Om die vraag te beantwoorden moet je natuurlijk wel weten wat je zoekt in een motorfiets. Topsnelheid maakt mij niet zoveel uit, ik rijd echt nooit 200+. Sturen over dijkweggetjes vind ik geweldig. Dijkje op, opschakelen naar 2, 3, misschien nog zijn 4 om vervolgens te remmen en weer terug te schakelen voor de naderende bocht. Wat ik ook wel prettig vind is een kuipje wat de wind een beetje tegenhoud en het zou fijn zijn als een passagier ook nog mogelijk is.
De STR lijkt voor mij perfect, echter is ie dat niet helemaal omdat hij totaal geen windbescherming heeft. In het begin vond ik dit niet heel erg, echter als je langere ritjes begint te maken kan het soms toch wel storend/vermoeiend zijn.
Voor hetgeen ik wil lijkt mij een lichte fiets (net zoals mijn STR dus) perfect (heeft 110pk). Het moet echter nu een sportieve toerfiets zijn. Eventueel wat meer PK als het een 2 cilinder is. Nu zat ik eens te brainstormen over motoren die aan mijn eisen voldoen en eigenlijk vond ik dat nog best lastig dus ben ik benieuwd naar jullie suggesties. Dit zijn de motoren welke ikzelf had gevonden:
Honda CBR600F
- 4 cilinder
- 102pk
- 64nm
- 184kg
Suzuki SV1000S
- 2 cilinder
- 120pk
- 102nm
- 189kg
Honda VTR1000 Firestorm
- 2 cilinder