ABS onder een schakelaar
- yorick
ABS onder een schakelaar
Mijn auto voelt onder het remmen na een hobbel onrustig aan. Toevallig viel vorig ringbezoek de ABS uit en heb ik zonder gereden, wat heel erg goed beviel. De onbalans na Quiddelbacher hohe en Pflantzgarten was helemaal weg :!:
Heb Dick Hoekendijk om advies gevraagd en de ABS kan er gewoon vanaf, maar wel met een schakelaar in het dashboard zodat het bij regen nog ingeschakeld kan worden.
Nu de hamvraag, welke ABS draad kan in onderbreken d.m.v een schakelaar?
Heb Dick Hoekendijk om advies gevraagd en de ABS kan er gewoon vanaf, maar wel met een schakelaar in het dashboard zodat het bij regen nog ingeschakeld kan worden.
Nu de hamvraag, welke ABS draad kan in onderbreken d.m.v een schakelaar?
- Laurens
Re: ABS onder een schakelaar
De plus draad op de computer onderbreken met een schakelaar, computer zit rechts boven bij de voetenruimte van de passagier.
Ik heb nog ergens een schema van dat spul kan ik het eventueel nog wel in opzoeken ook welke pin het is.
Maar zonder ABS remt een E36 met rondom DS3000 veel te veel achter en blokkeert achter. Dus verstandig is dan wel om er een remkrachtverdeler tussen te maken...
Ik heb nog ergens een schema van dat spul kan ik het eventueel nog wel in opzoeken ook welke pin het is.
Maar zonder ABS remt een E36 met rondom DS3000 veel te veel achter en blokkeert achter. Dus verstandig is dan wel om er een remkrachtverdeler tussen te maken...
- yorick
Heb dat wel vaker gelezen dat de E36 achter meer gaat remmen zonder ABS. Heb het zelf niet gemerkt, ook van blokkeren geen last. Als er iets blokkeerd is het meestal voor.
Schema zou helemaal makkelijk zijn.
Schema zou helemaal makkelijk zijn.
- Eric-328
Tenzij je met een BBK rijdt met een ander zuigeroppervlakteyorick schreef:Heb dat wel vaker gelezen dat de E36 achter meer gaat remmen zonder ABS. Heb het zelf niet gemerkt, ook van blokkeren geen last. Als er iets blokkeerd is het meestal voor..

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Dat kan inderdaad. Ik heb het zelf ook in mijn Saxo gebouwd;

Het enige probleem is dat mijn auto ook voorzien is van een zogenaamd EBD systeem, electronic brake distribution. Dus ik heb geen ouderwetse remkrachtbegrenzer aan mijn achteras hangen, maar mijn ABS pomp regelt de balans voor me. Dus bij het uitschakelen heb ik ook een fors overberemde achteras.
In combinatie met een remkrachtverdeler zoals Laurens zegt is het top.
Het enige probleem is dat mijn auto ook voorzien is van een zogenaamd EBD systeem, electronic brake distribution. Dus ik heb geen ouderwetse remkrachtbegrenzer aan mijn achteras hangen, maar mijn ABS pomp regelt de balans voor me. Dus bij het uitschakelen heb ik ook een fors overberemde achteras.

In combinatie met een remkrachtverdeler zoals Laurens zegt is het top.

-
3000 op de achteras is zo wie zo overkillLaurens schreef:...
- Laurens
Heb er inderdaad achter nu ook 2500 op zitten...
Zal als ik tijd heb ff op zoek gaan naar een schema, maar als je met een multimeter even de plus over contact op zoekt op de computer steker en deze dan onderbreekt moet het goed komen
Zal als ik tijd heb ff op zoek gaan naar een schema, maar als je met een multimeter even de plus over contact op zoekt op de computer steker en deze dan onderbreekt moet het goed komen

- yorick
Oké bedankt voor de info Laurens, die draad ga ik wel vinden.
Rij nu idd met Movit op de vooras. En achter RC6e. Met die blokken achter reed ik ook al zonder BBK en heb toen ook al eens zonder ABS gereden. Merkte toen dus ook geen verschil in de rem verdeling. Zal dan waarschijnlijk aan mijn gevoel liggen.
Rij nu idd met Movit op de vooras. En achter RC6e. Met die blokken achter reed ik ook al zonder BBK en heb toen ook al eens zonder ABS gereden. Merkte toen dus ook geen verschil in de rem verdeling. Zal dan waarschijnlijk aan mijn gevoel liggen.
- @iko
Je kunt ook gewoon de draad naar de ABS zekering even onderbreken via de schakelaar.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
De draad van de zekering naar de computer is die bewuste plus draad.Aiko schreef:Je kunt ook gewoon de draad naar de ABS zekering even onderbreken via de schakelaar.
Ik ben bij gebrek aan multimeter trouwens ook van mijn zekeringenkast uitgegaan.

- Laurens
Ja bij de zekeringkast kan dat natuurlijk ook maar dar kom je lastig bij de draden en bij de computer ligt alles ook al in de auto...
succes !
succes !
- Youp
Bij een E36 wel, maar bij mijn hok was het easy!Laurens schreef:Ja bij de zekeringkast kan dat natuurlijk ook maar dar kom je lastig bij de draden en bij de computer ligt alles ook al in de auto...
succes !