Oud model of nieuw model?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Oud model of nieuw model?

Bericht door romo » 15 jun 2011, 20:48

Hoe je het ook bekijkt, het ding is achterhaald.................gewoon ingehaald door de tijd, de nieuwe generatie............(niet dat die er mooier op wordt :lol: )

Dat ding had gewoon 4 jaar eerder op de markt gemoeten, hier zie je de IMHO volstrekt verkeerde strategie bij BMW om te veel tijd tussen de presentatie van coupe/sedan/hatch te laten.....................dat breekt altijd op zodra er een opvolgende serie komt, je ziet het bij de 5er, en ook bij de neue 3er.....................moet ik weer te lang wachten op een F32..........waardeloos dus.............

Snipe

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 20:53

Dat zeg je nou wel, maar een 2002 Turbo is best gewild. Die kwam in 1974, terwijl de 3 Serie in 1975 kwam. De BMW CS kwam in 1968, de CSL volgde pas halverwege 1972. BMW M3 CSL? Modeljaar 2004, en de E90 kwam in 2005. Die modellen hebben er toch niet echt onder geleden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jun 2011, 21:09

Je wil toch niet in een "oud" model rondkarren als de nieuwe serie reeds uit is?

Ik niet dus..............knal dan van een serie alle modellen tegelijk op de markt......................geen stiefkinderen maken, daar ben ik niet van....................

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 21:14

romo schreef:Je wil toch niet in een "oud" model rondkarren als de nieuwe serie reeds uit is?
Sommige mensen hebben daar inderdaad last van. Ik niet zo. Je denkt toch niet dat er een dag komt dat ik een E90 330i omwissel voor een F30 328i turboviercilinderkoffiemolen?

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2011, 21:19

:duck:

romo

Bericht door romo » 15 jun 2011, 21:21

Snipe schreef:
romo schreef:Je wil toch niet in een "oud" model rondkarren als de nieuwe serie reeds uit is?
Sommige mensen hebben daar inderdaad last van. Ik niet zo. Je denkt toch niet dat er een dag komt dat ik een E90 330i omwissel voor een F30 328i turboviercilinderkoffiemolen?

Als dat ding van ouderdom uit mekaar flikkert................dan piep je wel anders.................... :lol: Of als de fiscus je "anaal stimuleert" om toch maar wat anders te kopen.....................als je maar diep genoeg moet bukken, dan gaat het wel lukken.................... :roflol:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 jun 2011, 21:23

Sorry, maar dat vind ik dus echt kansloos. IMO koop je zo'n auto alleen maar voor de buurman ipv jezelf.
Geef mij maar een top-of-the-line uitloop modelletje dan een pas uitgebrachte koets met kinderziektes........

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 21:26

romo schreef:Als dat ding van ouderdom uit mekaar flikkert................dan piep je wel anders.................... :lol: Of als de fiscus je "anaal stimuleert" om toch maar wat anders te kopen.....................als je maar diep genoeg moet bukken, dan gaat het wel lukken.................... :roflol:
Ik heb afgelopen weekend nog in een paar BMW's gezeten die 20 tot 45 jaar oud waren, die vielen nog niet echt uit elkaar. Voorlopig maak ik me dus nog geen zorgen.

...maar als jij liever het nieuwste model rijdt, kan dat natuurlijk ook. Alleen is een 1 M net zo'n nieuw model als een F20 116i. Dan weet ik wel waar ik liever in zou rijden ;-)

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2011, 21:26

Oud model vs nieuw model zegt me ook niets.

Tom

Bericht door Tom » 15 jun 2011, 21:29

Het 1M topic is gewoon het nieuwe DF. Overzichtelijker ook.

De rest sluten we :wave:

romo

Bericht door romo » 15 jun 2011, 21:31

Ik draai er niet omheen................oude BMW`s zijn echt "oud"............achterhaald, modelmatig, qua techniek.........vul maar in..........voor nostalgische redenen prima, maar daar heb ik dan weer niets mee.......

Een E46 dikke prima, maar das war einmal..................

Een goed onderhouden T-Ford wil ook nog wel karren..................maar wil ik zo`n ding..............nou nee dus..........

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 jun 2011, 21:34

Zo denk ik er ook over. Hou niet van ouwe auto's in zijn algemeenheid. Tuurlijk zijn er klassiekers die prachtig zijn (300 SL, McLaren F1 en dat soort spul) maar in zijn algemeenheid doen oudere auto's me niet veel. Time goes on, ontwikkelingen gaan door. Rij het liefst in nieuw spul. Modern, luxe, comfortabel en technisch state-of-the-art.

romo

Bericht door romo » 15 jun 2011, 21:34

Chris van S. schreef:
Sorry, maar dat vind ik dus echt kansloos. IMO koop je zo'n auto alleen maar voor de buurman ipv jezelf.
Geef mij maar een top-of-the-line uitloop modelletje dan een pas uitgebrachte koets met kinderziektes........

Als je me beter zou kennen dan zou je deze opmerking nooit plaatsen, de buren of wie dan ook for that matter, kunnen me werkelijk niets schelen...............

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 21:37

romo schreef:Als je me beter zou kennen dan zou je deze opmerking nooit plaatsen, de buren of wie dan ook for that matter, kunnen me werkelijk niets schelen...............
Ik denk ook niet dat het een kwestie van 'kansloos' is, maar eerder een kwestie van smaak. Wouter en jij houden van nieuw, liever de auto van morgen dan die van vandaag. Ik op mijn beurt vind een auto mooi of niet mooi, en als ik 'm mooi vind is het niet zo dat ik 'm morgen niet meer mooi vind omdat er dan toevallig een nieuw model is.
Chris is weer een geval apart, die houdt alleen van ouwe troep ;-)

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 21:39

Tom schreef:Het 1M topic is gewoon het nieuwe DF. Overzichtelijker ook.

De rest sluten we :wave:
Had jij die nieuwe domeinnaam nou al geregistreerd, Tom? Als we vanaf 1 juli verder willen gaan als 1M-fun.com moet je dat nu echt wel gaan regelen.

Tom

Bericht door Tom » 15 jun 2011, 21:39

Die 1M is technisch gezien van dezelfde generatie als jouw E92.
Zie niet wat daar achterhaald aan is.

romo

Bericht door romo » 15 jun 2011, 21:40

Tom schreef:Die 1M is technisch gezien van dezelfde generatie als jouw E92.
Zie niet wat daar achterhaald aan is.

Dat bedoel ik niet....................de 1M is modelmatig achterhaald.....................

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2011, 21:41

Punt is dat het nieuwste nu anno 2011 niet automatisch het leukste is. Laat staan het mooiste. Ik denk dat ik dit maar even in een nieuw topic druk. Is te algemeen voor het 1M draadje.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 jun 2011, 21:41

Snipe schreef:
romo schreef:Als je me beter zou kennen dan zou je deze opmerking nooit plaatsen, de buren of wie dan ook for that matter, kunnen me werkelijk niets schelen...............
Ik denk ook niet dat het een kwestie van 'kansloos' is, maar eerder een kwestie van smaak. Wouter en jij houden van nieuw, liever de auto van morgen dan die van vandaag. Ik op mijn beurt vind een auto mooi of niet mooi, en als ik 'm mooi vind is het niet zo dat ik 'm morgen niet meer mooi vind omdat er dan toevallig een nieuw model is.
Heb er wel bewondering voor hoor, die passie voor bepaalde oude modellen. Zoals zo iemand hier op DF die zo'n oude E34 voor héél veel geld helemaal opknapt en reviseert. Prachtig om te zien maar ik zou het nooit doen :), daarvoor zegt m'n gezonde verstand te snel dat het gekkenwerk is. :) Misschien ben ik te rationeel daarin. Geef mij maar wat nieuws en betrouwbaars. Iets zonder kraakjes en rammeltjes, met de laatste stand der techniek. Daar geniet ik dan weer van.

Maakt ook niet uit, als je maar plezier hebt met een auto (nieuw of oud). Als een model je niets doet (1M, Rico), dan koop je 'em niet. Doet het je wel wat en kun je het betalen, dan haal je zo'n ding. Zo simpel is het :), hebben we geen 197 pagina's voor nodig vol herhalingen in steeds iets andere bewoordingen. :blink:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 21:48

RVV schreef:Punt is dat het nieuwste nu anno 2011 niet automatisch het leukste is. Laat staan het mooiste. Ik denk dat ik dit maar even in een nieuw topic druk. Is te algemeen voor het 1M draadje.
Dat is ook al tijden zo. Wat dacht je hoe enthousiast mensen waren toen de E21 in 1975 werd geïntroduceerd? Het spannendste wat erbij zat was de 320. De E21 was niet alleen veel zwaarder dan de 2002, maar de 2002 ti, tii en Turbo kregen geen opvolger. De Touring ook niet.
Rond diezelfde tijd werd de 6 Serie geïntroduceerd; moord, brand, hel en verdoemenis, want de CSL kreeg geen opvolger.
En toch kwamen er daarna nog behoorlijk wat auto's die wel de moeite waard bleken te zijn.

Tom

Re: Oud model of nieuw model?

Bericht door Tom » 15 jun 2011, 21:52

Ik heb ook liever nieuwere auto's maar ik hoef niet het nieuwste te rijden. Nieuwer is niet automatisch beter/leuker, en zeker in deze 'groene' tijden niet. Zie punt van Snipe.. liever een E90 330i als F30 328i.

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2011, 21:56

Maar in die tijd zag je wel echte verbeteringen. Ik heb nu het idee dat de echte verbeteringen met een vergrootglas moet worden gezocht.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2011, 21:59

Er zijn nu veel fabrikanten bezig met CFRP en andere gewichtsbesparende materialen. Dat lijkt me een serieuze verbetering. Kijk naar die nieuwe M5: het ding weegt bijna twee ton. Hoe zou het zijn als daar flink wat vanaf zou kunnen?

romo

Bericht door romo » 15 jun 2011, 22:00

Daar ben ik het ook wel mee eens...........

Maar voor de 1M, want daar ging het over, sta ik onverkort achter mijn eigen stelling...............

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 jun 2011, 22:03

Snipe schreef:
Kansloos is een misschien een te groot woord wat ik heb gebruikt. Maar Romo, ben toch benieuwd wat voor reden jij, op rijtechnisch gebied, kan opgeven om perse de allereerste te zijn om in een nieuw model te rijden. Perry probeerd het en ik kan toch genoeg scenario's schetsen waar op dat gebied eigenlijk niet of nauwelijks het geval is. Sterker nog, ik heb dus te vaak gezien dat mensen hun uitloopmodel inruilen op een nieuw type maar eigenlijk een stap terug deden kwa rijden, motorisch, looks, uitrusting, noem maar op. Dan vraag ik mij af voor wie doe je het? De buurman of voor jezelf?

Plaats reactie