Ben op zoek naar een draagbaar gps systeem.
Mijn oog is gevallen op de nieuwe One v2 (slank en touchscreen) of de GO 510.
In eerste plaats zal het worden gebruikt voor navigatie, maar bluetooth bellen zou handig zijn.
Iemand een idee als dit ook mogelijk is met de One v2?
En heeft iemand een idee als ik de Benelux versie koop van de ONe v2 als ik dan achteraf de Europese kaarten erop kan plaatsen (mits aankoop nieuw SD kaartje) en de kaarten afhaal van internet?
Een manual zou erg handig zijn!
Bedankt!
Welke TomTom?
- Stéphane
Re: Welke TomTom?
Probeer dit eens: http://www.nav4all.com/site2/www.nav4al ... /index.phplancerevoclub.org schreef:Ben op zoek naar een draagbaar gps systeem.
Ik gebruik het al een paar maanden op mijn SE K750i en het bevalt mij echt prima.
Kaarten? Wereldwijd beschikbaar en je download alleen via GPRS op het moment dat je het nodig hebt.
GPS-receiver? Verschillende mogelijkheden.
Ik heb zelf een losse Bluetooth Leadtek GPS9553X receiver (+/- €100) en in mijn zwarte roadster een Parrot GPS3400 BT-carkit met ingebouwde GPS-unit (+/- €400). Nav4all heeft zelfs hun software aangepast om mijn carkit/GPS-set te laten werken. Althans we hebben het samen opgelost. Met zelfs in het weekend feedback en updates om het werkend te krijgen. Nu dus bellen en navigeren tegelijk en als je van telefoon wisselt kan het nog steeds. Zo werkt het ook op mijn Siemens S65 namelijk.
En dan het mooie:
- het werkt op bijna alle (moderne) telefoons;
- het is gratis tot 2008 (was eerst tot augustus, maar is verlengd);
- kaarten zijn wereldwijd beschikbaar en worden dagelijks ge-update met de NavTeq kaarten. Dus ook geen gerommel meer met updates die je moet kopen.
Wat mij betreft een aanrader!
-
Ikzelf heb de nieuwe one. Lekker plat, kan zelfs in je broekzak.
Navigeren doet hij als de beste maar bellen gaat niet (daar heb ik hem ook niet voor gekocht)
Landen kun je zo op een sd kaartje zetten. Je kan ze downloaden of in de winkel kopen.
Wat ook handig is zijn de vele nuttige plaatsen die erin staan: Cafe's, restaurants, parkeergarages, gratis parkeerplekken, tankstations, enz, enz.
Maar jij wilt bellen dus dan kun je beter de 510 nemen.
Navigeren doet hij als de beste maar bellen gaat niet (daar heb ik hem ook niet voor gekocht)
Landen kun je zo op een sd kaartje zetten. Je kan ze downloaden of in de winkel kopen.
Wat ook handig is zijn de vele nuttige plaatsen die erin staan: Cafe's, restaurants, parkeergarages, gratis parkeerplekken, tankstations, enz, enz.
Maar jij wilt bellen dus dan kun je beter de 510 nemen.
- Stéphane
Met mijn Parrot GPS3400 heb ik gewoon een microfoon, bediening op de carkit en de telefoon voor de navi. Telefoon heb je altijd bij je en dus ook geen gedoe met opbergen/meenemen van je kostbare TomTom-unit.Sjoerd schreef:Bellen is zinloos met een Tomtom. Tenzij je en je gesprekspartner van schreeuwen houden.
Ik snap echt dat gerommel met die TomTom niet meer hoor

- Tristan
- mrbbs
nog niks beslist, net de specs van de MIO c510e even bekeken en deze bevalt me eerlijk gezegd nog meer dan de Tomtom one v2!
en voor een acceptabele prijs!
http://www.mio-tech.be/products/product ... =&device4=
en voor een acceptabele prijs!
http://www.mio-tech.be/products/product ... =&device4=