Traction Avant 7C 1938

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1019
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Traction Avant 7C 1938

Bericht door Gert-jan » 16 jun 2011, 10:03

Zoals sommige van jullie wel weten heeft mijn vader 2 jaar geleden een Citroen B14G uit 1927 gekocht. Hij merkt dat hij hier veel plezier van heeft en wil in de nabije toekomst hier ook bruiloften, jubileums en tour ritten mee gaan rijden. Om het wagenpark nog verder uit te bereiden wou hij graag een Traction Avant erbij, maar dan wel specifiek met het type ''wieltje'' achterop (hij vind de bak niet mooi bij de latere modellen).

Dus de zoektocht was begonnen, na een heel aantal gehad te hebben en zelf met het vliegtuig naar Lyon te zijn geweest om bij één te kijken die volgens de verkoper perfect was, bleek het toch erg lastig te zijn om een in top staat TA te vinden. Een maand of 3 geleden was er wel een type 7 uit 1938 in Nederland aangeboden, maar toen de prijs éénmaal bekent was was het toch even schrikken.

Afgelopen dinsdag was ik even bij ze langs geweest en heel toevallig hadden we het allebei eerder op deze dag al over de TA 7 gehad om misschien toch maar eens te gaan kijken, aangezien die in Frankrijk (ook niet goedkoop) toch nog enigszins tegenviel. Dus hij had gebeld en hij was er nog, blijkbaar was hij gister samen met moeders direct naar het westen van het land gereden om te gaan kijken. Ik kreeg namelijk om 18:00 een belletje dat ik hem mocht feliciteren, hij had hem gekocht! Aankomende zaterdag word zij opgehaald, dus dan staan er 2 ''oudjes'' verenigt bij elkaar.

Wat info over de auto:
Deze vooroorlogse Traction Avant (van het type 'wieltje') komt uit de collectie van een Nederlandse Citroën verzamelaar.

Deze heeft de auto over een aantal jaren zeer professioneel gerestaureerd. Kosten noch moeite zijn gespaard om deze TA in een absolute perfecte nieuwstaat terug te brengen. Wij hebben nog nooit zo'n schitterende TA gezien en kunnen gerust stellen dat dit één van de absolute top-TA's is die op dit moment nog bestaan.

Overal straalt de auto zijn nieuwstaat uit. Van binnen, van buiten, van onderen. Het spuitwerk is werkelijk subliem (in nostalgisch two-tone bruin), van de allerhoogste kwaliteit, zoals wij nog niet zijn tegengekomen. Het interieur is super in de oude glorie hersteld, met prachtige bekledingsstof, inclusief de hemel en het schitterende dashboard. Uiteraard is deze auto onder de motorkap en in de kofferbak eveneens in sublieme staat. Alle rubbers en al het chroomwerk is vernieuwd.

Ze rijdt prima, maakt geen herrie, rammelt niet, stuurt strak en schakelt prima. Een genot om in rond te toeren.


En het belangrijkste, de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jun 2011, 10:13

Die is echt nieuw!! Geweldig om een niet-witte, niet-zwarte Traction Avant te zien. Erg bijzonder. Bijna te mooi om mee te rijden, maar ideaal voor een bruiloft natuurlijk (al vond ik het patina op de Traction bij de bruiloft waar ik chauffeur was ook erg cool).

Volgens mij mag je vader in z'n handjes knijpen met deze aanwinst. Als je zoiets zoekt, dan vind je het doorgaans niet. Ik heb nog wel een bijpassend rib stoffen jasje. :cool:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28007
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Luco » 16 jun 2011, 10:18

Prachtige auto, gefeliciteerd :wave:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Rupie » 16 jun 2011, 11:07

Stuurt strak? Circuitdagje! :strong: Mooie auto!

Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1019
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Gert-jan » 16 jun 2011, 12:13

Thanks! Hij is er ook heel erg blij mee en kan niet wachten om hem zaterdag op te halen.

Als het goed is gaan we met beide wagens mee doen aan de racident oldtimer tour in Zwolle 26 Juni. Wel leuk om met de oudjes op stap te gaan :df:

Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1019
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Gert-jan » 05 jul 2011, 17:37

Vorige week zondag mee gedaan aan een oldtimertour in Zwolle met beide oldtimers, het was een rit door Salland van 100km en het begon in de winkelstraat van Zwolle waar mensen eerst nog een uur de tijd hadden om nog even naar de auto's te kijken.

De Traction was mee en is gelijk in de prijzen gevallen als mooiste oldtimer in de categorie 1930-1965
http://www.racidentoldtimertour.nl/sour ... n2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder een mooie rit en een leuke dag, dit seizoen aan nog een paar ritten mee doen hier in de buurt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Niels » 06 jul 2011, 00:33

Poeh, wat een mooie :shock: In deze kleur heb ik ze nog niet eerder gezien! Uniek exemplaar lijkt me :D

indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door indobesar » 06 jul 2011, 09:40

Mooi exemplaar! Kleur is gaaf, normaliter is het toch zwart.

Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1019
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Traction Avant 7C 1938

Bericht door Gert-jan » 06 jul 2011, 13:44

De kleur keuze was inderdaad zwart of in de grondverf zoals ze dat zo mooi zeggen. Deze is uitgevoerd in de cabriolet kleuren van de TA (de cabrio is niet betaalbaar, begint vanaf € 50,000 als je ze al kan vinden), dus wel een Citroen kleur, maar niet wat op dit type hoort inderdaad.

Maar hem wel wat unieker inderdaad :cool:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten