maikel stelt zich ook maar even voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
gabbermaikel

maikel stelt zich ook maar even voor

Bericht door gabbermaikel » 24 jun 2011, 00:45

ik ben dus maikel, ik ben 19 jaar auto. En voordat iemand begint over mijn naam, ja hij mag misschien nogal sjonnie overkomen enz. Maar het was dit of een nieuwe naam bedenken, want als ik het goed gelezen heb moest er iets van je eigen naam in te herkennen zijn(dus bob rosco mocht niet denk ik)
De reden dat ik mij geregistreerd heb is dat ik hier soms toch al wat aan het meekijken was enz. En ik dacht ook dat ik me al eens had geregistreerd ofzo, maar schijnbaar niet.

Maar nu over mijn auto's, ik ben in het bezit van een opel kadett c coupe waar binnenkort een volvo turbo motor in gebouwd gaat worden. En verder heb ik nog 2 clio 1 (1.8)16kleppers, 1 ben ik het blok wat van aan het reviseren, en die andere is mijn dagelijkse auto. En dan heb ik ook nog een peugeot 106 turbo, dat is meer voor de fun en misschien eens een trackday als ik de remmen enz aangepast heb. Misschien niet heel veel vermogen voor df begrippen, maar ik heb het toch tot een 144pk weten te krijgen(wel op een vrij positieve testbank) en er kwam ook nog 192nm uit.
Afbeelding

en foto's van de auto's zelf
Afbeelding
Afbeelding
Van de clio's komt misschien nog

RJay

Re: maikel stelt zich ook maar even voor

Bericht door RJay » 24 jun 2011, 07:50

144 pk in zo'n klein ding is anders meer dan zat. :mrgreen:
Waarom een volvo motor? I mean, opel heeft ook zat turbomotoren op de plank liggen?

Welkom op DF.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jun 2011, 10:22

Welkom.

RVV

Bericht door RVV » 24 jun 2011, 10:28

Welkom op DF!

gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel » 24 jun 2011, 13:19

RJay schreef:144 pk in zo'n klein ding is anders meer dan zat. :mrgreen:
Waarom een volvo motor? I mean, opel heeft ook zat turbomotoren op de plank liggen?

Welkom op DF.
welke dan? want in de goed 2dehands verkrijgbare opties zijn er eigenlijk geen opel turbo motoren, en zeker geen 1 die zo sterk is als een volvo blok. Dat volvo blok kan namelijk al rond de 300pk aan met gewoon het volledig standaard blok en zonder aanpassen van de kop enz. Eigenlijk komt het gewoon neer op een dikke turbo er aan en misschien het inlaat systeem nog wat aanpassen en dan kun je wel weer even vooruit.
Bovendien kun je er zo een m90 bak aan hangen(standaard bij mijn motor) en die kunnen die 300pk ook goed hebben, dus daar heb je dan ook al geen probleem. Dat zou je met de opel motor wel weer hebben want de normale bakken zijn volgens mij niet echt geschikt om echt veel vermogen doorheen te rammen.
En dan natuurlijk het laatste belangrijke punt nog, die volvo motor en bak en computers enz heeft me nog geen 500 euro gekost, voor die prijs heb ik denk ik nog niet een echt goed lopende opel turbo motor die mee kan komen met die volvo turbo.

Tim N

Bericht door Tim N » 24 jun 2011, 14:03

Heb je een B 5234 T3/4/5? Dan is de keuze alleen al goed door het heerlijke 5 pitter geluid wat je straks gaat horen.
(kun je die cd van Bob Rosco en andere ellende het raam uit gooien :devil: )

gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel » 24 jun 2011, 14:43

Tim N schreef:Heb je een B 5234 T3/4/5? Dan is de keuze alleen al goed door het heerlijke 5 pitter geluid wat je straks gaat horen.
(kun je die cd van Bob Rosco en andere ellende het raam uit gooien :devil: )
cd van bob rosco? geen idee maar bob rosco is gewoon een naam waar ik eens in een rare bui op ben gekomen. Maar die naam schijnt te moeilijk te zijn, want bij de gemiddelde kartbaan weten ze er alsnog 3 fouten in te maken.

En nee het word helaas geen 5 cilinder, ik heb er wel over gedacht, maar die motoren zijn eigenlijk te groot voor in een kadett. Het word eerst gewoon een b230ft. En later zal daar misschien nog een 16v kop op komen en dan misschien wel een combi van supercharger en turbo dan krijg je het effect wat ze ook in de hilmersson manta hebben(die is hier vast wel bekend toch?)

RJay

Bericht door RJay » 25 jun 2011, 01:21

gabbermaikel schreef:
RJay schreef:144 pk in zo'n klein ding is anders meer dan zat. :mrgreen:

Welkom op DF.
welke dan? want in de goed 2dehands verkrijgbare opties zijn er eigenlijk geen opel turbo motoren, en zeker geen 1 die zo sterk is als een volvo blok. Dat volvo blok kan namelijk al rond de 300pk aan met gewoon het volledig standaard blok en zonder aanpassen van de kop enz. Eigenlijk komt het gewoon neer op een dikke turbo er aan en misschien het inlaat systeem nog wat aanpassen en dan kun je wel weer even vooruit.
Bovendien kun je er zo een m90 bak aan hangen(standaard bij mijn motor) en die kunnen die 300pk ook goed hebben, dus daar heb je dan ook al geen probleem. Dat zou je met de opel motor wel weer hebben want de normale bakken zijn volgens mij niet echt geschikt om echt veel vermogen doorheen te rammen.
En dan natuurlijk het laatste belangrijke punt nog, die volvo motor en bak en computers enz heeft me nog geen 500 euro gekost, voor die prijs heb ik denk ik nog niet een echt goed lopende opel turbo motor die mee kan komen met die volvo turbo.
Voor dat geld niet nee, weet alleen dat een collega van me als hobby time attack rijdt met een opel kadett turbo en als "daily" een astra turbo rijdt, hij is er helemaal lyrisch over dat blok uit de calibra.

gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel » 27 jun 2011, 19:00

ja alleen dat calibra turbo blok moet je nog enorm veel aan doen voordat je echt veel vermogen kunt halen. Dan kun je nog beter voor een saab turbo motor gaan, die schijnen ook aan de opel bakken te passen(allemaal gm) en als je het juiste type saab motor pakt schijnt er ook nog wel wat potentieel in te zitten.

Maar ik vind het leuke aan die volvo motor dat ik ook rustig door kan gaan met meer vermogen halen, eerst gewoon turbodruk omhoog, dan over naar een andere turbo, dan ooit nog eens een 16v kop er op, en uiteindelijk misschien wel supercharger+turbo

RJay

Bericht door RJay » 27 jun 2011, 21:17

Wilde plannen hoor ik al, weet waar je aan begint want zo'n projectauto is NOOIT klaar weet ik uit ervaring. :banging:

Leuk is het wel :df:

gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel » 28 jun 2011, 18:43

RJay schreef:Wilde plannen hoor ik al, weet waar je aan begint want zo'n projectauto is NOOIT klaar weet ik uit ervaring. :banging:

Leuk is het wel :df:
Het hoeft ook nooit echt klaar, het is ook een deel een leerproject, waarschijnlijk de eerste keer dat ik helemaal zelf een vrij programmeerbare ecu ga inbouwen enz. Dus voor mij is het bouwen eerst ook al een leuk iets, en er daarna mee rijden zal vast ook wel leuk worden.

Plaats reactie