MisterG rx7 FD

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Geert.

MisterG rx7 FD

Bericht door Geert. » 07 apr 2011, 13:39

Nou bij deze dan even een kort voorstel topic wat ik al VEEELLL eerder had moeten doen.. :bag:
MisterG mijn forum naam: echte is Geert . .. Vele kennen mij al wel van meetings, circuitdagen etc. Ik ben veelal met Kees onderweg (nutkees).

Wegens de aanschaf van de droomauto van Kees, de Viper. Heb ik de Rx7 in zijn geheel overgenomen. De bedoeling van onze gezamenlijke investering was het prepareren van een volgende circuitauto, de oranje aconda hadden we nog niet afgerond of de volgende stond alweer klaar.

Op dit moment ben ik nog steeds van plan om er een heleboel fun uit te gaan halen, zowel ciruicuitdagen als leuke ritjes en dergelijke. Om de rex echt in zijn geheel perfect circuitklaar te krijgen, zal er nog de nodige tijd in worden geinvesteerd.

Er is een blokje uit Engeland gehaald en deze hebben Kees en ik samen in de rex gehangen, daarbij direct wat mods op aangebracht:

- verwijderen luchtpomp voor cat
- decat pipe met silenced demper laten maken
- turbo's sequentieel geschakeld
- aico verwijderd
- upgraded radiateur geplaatst
- accu naar achter (geen plaats meer voor)
- ast
- front mount intercooler geplaatst
- verwijderen stuurbekrachting, maar dit komt er weer op want rijd niet echt lekker zo :hmmm:
- Installeren extra watertemp, olietemp, oliedruk, air/fuel en boostcontroller
- power FC geinstalleerd
- (het weekend komt er nog een engine damper bij)

Door deze kleine mods moest de auto naar engeland om worden afgesteld, in NL is er niet echt een betrouwbaar adres waar de rex naar toe kan. (tenminste niet zoals die gasten in engeland) dus auto op de boot vanaf Rotterdam, volgende dag naar de Mapper en diezelfde avond weer terug.

De auto draait gek genoeg maar op 0.6 bar turbodruk, we kregen hem op geen mogelijkheid hoger. De toekomst is ook een single turbo of een 20b blok (3rotor) maar voor nu moet ik het doen met 300PK'tjes. Ondanks de lage druk is dit toch een prima resultaat. De flow in de motor is door de kleine mods goed :D

Voor de toekomst als alles heel blijft (wat altijd spannend is bij een rotatiemotor) komt er een single turbo + bijbehorende mods of een 20b blok om zo tussen de 450 en 550 pk te gaan draaien. Upgraded remmen, rolkooi, kuipstoelen, carbon motorap met meer luchtinlaten etc etc. ow ja en niet onbelangrijk, het stuur weer naar de linkerkant.. is toch wat makkelijker met inhalen.

Hieronder een tweetal foto's, komen betere aan maar anders duurt het nog een half jaar 8) de achterlichten wil ik nog wel aanpassen, vind dit net teveel van het "goede". Je moet er van houden, het blijft plastic :angel:
funfactor van deze auto is echt enorm, rijd echt superleuk!
Bijlagen
sno1.JPG
sno1.JPG (80 KiB) 3225 keer bekeken
ano.JPG
ano.JPG (55.58 KiB) 3225 keer bekeken

RJay

Re: MisterG rx7 FD

Bericht door RJay » 07 apr 2011, 13:47

In theorie is op de meeste circuits rhd juist beter voor de gewichtsverdeling :df:

Maar Welkom op DF, mooie FD, alleen die achterbumper vind ik twijfelachtig zo :bag: Maar misschien moest je e erst eens meer foto's posten :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 07 apr 2011, 13:48

Welkom.

De auto valt wel op denkik. Zit er nog een beetje geluid in?

Geert.

Bericht door Geert. » 07 apr 2011, 13:52

Dank je wel :D zit gelukkg al wel een hele tijd op DF, maar post weinig, lees meer.
Geluid is erg mooi, heb er bewust een silenced midpipe onder gezet met de grootst mogelijke demping want het was echt niet normaal, kreeg er koppijn van :mrgreen: nu nog steeds hard.

Hier een filmpje toen ik net uit Engeland kwam, komt niet helemaal lekker uit het filmpje naar voren hoe hard hij echt klinkt, maar wel een vlammetje :shakeit:

De achterbumper is standaard, die "flappen" aan de zijkant zijn extra. Vind het in real life wel mooi, maar ook wel is irritant met heuveltjes haha

RJay

Bericht door RJay » 07 apr 2011, 14:32

Dat de bumper s tandaard is kan ik zien, daarom vind ik die flappen ook zo twijfelachtig. Ziet er zo aangeplakt uit... Al kan ik het aerodynamisch doel wel zien, maar dan moet je ook een volle vlakke tunnel hebben en 'n diffuser daarachter. :mrgreen:
Al moet ik zeggen, als je dat filmpje zo ziet staat 't al beter.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 07 apr 2011, 15:46

WAT een lelijk hok zeg!!! :mrgreen:

Geintje natuurlijk, prachtwagen vind ik het. Wilde vroeger al een Rx7 hebben en heb er wel een paar dagen van kunnen genieten, helaas was dit vooral het sleutelen ipv het rijden haahha.

Dat rijden gaat er zeker nog wel komen, kan niet wachten!

Auto is echt leuk om in te rijden, enorm laag en stuurt super. We zullen de auto snel klaarmaken voor het circuit, daar waar de auto hoort!!!

Emiel

Bericht door Emiel » 07 apr 2011, 16:33

Ik zou een V8 conversie doen :df:

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 apr 2011, 16:34

"Welkom" Geert :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 07 apr 2011, 16:43

Nutkees schreef:WAT een lelijk hok zeg!!! :mrgreen:

Geintje natuurlijk, prachtwagen vind ik het. Wilde vroeger al een Rx7 hebben en heb er wel een paar dagen van kunnen genieten, helaas was dit vooral het sleutelen ipv het rijden haahha.

Dat rijden gaat er zeker nog wel komen, kan niet wachten!

Auto is echt leuk om in te rijden, enorm laag en stuurt super. We zullen de auto snel klaarmaken voor het circuit, daar waar de auto hoort!!!
Weenie, vind een RX7 zelf meer iets voor B-weggetjes of de alpen, met die rotary die voor een lichte neus zorgt. :mrgreen: Nederlands Rallye kampioenschap tijd?

Williams

Bericht door Williams » 07 apr 2011, 18:39

Prachtig!

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2011, 19:12

Nice G! Vette bak!

Luc B

Bericht door Luc B » 07 apr 2011, 23:26

Vet ! rx-7's blijven gaaf , al vind ik de velgen niet echt tof. maarja.
RJay schreef:In theorie is op de meeste circuits rhd juist beter voor de gewichtsverdeling :df:
Ik dacht altijd dat het werd gedaan omdat de meeste circuits rechtsom zijn , en omdat je dan rechts zit dat je beter de bocht kan aansnijden. omdat je helemaal in het binneste van de bocht zit.

RJay

Bericht door RJay » 08 apr 2011, 00:31

Luc B schreef:Vet ! rx-7's blijven gaaf , al vind ik de velgen niet echt tof. maarja.
RJay schreef:In theorie is op de meeste circuits rhd juist beter voor de gewichtsverdeling :df:
Ik dacht altijd dat het werd gedaan omdat de meeste circuits rechtsom zijn , en omdat je dan rechts zit dat je beter de bocht kan aansnijden. omdat je helemaal in het binneste van de bocht zit.
Deels, maar de theorie is dus dat omdat circuits rechtsom gaan jouw gewicht van 60-100 kg dan meer naar binnen zit.
Zijn vast hele berekeningen over te vinden, alsmede dat het detailwerk is volgens mij.

Geert.

Bericht door Geert. » 08 apr 2011, 09:21

We gaan het meemaken hoe het echt voelt op het circuit om rechtsgestuurd de bochten te bedwingen :mrgreen: het heeft ook wel iets om aan de "verkeerde" kant de openbare weg te betreden... Al is het nog steeds even wennen om met links te schakelen, dat gaat prima totdat je vol aan de bak moet en zo snel mogelijk de volgende versnelling wil pakken :angel:

Een V8 zal ik er niet zo snel inbouwen, dat past totaal niet bij het karakter van de auto. Eerder een 20b blok :mrgreen:

Voor de binnenwegen is de rx7 prima inderdaad, niet al te zwaar en zeer wendbaar. Moet wel rond de 3000rpm blijven om goed weg te sprinten, want een 1.3L blokje heeft niet echt veel koppel onderin :lol:

Thommy

Bericht door Thommy » 08 apr 2011, 09:35

Doe mij die maar!
:banaan: :banaan: :banaan:

RJay

Bericht door RJay » 08 apr 2011, 13:47

Mister-G schreef:We gaan het meemaken hoe het echt voelt op het circuit om rechtsgestuurd de bochten te bedwingen :mrgreen: het heeft ook wel iets om aan de "verkeerde" kant de openbare weg te betreden... Al is het nog steeds even wennen om met links te schakelen, dat gaat prima totdat je vol aan de bak moet en zo snel mogelijk de volgende versnelling wil pakken :angel:

Een V8 zal ik er niet zo snel inbouwen, dat past totaal niet bij het karakter van de auto. Eerder een 20b blok :mrgreen:

Voor de binnenwegen is de rx7 prima inderdaad, niet al te zwaar en zeer wendbaar. Moet wel rond de 3000rpm blijven om goed weg te sprinten, want een 1.3L blokje heeft niet echt veel koppel onderin :lol:
Tied veur 'n gigantische toerbo.

Geert.

Bericht door Geert. » 12 mei 2011, 11:57

klein vlammetje niet zo spannend hoor :) (ow komt er aan nog bezig met verwerken :P )

Geert.

Bericht door Geert. » 12 mei 2011, 12:04

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 12 mei 2011, 13:19

Nice G !

Vind ik toch altijd zo ubervet om vlammen uit de uitlaat te krijgen zonder een vlamkit!!!

Binnenkort ff toeren, ga ik wel achter je rijden.. tunneltje pakken.. Metin gaat filmen al weet hij dat zelf nog niet!

Metchu

Bericht door Metchu » 12 mei 2011, 14:30

hahaha zeker wel! we moeten snel een datum prikken... ik doe me dak open en equip me wagen vol met camera's! :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2011, 14:35

fast and furious, welkom oude bekende...

fraaie bak voor z'n soort :thumbup:

Geert.

Bericht door Geert. » 12 mei 2011, 16:23

@Nutkees en Metin dat gaan we zeker doen! :mrgreen: ff door de tunnels knallen :thumbup:

@René ja ja zeker oude bekende :D ben ook meer een ""follower" dan een "poster" maar na een tijdje te hebben gereden op een motor, toch maar weer een funkarretje erbij. Hoop je snel weer ergens te zien/spreken!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2011, 16:27

Fuck, blijf het een gaaf ding vinden. 8) Heerlijk ook die gele kleur.

Thommy

Bericht door Thommy » 13 mei 2011, 09:02

Hij is vet!

Vlammen :banaan:

Metchu

Bericht door Metchu » 13 mei 2011, 09:12

Mister-G schreef:@René .... Hoop je snel weer ergens te zien/spreken!

hahaha ik weet niet of René dat zo graag wil :mrgreen: :mrgreen: *herinnert zich een gesprek op cpz*

Plaats reactie