IP adres probleem

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

IP adres probleem

Bericht door Hans » 05 okt 2006, 11:01

Ik zit bij @home, en om de zoveel tijd valt mijn internet verbinding weg omdat het IP adres niet vernieuwd kan worden. Ik krijg dan rechtsonder in mijn taakbalk een netwerk icoontje met een geel driehoekje met een uitroeptekentje erin. Als ik daar op druk om het handmatig te vernieuwen lukt dat soms wel en soms ook niet. Tijdens de storing branden alle lampjes op het modum normaal en volgens @home ligt het probleem niet bij hun en kunnen ze aan hun kant geen enkele onregelmatigheid ontdekken. Ik heb een NOD32 virusscanner. Heeft iemand een idee? Wel graag in Jip en Janneke taal want op computergebied ben ik echt een totale leek.

Wat plaatjes ter verduidelijking.

[IMG:700:500]http://i114.photobucket.com/albums/n241/jankbak/a.jpg[/img]
[IMG:700:500]http://i114.photobucket.com/albums/n241/jankbak/b.jpg[/img]
[IMG:700:750]http://i114.photobucket.com/albums/n241/jankbak/c.jpg[/img]
[IMG:700:750]http://i114.photobucket.com/albums/n241/jankbak/d.jpg[/img]
[IMG:700:750]http://i114.photobucket.com/albums/n241/jankbak/e.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 okt 2006, 12:46

Kabelmodem al eens gereset?

Dus stekker ff minuutje eruit en dan er weer in, ff laten opstarten en weer proberen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 okt 2006, 12:48

Heb je misschien meerdere PC's thuis staan in hetzelfde netwerk?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 okt 2006, 12:51

Wat je nog kunt proberen is:

Naar START gaan en dan UITVOEREN, CMD intypen daarna OK of ENTER. Dan verschijnt het oude vertrouwde DOS scherm.
Dan even IPCONFIG /FLUSHDNS intypen en dan ENTER.

Eventueel je instellingen van je netwerkkaart samen met de handleiding van @home nalopen. En dan met name de TCP/IP + DNS instellingen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 okt 2006, 13:50

ErikKramer schreef:Kabelmodem al eens gereset?

Dus stekker ff minuutje eruit en dan er weer in, ff laten opstarten en weer proberen.
Ja, maar dat hielp ook niet.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 okt 2006, 13:51

ErikKramer schreef:Heb je misschien meerdere PC's thuis staan in hetzelfde netwerk?
Nee, 1 pc, kabel gaat rechtstreks van het moden naar de computer.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 okt 2006, 13:53

ErikKramer schreef:Wat je nog kunt proberen is:

Naar START gaan en dan UITVOEREN, CMD intypen daarna OK of ENTER. Dan verschijnt het oude vertrouwde DOS scherm.
Dan even IPCONFIG /FLUSHDNS intypen en dan ENTER.

Eventueel je instellingen van je netwerkkaart samen met de handleiding van @home nalopen. En dan met name de TCP/IP + DNS instellingen.
Na wat ik op andere fora's gelezen heb zou het inderdaad wel eens de nerwerkkaart kunnen zijn die niet helemaal goed staat, dit weekend komt "mijn computermannetje" langs. Die moet er maar eens even naar kijken. ik zelf ben een totale leek op dat gebied.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 05 okt 2006, 14:07

Is het misschien je nerdwerkkaart?? :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 okt 2006, 14:35

OK Suk7!

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 05 okt 2006, 19:24

Hans schreef:
ErikKramer schreef:Kabelmodem al eens gereset?

Dus stekker ff minuutje eruit en dan er weer in, ff laten opstarten en weer proberen.
Ja, maar dat hielp ook niet.
Normaal moet hij er toch minimaal een half uur uit? Of is dat alleen bij mijn provider....

p.s. Is je COAX kabel misschien aan de lange kant? Of beschadigd?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 okt 2006, 10:23

Paar seconden spanningsloos zou al voldoende moeten zijn om het modem te resetten. Ik hou meestal een minimaal een 1/2minuut aan. Omdat sommige elektronica het niet prettig vind als je kort nadat de spanning verbroken is de spanning er weer op knalt (piekspanning)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, RS-Ron, Zed240 en 3 gasten