RC6 trilling probleem

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Kasteel

RC6 trilling probleem

Bericht door Kasteel » 14 apr 2011, 09:56

Na de originele set op de ST60 aan de voorzijde op te hebben gereden ben ik overgestapt op de blokken van Carbone Lorraine. Had deze blokken eens eerder gehad op de std remset en was eigenlijk volledig tevreden. Nadeel was echter dat de prijs inmiddels hetzelfde gedaan had als bij Federal ;), maar gezien de ervaring die ik er mee had niet het grootste probleem.
Echter heb ik nu het volgende probleem, na rustig rijden met rustig remmen ontstaat er een trilling en deze blijft vervolgens bij het remmen. Na een keer het volledige inremtraject volgen (keertje of 8 van 120-20) is de trilling weg en blijft voorlopig weg. Trilling komt ook niet terug als er consequent alleen hard geremd wordt (+70%), echter is dit niet altijd realiseerbaar.
De schijf waar de blokken op zitten hebben slechts 1 std blok versleten en zijn in goede staat.

Is er een optie om dit op te lossen of moet ik deze blokken voor straatgebruik er gewoon afflikkeren?

FrankS

Re: RC6 trilling probleem

Bericht door FrankS » 14 apr 2011, 10:02

Ik las dit probleem ook ergens anders (hier?) scheen weinig aan te doen te zijn...

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 14 apr 2011, 13:20

Had ik ook met mijn net gemonteerde TAROX Corsa remblokken.
Remedie: boel nogmaals losgehaald. De geleiders goed schoongeveegd met staalborstel en deze ingespoten met ceramic spray (kopervet ook prima).

GarreTT

Bericht door GarreTT » 14 apr 2011, 16:10

Het kan zo zijn de remmateriaal laag die je tijdens het inremmen aangebrachte hebt gaat 'slijten' bij normaal remmen. Op je remschijf zit dan als het ware een stuk met remmateriaal en een stuk staal. En doordat daar verschil in wrijving in zit gaat het trillen. Ga je daarna weer inremmen dan wordt de laag weer hersteld en is het weer een tijd goed.

Ik had hier ooit een link naar een artikel van een medewerker van AP maar dat kan ik niet meer vinden. :bag:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 14 apr 2011, 16:59

Ik lijk na het "flauwtjes" remmen remkracht te verliezen...?
Sjoerd MP BMW schreef:Iemand bekend met TAROX 114 Corsa remblokken?
Deze heb ik nu in mijn klauwen steken, samen met stahlflex.

In begin lekkere remkracht en pedaal lekker hard. Vond ik afgelopen week dat het minder werd en het remmen wat flauwer aanvoelde. Alsof kauwgom aan zat.
Na een paar keer op hoge snelheid goed een aantal keer goed op de rempedaal te stampen lijkt dit weer over te zijn. Ik ben wel iemand die niet flauwtjes remt en pedaal doorgaans goed intikt maar andere in auto en verkeer vinden dit niet altijd even prettig.

Waar kan dit aan liggen? Typisch TAROX?
Toch maar weer FERODO monteren?

Knot

Bericht door Knot » 14 apr 2011, 20:18

Keertje Nordschleife pakken en de boel echt goed heet stoken?

Tristan

Bericht door Tristan » 14 apr 2011, 20:24

Knot schreef:Keertje Nordschleife pakken en de boel echt goed heet stoken?
Zou ik eerder een korter circuit voor pakken zoals Zolder. Die is lekker voor je remmen. :wink:

Ring heeft relatief veel lange stukken waarin je remmen weer afkoelen.

Knot

Bericht door Knot » 14 apr 2011, 20:25

Jawel, maar bedoelde een keer echt temperatuur erin dat de blokken goed op de schijf inlopen op langdurig hogere temperatuur.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 apr 2011, 06:38

Na paar rondjes Ring kwam juist de trilling terug, omdat ik daar niet consequent hard rem :(. Van het weekend maar eens proberen met langer en vaker inremmen, in de hoop dat het dan wat langer blijft. Anders misschien toch maar over naar PFC01.

Andre

Bericht door Andre » 15 apr 2011, 11:38

zou geen 01 pakken. Maar eerder pfc 06 of 08 das een endurance compound die is wat beter voor je schijven en gaan langer mee.

Daar zou je in theorie geen trilling mee moeten hebben.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2011, 14:35

Zolang je er op straat lafjes mee remt blijf je dit houden en moet je een ander blok pakken. Blijkbaar blijft je BBK zoveel koeler bij straatgebruik dan je oude set met RC6 dat je niet in het werkbare temp bereik komt. Helaas.

Snap trouwens niet hoe je op de ring niet aan de temps komt als het droog is? Ik denk zelf dat het in de schijven zit, die trilden op Mettet ook bij volle belasting.

Friso

Bericht door Friso » 16 apr 2011, 23:28

Geen last van geen warmte in de schijf kunnen krijgen ,op de ring.Laatste keer 27 mrt. schijven blauw en krom met RC06.Toch maar een BBK besteld bij Dick.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 apr 2011, 15:01

Ik ga nog een keer even de klauwen eraf laten halen en kijken of er niks geks naar voren komt, daarna nog 1 keer goed zorgvuldig inremmen, als het dan nog niet is, dan over naar de PFC denk ik.
steve smith schreef: Snap trouwens niet hoe je op de ring niet aan de temps komt als het droog is? Ik denk zelf dat het in de schijven zit, die trilden op Mettet ook bij volle belasting.
Mettet kwam er idd een trilling na rondje of 8 met straatblokken, wat ik opzich niet zo gek vond, gewoon op straat nooit wat mee gehad. Op de Ring ging het in de soepele rondjes wat beter, maar op snellere stukken koelt de boel fors af, dat in combinatie met wat rustigere remmen op deze stukken...

Plaats reactie