http://www.blikopnieuws.nl/bericht/34410Spee: iets harder rijden in 80 km-zone
Den Haag - Verkeersofficier Koos Spee roept de Nederlandse automobilist op niet te benauwd omgaan met de 80 kilometer-zones. Volgens Spee rijden automobilisten op de wegen met de trajectcontrole te langzaam waardoor de doorstroming van het verkeer stagneert.
Automobilisten zijn bang om op de bon geslingerd te worden wanneer men iets harder rijdt dan de 80 km. Verkeersofficier Spee geeft weggebruikers vanaf nu meer marge. Automobilisten mogen van Spee gerust 3 kilometer te hard rijden wanneer ze bijvoorbeeld een vrachtauto moeten inhalen.
Spee doet zijn oproep naar aanleiding van de extra files rond de grote steden in de 80 kilometer-zones. Verkeersminister Carla Peijs wil de trajectcontroles afschaffen, maar Spee voelt daar niets voor.
Spee: iets harder rijden in 80 km-zone
-
Spee: iets harder rijden in 80 km-zone
- Michel P
Dit gaat volledig tegen de wegen verkeerswet in. Als er een bord 80 staat dan max 80 en niet ff 90 en dan 70 oid...... Man draait als operbermgraaier compleet door........... laat de minister van VWS deze prutser o.b.v. de ze uitspraken ontslaan.
Lijkt me wel wat, alsd ome agent je aanhoud, en roept mijnheer u reed 100kmh terwijl 80 is toegestaan....... maar mijnheer de agent hem hiervoor 5 km 60 gereden/ stil gestaan in de file, dus gemiddeld kom ik niet boven de 80kmh uit...........
Michel
Lijkt me wel wat, alsd ome agent je aanhoud, en roept mijnheer u reed 100kmh terwijl 80 is toegestaan....... maar mijnheer de agent hem hiervoor 5 km 60 gereden/ stil gestaan in de file, dus gemiddeld kom ik niet boven de 80kmh uit...........
Michel
- Dennis Cavallino
- Mari Oh Oh!
- Dennis Cavallino
Ik wil het bericht eerst nog even uit zijn mond horen, want de bron is mij nog niet duidelijk. Maar vreemd/opvallend is het zeker. Vooral als hij zegt dat het gaat om inhalen.Mari Oh Oh! schreef:Hoeveel steeg de kans op een ongeluk ook alweer volgens dezelfde man als je 1km/h harder reed? En dan doet ie hier uit de boeken dat mensen gerust 7 km/h (op de teller, in het echt natuurlijk nog meer) harder kunnen rijden. De lolbroek...
In zijn beleving had het moeten zijn: Je kunt best 1 km per uur langzamer rijden en waarom zou je inhalen, je kunt er ook achter blijven rijden met gepaste snelheid.

- Michel P
Dit heeft hij vanmorgen op de radio zelf geroepen!!!!Dennis Cavallino schreef:Ik wil het bericht eerst nog even uit zijn mond horen, want de bron is mij nog niet duidelijk. Maar vreemd/opvallend is het zeker. Vooral als hij zegt dat het gaat om inhalen.Mari Oh Oh! schreef:Hoeveel steeg de kans op een ongeluk ook alweer volgens dezelfde man als je 1km/h harder reed? En dan doet ie hier uit de boeken dat mensen gerust 7 km/h (op de teller, in het echt natuurlijk nog meer) harder kunnen rijden. De lolbroek...
In zijn beleving had het moeten zijn: Je kunt best 1 km per uur langzamer rijden en waarom zou je inhalen, je kunt er ook achter blijven rijden met gepaste snelheid.
Michel
- Mari Oh Oh!
- Hans
Vanmiddag op radio 1 een verkeersdeskundige aan het woord:
Een bord met een witte rand met daarin een snelheid vermeld geeft aan dat je daar wettelijk gezien niet harder mag dan 80. Dat Koos S. aangeeft dat je best harder mag is dus wettelijk gezien dikke kolder.
Hij gaf aan dat Koos S. de verkeersregels maar eens uit zijn hoofd moest gaan leren.
De verkeersdeskundige gaf dus tevens aan dat je er dmv van deze uitspraak bezwaar mag aantekenen: meneer de OVJ, ik reed daar 180 omdat mijn voorganger exact de snelheid handhaafde, uit reden van de doorstroming heb ik even gas gegeven, later ben ik even langzamer gaan rijden.
Volgens mij was Koos dronken....
Wettelijk gezien onzin dus allemaal, het mag gewoon niet, dus als je door een camera gepakt wordt is het gewoon betalen. Dit is een stunt om nog meer inkomsten te genereren...
Een bord met een witte rand met daarin een snelheid vermeld geeft aan dat je daar wettelijk gezien niet harder mag dan 80. Dat Koos S. aangeeft dat je best harder mag is dus wettelijk gezien dikke kolder.
Hij gaf aan dat Koos S. de verkeersregels maar eens uit zijn hoofd moest gaan leren.
De verkeersdeskundige gaf dus tevens aan dat je er dmv van deze uitspraak bezwaar mag aantekenen: meneer de OVJ, ik reed daar 180 omdat mijn voorganger exact de snelheid handhaafde, uit reden van de doorstroming heb ik even gas gegeven, later ben ik even langzamer gaan rijden.
Volgens mij was Koos dronken....
Wettelijk gezien onzin dus allemaal, het mag gewoon niet, dus als je door een camera gepakt wordt is het gewoon betalen. Dit is een stunt om nog meer inkomsten te genereren...
- Mari Oh Oh!