Die alu binnenschermen zijn nooit bedoeld voor de klappen van zware en harde RFT banden. Er zijn dus ook veel gevallen waarbij de veerpootkokers opbollen en uiteindelijk de bovenbalken zullen gaan wijken. BMW zegt natuurlijk officieel dat er niets aan de hand is en dat ze van niks weten. Maar in 2006 hebben ze wel een "Performance Package, # 51 71 0 420 758" op de markt gebracht op de voorkoets van de al uit productie zijnde Z8 te verstevigen. Omdat er niks aan de hand was

... Dit bestond uit 2 veerpootlagers met stalen bovenkant i.p.v. alu om de hele dome te laten dragen + contraringen, en een iets wat lijkt op een veerpootbrug, die echter niet zozeer de poten maar vooral de voorste bovenbalken aan elkaar verbindt.
Heb destijds een aantal NL Z8'en bekeken alvorens de LK-XL voorbij kwam en een aantal hadden inderdaad opbollende kokers. De LK-XL had dit absoluut niet en echt nog de vlakke cirkels in de kokers zitten. Runflats zijn toen gelijk verwijderd en het verstevigingsset is door een bevriend schadebedrijf preventief gemonteerd. Tot op heden geen enkele vervorming waarneembaar dus het lijkt te werken.
Lees dit maar ff:
http://www.z8-club.de/cms/sites/default ... rame_e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Als een Z8 deze schade heeft is vervanging van de binnenschermen de enige mogelijkheid. De nieuwe koetsen zijn namelijk op, en nieuwe skeletten worden zeer onregelmatig gemaakt. 1 rerun is er in ieder geval geweest, misschien zelfs 2.