Na 2 dagen zoeken stuitte ik op een 3 tal kanshebbers, waar ik op één dag ben gaan kijken. De eerste 2 waren een drama, de 3e was een schitterende wagen die (vanaf 2003) onderhouden was door een ware liefhebber die hem wegens gezondheidsredenen van de hand moest doen.
Ik had er direct een goed gevoel bij, heb er een nachtje over geslapen en de volgende dag teruggegaan naar de beste man om de auto over te zetten op mijn naam.
Het betreft een Ford Explorer Limited 4.0 V6 automaat met een dikke 160 pk met zo'n 237.000 km op de teller die in 2003 door de huidige eigenaar naar Nederland is gehaald vanuit Duitsland. De eerste eigenaar was een Amerikaan die hem nieuw vanuit Amerika naar Duitsland heeft gehaald, waar hij op dat ogenblik woonde.
De laatste eigenaar heeft hem verschrikkelijk goed onderhouden en de wagen rijdt (relatief natuurlijk) en ziet er voor z'n leeftijd en kilometerstand bijzonder goed uit! Verder is de wegligging is beroerd en de snelheid is verschrikkelijk, maar het uitzicht en het geluid van de V6 is schitterend!!
Ik verwacht zo'n 7.000km per jaar te gaan rijden met dit ding, voornamelijk ritjes naar festivals, 24h Nürburging en af en toe gewoon even lekker cruisen. Of ik nu m'n 205 van kenteken haal en een trailer erbij koop, ben ik nog niet helemaal uit. Maar het lijkt me een wel een goed idee, moet ik nog even over slapen....
Nu eerst wat foto's!