. Ja, nogal logisch als je veel meer grip van je banden hebt.
Dat vind ik nou zó jammer; hij doet het echt niet slecht, kan niet echt in de buurt van de punten komen, ok, maar hij houdt Monteiro goed van zich af. Doornbos doet het in de paar races die hij rijdt gewoon super (eerst Coulthard outqualifien en een super regenrace rijden (ging het daar ook niet om rijderskwaliteiten dan?), nu weer vlak achter DC kwalificeren), gun elkaar dan svp het licht in de ogen (zoals Doornbos in ieder geval voor de camera wel doet) i.p.v. er een 'wie is de beste Nederlander' spelletje in het achterveld van te maken, want daar schiet niemand iets mee op behalve Liuzzi, Speed, Coulthard en Sato misschien.
Verder mooi dat der Flavio zich weer even moest laten kennen en die 1.28 van Schumacher vond ik ook een prachtige ronde. Zoek even op youtube op Senna Suzuka en je ziet dat ze toen (1989 geloof ik) nog terugschakelden voor 130r, nu is hij makkelijk volgas, zelfs in de warm-up lap. De tijden veranderen....
Even wat heen en weer gezapt tussen kwalificatie F1 en A1 en dat kun je ook beter niet doen. Mag A1 misschien van de tv af voor iets spannenders, de 100 meter kantklossen met hindernissen bijvoorbeeld?
Jemig, wat zijn dat een vrachtwagens met C-coureurs achter het stuur vergeleken met F1.
Iemand interesse om een Nur Ali fanclub op te richten?
Dat vind ik nou zó jammer; hij doet het echt niet slecht, kan niet echt in de buurt van de punten komen, ok, maar hij houdt Monteiro goed van zich af. Doornbos doet het in de paar races die hij rijdt gewoon super (eerst Coulthard outqualifien en een super regenrace rijden (ging het daar ook niet om rijderskwaliteiten dan?), nu weer vlak achter DC kwalificeren), gun elkaar dan svp het licht in de ogen (zoals Doornbos in ieder geval voor de camera wel doet) i.p.v. er een 'wie is de beste Nederlander' spelletje in het achterveld van te maken, want daar schiet niemand iets mee op behalve Liuzzi, Speed, Coulthard en Sato misschien.
Verder mooi dat der Flavio zich weer even moest laten kennen en die 1.28 van Schumacher vond ik ook een prachtige ronde. Zoek even op youtube op Senna Suzuka en je ziet dat ze toen (1989 geloof ik) nog terugschakelden voor 130r, nu is hij makkelijk volgas, zelfs in de warm-up lap. De tijden veranderen....

Even wat heen en weer gezapt tussen kwalificatie F1 en A1 en dat kun je ook beter niet doen. Mag A1 misschien van de tv af voor iets spannenders, de 100 meter kantklossen met hindernissen bijvoorbeeld?
Jemig, wat zijn dat een vrachtwagens met C-coureurs achter het stuur vergeleken met F1.
Iemand interesse om een Nur Ali fanclub op te richten?

- Dennis Cavallino
-
Schumacher heeft meer gewonnen races.
Stel, Alonso wint morgen, Schumi valt uit, Schumi wint de volgende, Alonso valt dan uit. => Schumi wereldkampioen?
Schumi wint morgen, Alonso valt uit => Schumi is morgen al wereldkampioen?
Klopt mijn denkwijze?
Het laatste zou wel zonde zijn voor de laatste wedstrijd maar ach
Stel, Alonso wint morgen, Schumi valt uit, Schumi wint de volgende, Alonso valt dan uit. => Schumi wereldkampioen?
Schumi wint morgen, Alonso valt uit => Schumi is morgen al wereldkampioen?
Klopt mijn denkwijze?
Het laatste zou wel zonde zijn voor de laatste wedstrijd maar ach

- Peter Tunissen
Klopt Allen.
En als van de komende twee races Alonso er een wint en Schumacher tweede wordt en Schumacher een keer tweede en Alonso derde, dan is Alonso juist weer wereldkampioen geloof ik (op grond van het aantal vierde plaatsen dan of zo, zit weer lekker dicht bij elkaar dus
).
Hier:
http://youtube.com/watch?v=NR09I8z5H-o
Was als ik me goed herinner pole met een voorsprong van 1.7 seconden op teamgenoot Prost. Niet echt een rustig rondje op koude banden dus.
Zou overigens wel te maken kunnen hebben met een Suzuka-spec Honda motor, maar dat is even speculaas, geen idee of het voor andere rijders wel dichterbij volgas was.
En als van de komende twee races Alonso er een wint en Schumacher tweede wordt en Schumacher een keer tweede en Alonso derde, dan is Alonso juist weer wereldkampioen geloof ik (op grond van het aantal vierde plaatsen dan of zo, zit weer lekker dicht bij elkaar dus

Moet ik nou toch weer gaan zoeken hè.Dennis Cavallino schreef:En wat betreft 130r, die is altijd al net-wel net-niet volgas geweest. Als Senna terugschakelde heeft dat zo zijn redenen (reglementen, rustig rondje, koude banden oid).

http://youtube.com/watch?v=NR09I8z5H-o
Was als ik me goed herinner pole met een voorsprong van 1.7 seconden op teamgenoot Prost. Niet echt een rustig rondje op koude banden dus.

Zou overigens wel te maken kunnen hebben met een Suzuka-spec Honda motor, maar dat is even speculaas, geen idee of het voor andere rijders wel dichterbij volgas was.
- Dennis Cavallino
Zo reed ik heb in GP2 ook altijd. Niet remmen, alleen terugschakelen en vol doorplanken. Datzelfde heb je met een 325 bij de ramshoek bijvoorbeeld. Je kunt daar liften en insturen, of terugschakelen en insturen. Puur volgas insturen lukt niet (lekker). 130R is ook zo'n bocht. Eau Rouge ook. Wel gaaf om het verschil te zien met nu.
- Maik
- Peter Tunissen
Dit mag als een Schumacher fanboy post gelezen worden, maar ik heb nog nooit iemand een zo foutloze race zien rijden. Let er maar eens op, geen enkele keer een wiel geblokkeerd (ondanks een zware auto aan het begin toch), overal precies tot op 10/20cm van het (kunst)gras uitkomen bij het uitkomen van de bochten, beetje onderstuur af en toe, geen enkele overstuur gezien, misschien een of twee keer net de apex in spoon gemist, maar dat was het dan ook.
Het zou een Scuderia ganger geweest kunnen zijn.

Tot het moment van uitvallen dan.
Eeuwig zonde, maar toch liever zo dan dat Alonso uitgevallen zou zijn; nu is er tenminste nog een beetje spanning voor Brazilië.
Eerste motorschade voor Schumacher sinds Frankrijk 2000. Krijg je ervan als je met die Italiaanse troep gaat rijden.
Maar toch zuur zo in zijn voorlaatste race.
Alonso was trouwens vergeten hoeveel races hij nou ook alweer gewonnen had dit jaar. Of ik heb de vingertjes gemist. Ach ja, was ook alweer zo lang geleden....
Het zou een Scuderia ganger geweest kunnen zijn.

Tot het moment van uitvallen dan.
Eeuwig zonde, maar toch liever zo dan dat Alonso uitgevallen zou zijn; nu is er tenminste nog een beetje spanning voor Brazilië.
Eerste motorschade voor Schumacher sinds Frankrijk 2000. Krijg je ervan als je met die Italiaanse troep gaat rijden.

Maar toch zuur zo in zijn voorlaatste race.
Alonso was trouwens vergeten hoeveel races hij nou ook alweer gewonnen had dit jaar. Of ik heb de vingertjes gemist. Ach ja, was ook alweer zo lang geleden....

- Dennis Cavallino
Erg zonde! En de blijdschap van Alonso kan ik snappen, maar vind ik toch niet echt terecht. Als coureur zou ik toch balen dat ik niet van Schumacher in een duel heb kunnen winnen. Hij was er namelijk nooit voorbij gekomen, zo snel ging Alonso niet.
Over 130r: ik wist niet (meer) dat ze de baan hadden aangepast (paar jaar geleden al zeker?). Ziet er nu veel makkelijker uit inderdaad. Beetje laffe bocht is het nu geworden. Zonde dat mensen meesterwerkjes weten te verkloten. Vroeger had je na 130r altijd mega gave uitremacties. Enige spannende wat ik er nu zag, was de uit elkaar spattende Spyker.
Over 130r: ik wist niet (meer) dat ze de baan hadden aangepast (paar jaar geleden al zeker?). Ziet er nu veel makkelijker uit inderdaad. Beetje laffe bocht is het nu geworden. Zonde dat mensen meesterwerkjes weten te verkloten. Vroeger had je na 130r altijd mega gave uitremacties. Enige spannende wat ik er nu zag, was de uit elkaar spattende Spyker.
- Dennis Cavallino
- Arthur
- Auto: Nr.51
[img:41:46]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat- ... odpost.gif[/img]
- Mari Oh Oh!
Wat telt is het resultaat :twisted: .
Het kan Schumi trouwens ook niet meer zoveel schelen. Ik weet nog wel dat ie vroeger(bijvoorbeeld Monaco nog niet zo lang geleden) woedend uit de auto stapte en meteen de motorhome inrende. Dan vond ik deze keer wel een stuk chiquer.
Ik weet trouwens niet hoe de rest in hun motoren zit, maar Massa èn Schumi mogen de laatste race met verse motoren rijden, die hoogstwaarschijnlijk dus maar één race meehoeven. Die kunnen dus maximum attack++ rijden.
Het kan Schumi trouwens ook niet meer zoveel schelen. Ik weet nog wel dat ie vroeger(bijvoorbeeld Monaco nog niet zo lang geleden) woedend uit de auto stapte en meteen de motorhome inrende. Dan vond ik deze keer wel een stuk chiquer.
Ik weet trouwens niet hoe de rest in hun motoren zit, maar Massa èn Schumi mogen de laatste race met verse motoren rijden, die hoogstwaarschijnlijk dus maar één race meehoeven. Die kunnen dus maximum attack++ rijden.
- Mari Oh Oh!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Meende ergens tijdens de afgelopen dagen Olaf Mol gehoord te hebben dat ook Alonso een verse motor heeft de laatste race.Mari Oh Oh! schreef:Wat telt is het resultaat :twisted: .
Weet het niet zeker.
-
[img:600:421]http://members.home.nl/b.a.s/anti/img/f ... heater.jpg[/img]
[img:399:600]http://members.home.nl/b.a.s/anti/img/f ... japan2.jpg[/img]
arrrrgggg gossie.....
Sja.... geluk moet je afdwingen
[img:399:600]http://members.home.nl/b.a.s/anti/img/f ... japan2.jpg[/img]
arrrrgggg gossie.....
Sja.... geluk moet je afdwingen
- Dutch
Maar tweede motorschade voor Ferrari in twee races. Kennelijk was Massa in China toch geen toeval...Peter Tunissen schreef:Eerste motorschade voor Schumacher sinds Frankrijk 2000. Krijg je ervan als je met die Italiaanse troep gaat rijden.![]()
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54981
Get with the programme, Peter! Die vingers zijn last year's trick! Nu zijn het de knipperlichthandjes...Peter Tunissen schreef:Alonso was trouwens vergeten hoeveel races hij nou ook alweer gewonnen had dit jaar. Of ik heb de vingertjes gemist. Ach ja, was ook alweer zo lang geleden....
Ach ja, ik kan me zijn blijheid juist heel goed voorstellen. Niet alleen omdat het inderdaad nu 1-1 staat in geplofte motoren (waarbij de ander de volle 10 punten pakt), maar ook omdat hij er ondanks zijn Michelin-banden toch maar stond om de buit binnen te halen. Want goed, Schumacher reed foutloos, maar Alonso reed weer zo'n schitterend agressieve race zoals ook op Monza.
Waar Schumacher in China aan de andere Bridgestone-rijders liet zien hoe je met die banden moet omgaan als ze toch een stuk minder zijn dan de Michelins, daar gaf Alonso vanochtend aan de andere Michelin-rijders een lesje in effectief omgaan met minder materiaal.
Laten we reëel zijn: als er iemand qua stuurmanskunst Schumi's waardige opvolger moet zijn, dan is 't Alonso.