MisterG mijn forum naam: echte is Geert . .. Vele kennen mij al wel van meetings, circuitdagen etc. Ik ben veelal met Kees onderweg (nutkees).
Wegens de aanschaf van de droomauto van Kees, de Viper. Heb ik de Rx7 in zijn geheel overgenomen. De bedoeling van onze gezamenlijke investering was het prepareren van een volgende circuitauto, de oranje aconda hadden we nog niet afgerond of de volgende stond alweer klaar.
Op dit moment ben ik nog steeds van plan om er een heleboel fun uit te gaan halen, zowel ciruicuitdagen als leuke ritjes en dergelijke. Om de rex echt in zijn geheel perfect circuitklaar te krijgen, zal er nog de nodige tijd in worden geinvesteerd.
Er is een blokje uit Engeland gehaald en deze hebben Kees en ik samen in de rex gehangen, daarbij direct wat mods op aangebracht:
- verwijderen luchtpomp voor cat
- decat pipe met silenced demper laten maken
- turbo's sequentieel geschakeld
- aico verwijderd
- upgraded radiateur geplaatst
- accu naar achter (geen plaats meer voor)
- ast
- front mount intercooler geplaatst
- verwijderen stuurbekrachting, maar dit komt er weer op want rijd niet echt lekker zo

- Installeren extra watertemp, olietemp, oliedruk, air/fuel en boostcontroller
- power FC geinstalleerd
- (het weekend komt er nog een engine damper bij)
Door deze kleine mods moest de auto naar engeland om worden afgesteld, in NL is er niet echt een betrouwbaar adres waar de rex naar toe kan. (tenminste niet zoals die gasten in engeland) dus auto op de boot vanaf Rotterdam, volgende dag naar de Mapper en diezelfde avond weer terug.
De auto draait gek genoeg maar op 0.6 bar turbodruk, we kregen hem op geen mogelijkheid hoger. De toekomst is ook een single turbo of een 20b blok (3rotor) maar voor nu moet ik het doen met 300PK'tjes. Ondanks de lage druk is dit toch een prima resultaat. De flow in de motor is door de kleine mods goed

Voor de toekomst als alles heel blijft (wat altijd spannend is bij een rotatiemotor) komt er een single turbo + bijbehorende mods of een 20b blok om zo tussen de 450 en 550 pk te gaan draaien. Upgraded remmen, rolkooi, kuipstoelen, carbon motorap met meer luchtinlaten etc etc. ow ja en niet onbelangrijk, het stuur weer naar de linkerkant.. is toch wat makkelijker met inhalen.
Hieronder een tweetal foto's, komen betere aan maar anders duurt het nog een half jaar 8) de achterlichten wil ik nog wel aanpassen, vind dit net teveel van het "goede". Je moet er van houden, het blijft plastic

funfactor van deze auto is echt enorm, rijd echt superleuk!