Make-A-Wish.. Nederland voor zieke kinderen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Make-A-Wish.. Nederland voor zieke kinderen

Bericht door RVV » 19 apr 2011, 14:03

Afbeelding

Vorige week werd ik opgebeld door een mevrouw van stichting Doe een wens. Ze had mijn telefoonnummer van Harry Bootsma gekregen. Ze vroeg of ik iemand kende met een Lamborghini voor een wensvervulling van een ziek jongetje. Tijdens het gesprek vertelde deze mevrouw mij alles over stichting doe een wens. Hoe ze elke dag bezig zijn om wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte te vervullen. het gesprek raakte me. Als ouder van een kindje met een levensbedreigende ziekte weet ik als geen ander wat ouders moeten doormaken. Als je kindje een griepje heeft vind je dat al niet leuk, als je kindje kanker heeft ga je door een hel. Maar je pakt de lichtpuntjes die er dagelijks zijn en het allerbelangrijkste lichtpuntje is toch wel, als je ziet dat je kindje blij is. Stichting doe een wens is met niets anders bezig dan zieke kindertjes blij te maken. Deze instelling vind ik zo nobel dat ik namens Driving-fun besloot om onze steun te verlenen aan Stichting doe een wens. Daarom promoten we sinds vandaag stichting doe een wens op Driving-fun.com. http://www.doeeenwens.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stichting doe een wens is altijd op zoek naar mensen met iets bijzonders waarmee kinderhartjes blij kunnen worden gemaakt. Voor de hand liggend op Driving-fun.com de mooie sportauto's en raceauto's die vele members hebben. Maar heb je iets anders speciaals voor een wens vervulling zoals een mooie boot. Of misschien wel een helicopter en je bent bereid om op vrijwillige basis een keer je diensten aan te bieden voor een stichting doe een wens. Meld het me dan even via mail rico@driving-fun.com. Als ik een verzoek krijg van de stichting dan zal ik hier in dit topic een oproepje plaatsen :thumbup:

Oja met de Lamborghini was het goedgekomen.

Van de site van stichting doe een wens:

Doe een wens stichting Nederland vervult de liefste wens van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Het vervullen van een allerliefste wens heeft op ieder kind een magisch effect, maar op kinderen met een levensbedreigende ziekte in het bijzonder. Het geeft deze kinderen die vanwege hun ziekte te vaak vooral patiënt zijn, de kracht om kind zijn. Het verwezenlijken van een droon kan voor hun toekomst een wereld van verschil betekenen.

Sterk team achter elke wens

Het vervullen van een allerliefste wens is maatwerk en vraagt veel inzet en creativiteit. Er zit een sterke organisatie achter die drijft op vrijwilligers en die zorgvuldig alle stappen in het proces begeleidt en volgt. Het gaat immers om kinderen en jongeren in een kwetsbare situatie. De vervulling van een allerliefste wens kun je maar één keer beleven. Daarom moet alles op rolletjes lopen.

Innerlijke kracht aanwakkeren

Het doel van de wensvervulling is de innerlijke kracht van kinderen aan te wakkeren. Een eigen kracht die vaak onbewust door de omgeving is beperkt, omdat zorgen, angst en ziekenhuisbehandelingen de boventoon voeren. De fantasie van het kind bepaalt de inhoud van de wens, waardoor elke wens ook echt uniek wordt. De wensvervullers zorgen er bovendien voor dat ook ouders en broertjes en zusjes bij de wensvervulling betrokken zijn, zodat iedereen kan meegenieten. Een wens op maat dus, waarbij aan elk detail grote aandacht is besteed. Met als resultaat een onvergetelijke ervaring voor alle betrokkenen. Zo gaat de herinnering aan de wens een leven lang mee.

Hoe meer geld, hoe meer wensen uitkomen

Doe Een Wens werkt eraan om álle kinderen en jongeren met een levensbedreigende ziekte een wensvervulling te geven. Naast tijd en aandacht is ook geld nodig om die wensen te vervullen. Want behalve het regelen van alle praktische zaken rondom de wens, neemt Doe Een Wens ook alle kosten voor haar rekening. Hoe meer geld er binnenkomt, hoe meer wensen er jaarlijks vervuld kunnen worden.

Sinds de oprichting in 1989 beleefden al meer dan 3.300 levensbedreigend zieke kinderen hun fantastische wens. Doe Een Wens kan dit allemaal realiseren dankzij de inzet van ruim 380 vrijwilligers. Giften en fondsenwervende acties (geld, maar ook in natura) van bedrijven, clubs, scholen en (sport)verenigingen zijn samen met de structurele steun van donateurs en sponsoren noodzakelijk. Doe Een Wens Stichting Nederland ontvangt geen overheidsbijdrage.

Hoe kunt u bijdragen

Om deze wensen te vervullen steunt Doe Een Wens op donateurs, vrijwilligers en fondsenwervende acties. Meer hulp betekent dat meer wensen in vervulling gaan.

Maak wensen waar. Word donateur.

http://www.doeeenwens.nl/help-mee/geef/word-donateur/" onclick="window.open(this.href);return false;

Riceaux

Re: Doe een wens Stichting Nederland voor zieke kinderen

Bericht door Riceaux » 19 apr 2011, 16:42

Zeer goed initiatief! Afleiding doet die kinderen meer goed dan je denkt, kan ik uit ervaring vertellen. :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 apr 2011, 20:39

Goede zet. :thumbup:

Wat mij betreft gebruik je een DF trackday om kinderwensen in vervulling te laten gaan.

RVV

Bericht door RVV » 19 apr 2011, 20:50

indobesar schreef:Goede zet. :thumbup:

Wat mij betreft gebruik je een DF trackday om kinderwensen in vervulling te laten gaan.
Nou die mogelijkheid heb ik al aangeboden. Alleen kun je niet zomaar kinderen meenemen tussen de deelnemers die rijden op dat moment. Ten eerste zijn de risico's veel te groot en ten tweede mogen kinderen niet zonder toestemming (van de circuits) zelf mee als pasagier op de baan. Tenzij we hier in overleg een bepaalde tijd voor zouden reserveren. En er dus niet gereden kan worden door andere trackday deelnemers. Maar dat is te realiseren.

Een ander voorstel wat ik heb gedaan is om een een club DF'ers met een mooie auto een speciale dag te organiseren voor kinderen op een nader te bepalen locatie. Dan zouden ouders en broertjes en zusjes eventueel ook kunnen meerijden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 apr 2011, 20:53

Tenzij we hier in overleg een bepaalde tijd voor zouden reserveren. En er dus niet gereden kan worden door andere trackday deelnemers. Maar dat is te realiseren.
Dat lijkt mij logisch. Moment van pauze voor trackday deelnemers wat opgevuld wordt door de kinderen een onvergetelijk ervaring te geven.

Met dit soort initiatieven zet je DF goed en veelzijdig op de kaart imho.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 apr 2011, 21:40

RVV schreef:Tenzij we hier in overleg een bepaalde tijd voor zouden reserveren. En er dus niet gereden kan worden door andere trackday deelnemers. Maar dat is te realiseren.
CPZ is wel flexibel in de zomermaanden van 17:00 tot 19:00 geloof ik (heart race, maarten memorial etc)
Zal dit jaar wel niet meer lukken, maar is wel een mooi stukje exposure voor DF. win-win.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2011, 09:25

Voor de exposure moet je 't niet eens doen. Ik heb een aantal keren doodzieke mensen een leuk half uurtje bezorgd en de feedback die je van nabestaanden krijgt, is hartverwarmend en tegelijk zet 't je met 2 benen op de grond. Geniet van 't leven zoals 't is. Een kleine moeite om af en toe iets terug te doen voor anderen. De ervaring die ze dankzij jou opdoen vergeten ze nooit meer. Exposure is dan wel 't laatste waar je blij van wordt.

Goede zet Rico. Als ik ooit iets kan doen, dan sta ik paraat.

Knappe sportwagen komt ook wel goed. :wink:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 apr 2011, 12:13

Ik heb ook een paar keer aan zoiets meegedaan, en het gros van de lof gaat toch echt wel naar zo'n organisatie.
Ik hoef alleen met de auto op te komen dagen.
Zo'n organisatie is zeer lang bezig met alles op de rit te krijgen, waar ik veel respect voor heb.
Zou mooi zijn voor DF om zoiets op te zetten. Auto's genoeg denk ik.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 apr 2011, 09:18

Met Maarten Memorial ook meegemaakt wat je voor mensen, waaronder ook veel kinderen, kunt betekenen. Dat raakt je echt en als je iets kan doen wat helpt is dat erg mooi. Zowel voor die mensen als de aanverwante vrienden en familie. Met dat initiatief is het zelfs mogelijk geweest om een Maarten van Sten laboratorium te openen in het Erasmus. Was zonder dat initiatief niet mogelijk geweest, omdat ziekenhuizen pas vaak geld krijgen van het bestuur als ze zelf ook voor funding zorgen.

Als ik eventueel hierin wat kan betekenen bij een actie of initiatief, laat het maar weten.

FrankS

Bericht door FrankS » 22 apr 2011, 09:31

Stéphane schreef:Met Maarten Memorial ook meegemaakt wat je voor mensen, waaronder ook veel kinderen, kunt betekenen. Dat raakt je echt en als je iets kan doen wat helpt is dat erg mooi. Zowel voor die mensen als de aanverwante vrienden en familie. Met dat initiatief is het zelfs mogelijk geweest om een Maarten van Sten laboratorium te openen in het Erasmus. Was zonder dat initiatief niet mogelijk geweest, omdat ziekenhuizen pas vaak geld krijgen van het bestuur als ze zelf ook voor funding zorgen.

Als ik eventueel hierin wat kan betekenen bij een actie of initiatief, laat het maar weten.
Die kinderen moeten het toch ook geweldig vinden om alleen te kijken bij alle auto's? Er rijd genoeg 'dik' spul mee. Dat gecombineerd met een pauze van een uur waarin er meegereden kan worden?

En met Stéphane... Als er wat gedaan moet worden: Laat het weten!

RJay

Bericht door RJay » 22 apr 2011, 18:33

Rico, je hebt m'n nummer :thumbup:

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 12 mei 2011, 14:36

Een circuitdag voor zieken en/of gehandicapte kids wordt al jaren ieder jaar op Zolder georganiseerd ; De Vroemdag.
Heb hier al een aantal keer aan meegedaan en is werkelijk fantastisch voor de kids.

Zoiets zou met DF toch ook te realiseren moeten zijn?

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 13:10

Vorige week vrijdag hebben Steve, Bart en ik gereden voor Robert uit Drachten. Was een leuke en enthousiaste rit van Assen naar Holwerd toe.

Dit vond Robert er van.
Toen ik klaar was met racen moest ik me omkleden en eenmaal omgekleedt kwam ik buiten en toen mochten we gelijk al door naar 3 snelle BMW’s waarvan 2 Z4. Toen mocht ik een keuze maken, maar ik was nog helemaal onder de indruk van alles dat ik niet kon kiezen. Ik koos gewoon degene die voor me stond.
Dat was ook super leuk een beetje racen over openbare wegen dat geeft ook weer extra spanning natuurlijk! Het mooiste stukje in de rit was dat we met zijn 3en naast elkaar stonden bij de stoplichten voor Groningen. We gingen alle 3 vol gas weg bij de stoplichten en dat was zo super mooi! Ook Joran en Erwin mijn broertje van 10 en broer van 19 vonden dat ook super gaaf natuurlijk! We roken het rubber van de banden. We reden naar Holwerd.
Bijlagen
DSC_0172.jpg
DSC_0172.jpg (435.54 KiB) 9197 keer bekeken
DSC_0174.jpg
DSC_0174.jpg (423.85 KiB) 9197 keer bekeken
DSC_0167.jpg
DSC_0167.jpg (358.57 KiB) 9197 keer bekeken
DSC_0152.jpg
DSC_0152.jpg (421.12 KiB) 9197 keer bekeken
DSC_0155.jpg
DSC_0155.jpg (208.72 KiB) 9197 keer bekeken

Hielke

Bericht door Hielke » 13 jun 2011, 22:49

Goeie zet en heel leuk gedaan.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 jun 2011, 23:00

Mooi hoor.

Ik heb ook een keer met een gigantische verzameling Impreza's voor een ernstig gehandicapt manneke gereden, ventje gaat ook niet oud worden :cry:

Was via SCN/EM geregeld, erg gaaf om eens mee te maken en dan dat ventje en zijn familie daar helemaal gelukkig van zien te worden :cool:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 jun 2011, 23:20

Rico, kan je de verhalen van beide topics samenvoegen?

RVV

Bericht door RVV » 13 okt 2011, 15:52

Van een wensvervulster van stichting doe een wens kreeg ik de vraag of ik een oproepje wilde plaatsten voor 3 snelle sportauto's die voor een 7 jarig jongetje een racewens in vervulling willen laten gaan.

Datum: 15 november
Tijd: 16:00 tot 17:00

Helaas kan ik er zelf niet bij zijn omdat deze dag samen valt met de Nordschleife trackday. Maar misschien zijn er mensen die tijd en zin hebben om hier aan mee te doen.

Als je interesse hebt stuur mij dan even een mail op rico@driving-fun.com

Gr Rico

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2011, 18:15

helaas...ze moeten nog met mijn auto beginnen, maar de verzekerings gevallen gaan eerst voor en er komen elke keer nwe bij grrr
:'(
wellicht volgens jaar nwe ronde nwe kansen :df:

Emiel

Bericht door Emiel » 13 okt 2011, 21:36

Helaas is mijn Lotus nog niet af, na de winter zal ik proberen zo veel mogelijk deel te nemen aan dit soort aktiviteiten.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 13 okt 2011, 21:43

Heb wel tijd, maar geen auto :(

Dus al iemand geen tijd heeft, maar wel een auto.... :tooth:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 okt 2011, 22:03

PB je wel ff Rico.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2011, 22:50

Spijkerhard schreef:Heb wel tijd, maar geen auto :(

Dus al iemand geen tijd heeft, maar wel een auto.... :tooth:
whaha slimpie :lol:
dat ik daar niet op kwam :df:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 okt 2011, 22:54

Weet niet of mijn 270 pk GTI sportief genoeg is maar anders wil ik ook wel helpen de 15e. Weet de weg op Assen verder ook wel te vinden.

RVV

Bericht door RVV » 14 okt 2011, 08:06

Niels en Wouter ik speel het even door :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 okt 2011, 09:29

:thumbup: lijkt me erg leuk om te doen.

Plaats reactie