Wat moet er in een trackday EHBAP-kit zitten?
- Lars Oosterveen
Wat moet er in een trackday EHBAP-kit zitten?
**aan de mod`s dit leek mij de beste plek, klopt dat?**
Wat moet er in een trackday EHBAP-kit (Eerste Hulp Bij Auto Pech) zitten?
Ik ben voor mezelf een zooi onderdelen en zooi aan het verzamelen met spullen die je nodig hebt bij een quick-fix tijdens een trackday.
Spui hier alle ideeën voor gereedschap, onderdelen en andere spullen die je mee MOET hebben.
Ik heb dit standaard in de auto in een krat zitten, maar ik mis denk ik nog wel wat dingen?
Vast heel simpele dingen, maar ik kan er nu niet op komen.
Wat is nog handig om mee te hebben?
Onderdelen
-V-snaar
-Stappenmotor
-Bobine
-Bougies
-Bougiekabels
-Brandstofpomp
-Thermostaat
-Reservewiel met juiste bouten
-Brandstofslang
-Schakelstangetjes
Overig
-Tyrips
-Duct-tape
-Remreiniger
-WD-40
-Keukenrol
-KVS
-Olie
-Remvloeistof
-Zekeringen
-Lampenset
-Slangenklemmen
-Elektradraad
-Sleepkabel
-Fles water
-Verbandset
-Gevarendriehoek
-Geel hesje (2x)
-Rescue tape
-Kleed om op te liggen
Gewone tekst: heb ik bij me
Cursieve tekst: had ik niet mee, maar is een goede tip!
Wat moet er in een trackday EHBAP-kit (Eerste Hulp Bij Auto Pech) zitten?
Ik ben voor mezelf een zooi onderdelen en zooi aan het verzamelen met spullen die je nodig hebt bij een quick-fix tijdens een trackday.
Spui hier alle ideeën voor gereedschap, onderdelen en andere spullen die je mee MOET hebben.
Ik heb dit standaard in de auto in een krat zitten, maar ik mis denk ik nog wel wat dingen?
Vast heel simpele dingen, maar ik kan er nu niet op komen.
Wat is nog handig om mee te hebben?
Onderdelen
-V-snaar
-Stappenmotor
-Bobine
-Bougies
-Bougiekabels
-Brandstofpomp
-Thermostaat
-Reservewiel met juiste bouten
-Brandstofslang
-Schakelstangetjes
Overig
-Tyrips
-Duct-tape
-Remreiniger
-WD-40
-Keukenrol
-KVS
-Olie
-Remvloeistof
-Zekeringen
-Lampenset
-Slangenklemmen
-Elektradraad
-Sleepkabel
-Fles water
-Verbandset
-Gevarendriehoek
-Geel hesje (2x)
-Rescue tape
-Kleed om op te liggen
Gewone tekst: heb ik bij me
Cursieve tekst: had ik niet mee, maar is een goede tip!
Laatst gewijzigd door Lars Oosterveen op 17 mei 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Re: Wat moet er in een trackday EHBAP-kit zitten?
Tiewraps en ducttape. Ducttape in bodykleur als je niet zo zeker van je zaak bent maar niet doen als je bijgelovig bent
Is heel erg afhankelijk van wat je wilt.
Hoe lang rijd je. Trailer of gewone auto enz.
Een extreem voorbeeld is, in 24H racen nemen ze gewoon ruilmotoren enz mee. Ga jij 2 uurtjes op CPZ sturen dan heb je daar toch geen tijd voor.
Kijk voor jezelf wat je in de tijd die je gaat rijden kunt fixen en waar de pijnpunten van je auto liggen. Meer kan je niet doen. Je kan vrachtwagens aan onderdelen meesjouwen maar meestal heeft het allemaal niet zo veel nut en je zal ook zien dat hetgene wat stuk gaat meestal toch net niet in je voorraad zit. Want die eerder benoemde pijnpunten had je toch al nagekeken en die zijn toch goed als je je zaakje voor elkaar hebt.
Zelf neem ik tegenwoordig al minder mee. De keren dat ik stil stond was het dusdanig stuk dat fixen toch geen oplossing meer was. Laat die paar honderd euro van de trackday dan voor wat het is, volgende ronde nieuwe kansen en doordat je minder zooi op voorraad hebt heb je daar je verlies bespaard. Plus het bespaard je een hoop gesjouw en zorgen waar je je spullen neer moet gooien als je op het circuit bent.
Alleen heb je een probleem als je auto kapot op het circuit staat en je hebt hem de volgende dag nodig. Maar dan moet je sowieso niet op een circuit gaan rijden denk ik dan.

Is heel erg afhankelijk van wat je wilt.
Hoe lang rijd je. Trailer of gewone auto enz.
Een extreem voorbeeld is, in 24H racen nemen ze gewoon ruilmotoren enz mee. Ga jij 2 uurtjes op CPZ sturen dan heb je daar toch geen tijd voor.
Kijk voor jezelf wat je in de tijd die je gaat rijden kunt fixen en waar de pijnpunten van je auto liggen. Meer kan je niet doen. Je kan vrachtwagens aan onderdelen meesjouwen maar meestal heeft het allemaal niet zo veel nut en je zal ook zien dat hetgene wat stuk gaat meestal toch net niet in je voorraad zit. Want die eerder benoemde pijnpunten had je toch al nagekeken en die zijn toch goed als je je zaakje voor elkaar hebt.
Zelf neem ik tegenwoordig al minder mee. De keren dat ik stil stond was het dusdanig stuk dat fixen toch geen oplossing meer was. Laat die paar honderd euro van de trackday dan voor wat het is, volgende ronde nieuwe kansen en doordat je minder zooi op voorraad hebt heb je daar je verlies bespaard. Plus het bespaard je een hoop gesjouw en zorgen waar je je spullen neer moet gooien als je op het circuit bent.
Alleen heb je een probleem als je auto kapot op het circuit staat en je hebt hem de volgende dag nodig. Maar dan moet je sowieso niet op een circuit gaan rijden denk ik dan.
- daNpy
Ik mis remvloeistof, verder ziet het er wel OK uit.
Je neemt idd veel mee, maar in mijn 'kit' zit ook wel het eea
Je neemt idd veel mee, maar in mijn 'kit' zit ook wel het eea

- Lars Oosterveen
Ik kan het goed kwijt in de kofferbak, zelf op vakantie (met tent enzo) past het goed.
Remvloeistof is een goeie, neemt niet veel ruimte in en is wel handig.
@Bert: dat is zeker waar, als je aan alles moet denken moet je wel een reserveauto meenemen..... dat is het niet waard.
Dit is voor een trackday van een dag/dagdeel.
Voor mezelf, of voor degene die naast me in de pits staat die wel stuk is, zijn er genoeg die helemaal niets hebben in zo`n geval........
Remvloeistof is een goeie, neemt niet veel ruimte in en is wel handig.
@Bert: dat is zeker waar, als je aan alles moet denken moet je wel een reserveauto meenemen..... dat is het niet waard.
Dit is voor een trackday van een dag/dagdeel.
Voor mezelf, of voor degene die naast me in de pits staat die wel stuk is, zijn er genoeg die helemaal niets hebben in zo`n geval........
- Remmie
Ik heb naast de fles water ook tube industrie zeep bij me. Mocht je moeten sleutelen
kan je altijd even je handen wassen en hoef je niet met smerige handen je mooie Suede sportstuurtje beet te pakken
Setje remblokken heb ik ook bij me. Schijven ga ik niet mee sjouwen.
kan je altijd even je handen wassen en hoef je niet met smerige handen je mooie Suede sportstuurtje beet te pakken

Setje remblokken heb ik ook bij me. Schijven ga ik niet mee sjouwen.
- Lars Oosterveen
Monteurshandschoenen, werkt ook heel goed.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Uit semi eigen ervaring : een ecu/computer
E30 die na een halve dag driften compleet stil viel.
ADAC zei verdeelkap, wij dachten bobine.
Auto noodgedwongen laten staan en gelukkig een lift kunnen krijgen naar huis...
Week later met allerhande ontstekings spullen ( bobine, rotor, verdeelkap, bdp sensor, relais' ) weer richting ATP.
Bleek uiteindelijk de computer te ziijn...........

E30 die na een halve dag driften compleet stil viel.
ADAC zei verdeelkap, wij dachten bobine.
Auto noodgedwongen laten staan en gelukkig een lift kunnen krijgen naar huis...
Week later met allerhande ontstekings spullen ( bobine, rotor, verdeelkap, bdp sensor, relais' ) weer richting ATP.
Bleek uiteindelijk de computer te ziijn...........

- Paskal
- Auto: meerdere
Heb al jaren zo'n lijstje op mijn site staan. Als je die aanvult met een doosje met boutjes en moertjes dan ben je in mijn ogen wel klaar. Schakelstangen? Ook bij een 205 een bekend punt maar dan zorg je toch dat er nwe onder zitten? Idem met andere zaken als bougiekabels, brandstofpomp.... Ik sjouw dat soort spul echt niet mee want er gaat toch altijd wat anders stuk
Bij mij vorige mnd bv een koppelingskabel...

- @iko
Dit heb ik de afgelopen 3 jaar nodig gehad:
- Duct tape
- Ty-raps
En verder gereedschap om de wielen te wisselen.
- Duct tape
- Ty-raps
En verder gereedschap om de wielen te wisselen.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Het hangt inderdaad een beetje van het type auto af (met de bijbehorende zwakke punten, maar die zou je eigenlijk preventief moeten verbeteren). Ik mis nog een doppenset, altijd handig om die slangklemmen, wielbouten en wat niet meer daadwerkelijk te vervangen. Toen ik nog niet rondom met nieuwe remslangen reed had ik nog wel eens remslangetjes bij me, evenals wat andere zooi. Alleen er gaat altijd wat anders kaduuk. In februari ging op een 3-daagse cursus (waar ik over de straat naartoe reed
) een tuimelaar in de kop kaduuk. Dan mis je ineens je speciale tool daarvoor, een tuimelaar en een bak om alle koelvloeistof in af te laten.
Dag 2 en 3 met de mx-5 gedaan en daar past dus sowieso al niks in, dus ook bijna niks meegenomen. Wat wel: tape, water, olie, ijzerdraad en wat nog niet genoemd is: een volwaardig (of 2) reservewiel. Had ik dat niet gedaan dan had ik mooi kunnen rijden op een reservewieltje wat in het geval van een mx-5-thuiskomertje niet echt opschiet...

Dag 2 en 3 met de mx-5 gedaan en daar past dus sowieso al niks in, dus ook bijna niks meegenomen. Wat wel: tape, water, olie, ijzerdraad en wat nog niet genoemd is: een volwaardig (of 2) reservewiel. Had ik dat niet gedaan dan had ik mooi kunnen rijden op een reservewieltje wat in het geval van een mx-5-thuiskomertje niet echt opschiet...
- Wesley
Sommige zaken uit je lijstje zijn voor mij persoonlijk misschien wat te veel, er gaat zoals eerder gezegd altijd wat anders stuk, maar er zitten ook zeker goede tussen!
Alles wat met repareren te maken heeft (vooral om nog thuis te komen) is natuurlijk van grote waarde.
Echt reserveonderdelen meenemen doe ik niet.
Wat nog mist op je lijstje en waar je best veel mee kunt oplossen (zoals een uitlaat die je kapot rijdt op een curb of iets dergelijks) zijn stalen tie-ribs.
Verder is het al behoorlijk compleet
Ik neem wel aan dat je naast bovengenoemde zaken ook gereedschap bij je hebt?
Ik heb laatst bij de Lidl voor weinig geld een steek / ring sleutelsetje en een inbussetje gekocht.
Dat laat ik mooi permanent in de auto liggen, voor dat geld scheelt het een hoop gesleep met je gereedschap.
Groeten Wesley
Alles wat met repareren te maken heeft (vooral om nog thuis te komen) is natuurlijk van grote waarde.
Echt reserveonderdelen meenemen doe ik niet.
Wat nog mist op je lijstje en waar je best veel mee kunt oplossen (zoals een uitlaat die je kapot rijdt op een curb of iets dergelijks) zijn stalen tie-ribs.
Verder is het al behoorlijk compleet

Ik neem wel aan dat je naast bovengenoemde zaken ook gereedschap bij je hebt?
Ik heb laatst bij de Lidl voor weinig geld een steek / ring sleutelsetje en een inbussetje gekocht.
Dat laat ik mooi permanent in de auto liggen, voor dat geld scheelt het een hoop gesleep met je gereedschap.
Groeten Wesley
- daNpy
Opvangbak is ook wel makkelijk.
Je kunt wel allerlei vloeistoffen meenemen, maar als hij een beetje (of veel) lekt kun je je zooi nergens (tijdelijk) in kwijt
Je kunt wel allerlei vloeistoffen meenemen, maar als hij een beetje (of veel) lekt kun je je zooi nergens (tijdelijk) in kwijt