GAZ/Spax schokdempers ervaringen gevraagd!!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

GAZ/Spax schokdempers ervaringen gevraagd!!

Bericht door siegerdehaan89 » 21 jun 2011, 20:24

Hi,

viavia kan ik instelbare schokdempers op maat laten maken bij GAZ voor grappig geld.

Nu wil ik het best proberen maar voor ik ga meten, eisen ga stellen en bestel ben ik eigenlijk erg benieuwd naar de bevindingen van de heren hier op DF als die er zijn?

Ook heb ik goede verhalen gehoord over Spax. Instelbare schokdempers die je, voordat je ze opgestuurd krijgt, al kan laten weten voor welk gebruik ze zijn en dus standaard al harder/zachter zijn dan normaal en of de bevestigingspunten kogels of rubber moeten en dergelijke.

2 best interessante merken lijkt mij zo en voor zeer concurerende prijzen, maar of de kwaliteit ook zo goed is?

Ik vraag dit in verband met mijn Race-Giulia waar ik schokkers voor nodig heb. Een bilstein B6 kost 100 euro per stuk, een rode Koni 80 en een gele Koni 90. Een Spax kost ~ 110 euro en een GAZ gaat waarschijnlijk onder de 100 euro per stuk....

Kortom, wat moet ik? Mijn voorkeur (voor het GAZ verhaal) lag eerlijk gezegd bij Spax.... :)

L@urens

Re: GAZ/Spax schokdempers ervaringen gevraagd!!

Bericht door L@urens » 22 jun 2011, 19:30

MaX5 cup reed op Spax en is nu over naar GAZ. Ik meen ivm prijs (maar toen ik op GAZ 1e werd volgde de rest ook :) Nu heb ik nooit met Spax gereden in een MaX5 maar ben over de GAZ set - zeker voor 't geld - te spreken. Een 125pk MaX5 doet er 2:08 op Zandvoort mee.

Ik heb exact dezelfde set ook op mijn turbo MX5 (270pk) en ook daar bevalt het goed met slicks.

MX5T

Bericht door MX5T » 23 jun 2011, 00:26

L@urens schreef:Nu heb ik nooit met Spax gereden in een MaX5 maar ben over de GAZ set - zeker voor 't geld - te spreken. Een 125pk MaX5 doet er 2:08 op Zandvoort mee.
ik heb met dezelfde MAX5 en Gaz onderstel gereden en ik vind het twee keer niks. Zodra je de schokdempers even laat werken in het gras dan volgen ze het niet meer en kom je als een dansende koe weer op het asfalt waar ze het vervolgens wederom laten afweten en je al dansend de vangrail op je weg vindt. Ben over het AST onderstel meer te spreken, dat heeft tot nog toe de Ringmazda nog op het asfalt weten te houden, helaas iets andere prijzen als Gaz. (het duurste onderdeel van de Ringmazda) :crazy:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 jun 2011, 02:02

:mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie