nederlandse auto tov import autos
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: nederlandse auto tov import autos
Dan is hij in de ogen van sommigen meer waard of beter omdat er meer belasting over is afgedragen en hij (veel) duurder was als in het buitenland. Ik volg het ook niet helemaal zo.... 

- Chris van S.
Vergelijk het maar met import vrouwtjes t.o.v. de echte hollandse dame.
Een buitenlandse dame kan net zo mooi zijn, zo niet nog mooier. Een buitenlandse dame rijd lekker, eigenlijk nog wel lekkerder. Maar als je als nederlandse man gezien word met een dame uit het buitenland rijst vaak de vraag: Waarom? Terwijl jij er juist heel blij een gelukkig mee bent. m.a.w. er zit altijd een verhaal achter die je misschien niet bij een bijzonder auto wilt hebben.
Maargoed, er zijn klassiekers die ik liever uit italie of zwitserland haal. Niet alleen om dat de uitvoeringen specialer kunnen zijn. Maar ook omdat de koets harder is dan de auto's uit het zoutachtige nederland.
Een buitenlandse dame kan net zo mooi zijn, zo niet nog mooier. Een buitenlandse dame rijd lekker, eigenlijk nog wel lekkerder. Maar als je als nederlandse man gezien word met een dame uit het buitenland rijst vaak de vraag: Waarom? Terwijl jij er juist heel blij een gelukkig mee bent. m.a.w. er zit altijd een verhaal achter die je misschien niet bij een bijzonder auto wilt hebben.
Maargoed, er zijn klassiekers die ik liever uit italie of zwitserland haal. Niet alleen om dat de uitvoeringen specialer kunnen zijn. Maar ook omdat de koets harder is dan de auto's uit het zoutachtige nederland.
-
LOL@ onzinpost van het jaar.Vergelijk het maar met import vrouwtjes t.o.v. de echte hollandse dame.
- Martin van der Zwaard
Ik snap dat ook niet helemaal.
Een NL-auto kan net zoveel mee gerommeld zijn als bij een import.
Ik heb zelf een Dld-import en de auto heeft een 100% sluitende historie. Km-stand was laag bij aanschaf en hij zit lekker in de opties.
Een auto die je dus niet snel meer zal vinden in NL naar mijn idee.
Persoonlijk maak ik er geen probleem van, mits de historie klopt en aanwezig is.
Mijn volgende auto gaat dan voor 99% zeker weer uit Dld komen.
Ik heb zelf een Dld-import en de auto heeft een 100% sluitende historie. Km-stand was laag bij aanschaf en hij zit lekker in de opties.
Een auto die je dus niet snel meer zal vinden in NL naar mijn idee.
Persoonlijk maak ik er geen probleem van, mits de historie klopt en aanwezig is.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Duitsland is sowieso een autoland. In Nederland "mag het allemaal niks kosten".
- Chris van S.
Precies! Goed voorbeeld is mijn E28.Martin van der Zwaard schreef:Ik snap dat ook niet helemaal.
Het heeft een kenteken van uit "86 maar is gewoon een grijs geimporteerd ding zonder importeurscode op het kenteken.

Maargoed, ook originele NL auto's kunnen door de tijdmachine zijn getrokken, langs de klokkendokter zijn geweest en in de spaansepolder tot siamese tweeling zijn veroordeelt na een flinke tik.
- Remmie
Chris van S. schreef: in de spaansepolder tot siamese tweeling zijn veroordeelt na een flinke tik.

- Ahmed
Ik denk dat het vooral door de moeilijk(er) te achterhalen historie komt.
-
+1Martin van der Zwaard schreef: Persoonlijk maak ik er geen probleem van, mits de historie klopt en aanwezig is.
Same here. M'n Z4 heb ik uit Duitsland gehaald en dat is uitstekend bevallen.
- Mike S.
- Auto: M135i
Idd +1Shakes schreef:LOL@ onzinpost van het jaar.Vergelijk het maar met import vrouwtjes t.o.v. de echte hollandse dame.

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Lekker dichtbij. Belgie is vaak duurder dan Duitsland. Keuring is een werkje van niks. Afspraak maken bij de RDW. Voor de keuringsdag een eendagskenteken aanvragen en naar de RDW rijden. Dan de BPM aftikken en 3 dagen later heb je de kentekenpapieren om je kenteken te laten maken.spykerboy schreef:zo te horen van degenen met een import auto komen ze voornamelijk uit duitsland... nog een vraag dan... waarom altijd duitsland en niet iets anders. en halen jullie ze zelf naar nl en doen de keuring etc zelf of kopen jullie ze dan via een import dealer?
- Martin van der Zwaard
Duitsland staan gewoon de mooie auto's. Geldt ook voor Zwitserland en Oostenrijk.spykerboy schreef:zo te horen van degenen met een import auto komen ze voornamelijk uit duitsland... nog een vraag dan... waarom altijd duitsland en niet iets anders. en halen jullie ze zelf naar nl en doen de keuring etc zelf of kopen jullie ze dan via een import dealer?
Frankrijk vind je ze ook wel, maar veel moeilijker. De gemiddelde Fransman/vrouw is niet zo moeilijk met parkeren etc etc. Zeker niet in de wat grotere steden.
België is denk genoeg moois te vinden.
Het aanbod in Dld is gewoon gigantisch en nogmaals, de auto's zijn vaak voller qua opties/accessoires omdat het gewoon stukken goedkoper is daar.
Ik heb de auto zelf gevonden, Niall is wezen kijken voor me en vervolgens met ik er met geld op zak naartoe gereden met de oprijwagen. Bevalt ie niet, dan is het een ritje voor niks geweest. In mijn geval ging ie mee naar huis toe.
Het is wel moeilijker als de auto bijvoorbeeld 700km verderop staat. Ik probeer dan ook een beetje te zoeken op max. 4 uurtjes rijden. Maar staat er echt iets moois verder weg, dan zal er een nachtje slapen ingepland moeten worden.
- Martin van der Zwaard
Als je mazzel hebt wel ja.maarten22 schreef:3 dagen later heb je de kentekenpapieren om je kenteken te laten maken.
Tegenwoordig gaat dat via de belastingdienst en die sturen je een mail met daarin het te betalen bedrag en de betalingsgegevens. Daar hebben ze 3 tot 5 werkdagen voor staan. Dus met een beetje pech zit je bijna 2 werkweken te wachten. Dat had ik dus.
De tijd van meteen rikken bij de doaune is voorbij helaas.
- Martin van der Zwaard
Invoerkosten zijn gewoon de BPM die je moet betalen in Nederland.
Die wordt naarmate de auto ouder is steeds minder. Na iets van 17 jaar is die BPM nog 0% en betaal je niks meer.
Dan heb je alleen nog je kosten voor aanvraag kenteken (rond de 100,-) en je APK en kentekenplaten.
Die wordt naarmate de auto ouder is steeds minder. Na iets van 17 jaar is die BPM nog 0% en betaal je niks meer.
Dan heb je alleen nog je kosten voor aanvraag kenteken (rond de 100,-) en je APK en kentekenplaten.
- Maus335i
Elke BMW/Audi en Mercedes komt uit Duitsland, waar men zich wel niet druk om kan maken 

-
Z4 en X5 van vorige generatie kwam uit AmerikaMaus335i schreef:Elke BMW/Audi en Mercedes komt uit Duitsland, waar men zich wel niet druk om kan maken

- duifjes.com
Tsja...de Nederlander wil zelf vaak geen import auto want dan heeft die wellicht schade gehad. Maar met import auto's iets niets mis sterker nog de D auto's vaak beter onderhouden.
Ik heb een jaar of tien in de Automotive gewerkt en geloof mij import of niet 'rotte appels' zijn er overal...ja zelfs bij dealers
en ja ook met merkgarantie
Wat wel weer grappig is, de Oostblokkers willen juist vaak NL auto's omdat de kwaliteit hier blijkbaar goed is, onderhoud vaak goed *(ex-lease) en omdat ons land zo vlak is minder slijtage dan bij landen met bergen.
Ik heb een jaar of tien in de Automotive gewerkt en geloof mij import of niet 'rotte appels' zijn er overal...ja zelfs bij dealers

Wat wel weer grappig is, de Oostblokkers willen juist vaak NL auto's omdat de kwaliteit hier blijkbaar goed is, onderhoud vaak goed *(ex-lease) en omdat ons land zo vlak is minder slijtage dan bij landen met bergen.
- duifjes.com
Owja SvB kan jullie wel meer verhalen vertellen denk ik 

- Niels
- Auto: Prius+
Op een tijd zo rond 1995 kwamen er massaal import auto's vanuit Duitsland hier naar toe. Goede maar ook minder goede auto's. Ik heb Mercedessen gezien met 125.000km die om door een ringetje te halen zo knap waren maar uiteindelijk 350.000km hadden gedraaid. Toen werd er nog geld verdiend op een auto
Veel schadebakken terug gedraaide auto's daar heeft import een slechte naam aan over gehouden denk ik. Ook de gedachte dat een import bak altijd goedkoper is dan een originele NL-er helpt niet mee. Vorig jaar een V70 D5 naar toe gehaald met weinig kilometers en heul veul opties, dan maar een import bak

Veel schadebakken terug gedraaide auto's daar heeft import een slechte naam aan over gehouden denk ik. Ook de gedachte dat een import bak altijd goedkoper is dan een originele NL-er helpt niet mee. Vorig jaar een V70 D5 naar toe gehaald met weinig kilometers en heul veul opties, dan maar een import bak

-
voor mij wisselt het per auto, mijn eerste BMW een E46 316 was/is een import auto. daar kwam ik later pas achter
maar bij de aanschaf van m'n E46 M3 vond ik het gewoon makkelijker om de history na te checken. je belt even met een dealer en vraagt of de beurten zijn uitgevoerd, vragen hoeveel eigenaren de auto heeft gehad etc. ook het afspreken van een aankoop keuring gaat veel makkelijker omdat ik geen woord Duits spreek. als je goed duits zou spreken is het indd. veel makkelijker en dan kun je ook gewoon zelf bepaalde zaken checken, zoals even contact opnemen met een dealer. onderhouds boekjes zeggen mij eigenlijk niet zoveel, omdat hier ook vaak mee gerommeld wordt.
waarom duitsland? ik denk omdat de auto's daar goedkoper zijn, opties ook dus meer opties en het aanbod is veel groter. zat ik onlangs naar E46 M3's in Italie te kijken en het valt me echt op dat bijna alle M3's daar km-standen hebben van 40.000-60.000 en weer heel veel tussen 80.000-120.000km. bijna geen kunnen vinden met 200k+ op de teller....
onlangs stond er een E46 M3 op marktplaats voor "slechts" 16.500Euro. 2002 bouwjaar, miste enkel stoelverwarming en volleer, 130k gelopen, boekjes erbij. mooie prijs maar waarom "maar" 16.500 vragen als de auto [in ok staat, dus niet mee gerommeld] zo'n 20-22k kan opbrengen? auto was in 2008 ingevoerd uit Duitsland.

waarom duitsland? ik denk omdat de auto's daar goedkoper zijn, opties ook dus meer opties en het aanbod is veel groter. zat ik onlangs naar E46 M3's in Italie te kijken en het valt me echt op dat bijna alle M3's daar km-standen hebben van 40.000-60.000 en weer heel veel tussen 80.000-120.000km. bijna geen kunnen vinden met 200k+ op de teller....
onlangs stond er een E46 M3 op marktplaats voor "slechts" 16.500Euro. 2002 bouwjaar, miste enkel stoelverwarming en volleer, 130k gelopen, boekjes erbij. mooie prijs maar waarom "maar" 16.500 vragen als de auto [in ok staat, dus niet mee gerommeld] zo'n 20-22k kan opbrengen? auto was in 2008 ingevoerd uit Duitsland.
- Niall
Een auto importeren vanuit bv duitsland is zo makkelijk vandaar dat dit de land bij voorkeur, keuze is reuze en de prijzen zijn ook aantrekkelijk. Maar er is ook een kanttekening, je moet goed de taal en cultuur begrijpen van bv duitsers, anders denken ze weer heb je zo een hollander welke de vel over de oren gaan trekken.
Martin heb ik geholpen met het kopen van zijn BMW, ik kom zelf regelmatig in de kolenpot en mogeving en hij zij tegen mij dat er daar een auto in de buurt stond. Ik ben toen voor hem gaan kijken en met de eigenaar van de bedrijf gevraagd wat zijn uiterste prijs was.
Toen Martin gebeld en afgesproken dat hij einde van de week zou kijken en indien akkoord zou hij hem meteen meenemen. Eigenaar was akkoord, en volgens mij was Martin binnen 2 min klaar
Duitsers zijn wantrouwend voor Italiaanse import auto's en bedrijven gerund door niet autotochtone duitsers, waarom ze staan er allebei om bekend dat ze de km standen terug draaien en die auto's verkopen als zijnde goed onderhouden etc etc. Net zoals de gemiddelde apeldoornse handelaar...........
Probleem is dat je je zo verkijkt op de afstand, bv frankfurt lijk niet ver weg, maar vanuit venlo was het afgelopen maandag toch 6 uurtjes retour
Martin heb ik geholpen met het kopen van zijn BMW, ik kom zelf regelmatig in de kolenpot en mogeving en hij zij tegen mij dat er daar een auto in de buurt stond. Ik ben toen voor hem gaan kijken en met de eigenaar van de bedrijf gevraagd wat zijn uiterste prijs was.
Toen Martin gebeld en afgesproken dat hij einde van de week zou kijken en indien akkoord zou hij hem meteen meenemen. Eigenaar was akkoord, en volgens mij was Martin binnen 2 min klaar

Duitsers zijn wantrouwend voor Italiaanse import auto's en bedrijven gerund door niet autotochtone duitsers, waarom ze staan er allebei om bekend dat ze de km standen terug draaien en die auto's verkopen als zijnde goed onderhouden etc etc. Net zoals de gemiddelde apeldoornse handelaar...........
Probleem is dat je je zo verkijkt op de afstand, bv frankfurt lijk niet ver weg, maar vanuit venlo was het afgelopen maandag toch 6 uurtjes retour

- Martijn_bmw
http://link.marktplaats.nl/443148205" onclick="window.open(this.href);return false;
deze bijv... import uit belgie en te koop in apeldoorn
hoe weet je nu zeker dat de km-stand klopt want ALS hij klopt is het een mooie aanbieding die ik best zou willen hebben 
deze bijv... import uit belgie en te koop in apeldoorn

-
ook kunnen ze bij BMW de sleutel "uitlezen", de juiste km-stand wordt dan ook getoond. ik weet niet hoe dit specifiek werkt, misschien dat de sleutel ook maar de km-stand van de boardcomputer overneemt ofso? als een auto uit belgie komt moet je gwoon ff met chassisnr. bellen met dealers waar de auto in onderhoud is geweest.
maar zoals aangeven wordt er ook genoeg gekloot met NL auto's, marktplaats staat vol met auto's die zijn teruggedraaid en schade verleden....
maar zoals aangeven wordt er ook genoeg gekloot met NL auto's, marktplaats staat vol met auto's die zijn teruggedraaid en schade verleden....
- Niels
- Auto: Prius+
Er moeten gewoon boekjes bijzitten. Als de kilometerstand "goed" is aangepast dan laat de sleutel ook de aangepaste kilometerstand zien 

-
In het verre verleden, jaren ' 60 t/m ' 80 hadden importauto's een niet al te beste reputatie.
Volgens mij hadden ze toen zelfs speciale kentekens die met DD begonnen, bijnaam Duitse Deuk.
Volgens mij hadden ze toen zelfs speciale kentekens die met DD begonnen, bijnaam Duitse Deuk.