Mijn E30 gaat niet laag genoeg (naar mijn zin

Nu had ik me er eigenlijk bij neergelegt en besloten om gewoon op een hogere rijhoogte te blijven rijden om zo de demper in iedergeval z'n werk te laten blijven doen maar tijdens wat rondsurfen kwam ik een grappige constructie tegen welke eigenlijk vrij eenvoudig te maken is welke m'n probleem volledig oplost.
Het wordt een cantilever ophanging genoemd en je ziet het bv. veel op kit-cars en spul.
Hier zie je een voorbeeld welke op een Civic is gebouwt gebruik makend van veren+dempers van een motor. Daar wordt vaak standaard adjustable spul op geleverd wat je voor weinig kan kopen. Maar aangezien de valving van die dingen niet echt optimaal is voor een auto wil ik gewoon de H&R dempers blijven gebruiken.
Ik denk dat ik zo'n soortgelijke constructie vrij eenvoudig in een BMW E30 gebouwt krijg.
Dat zou dan zoiets moeten worden. Het mooie van een E30 is dat de ophanging zo ongeavanceerd is dat de demper geen invloed heeft op de wielstand en in principe ook alleen maar opwaardse krachten te verwerken krijgt. Hierdoor wordt het relatief eenvoudig om zoiets in te passen. Het ontwerp is nog niet helemaal geperfectioneerd aangezien ik nog met de rolmaat in de auto aan het meten moet. Het kan zijn dat ik de dempers bv verder naar onder moet monteren omdat ze een stuk langer zijn dan de motorfiets dingen.
Ik twijfel nog of ik de originele veren laat zitten (als ik de stelbus daarop weghaal, zakt de auto 3cm en heb ik ongeveer de verlaging die ik wil) of dat ik de dempers ombouw naar niet hoogteverstelbare coilovers met een paar veren van bv Intrax/Merwede oid. Het mooie van die laatste oplossing is dat wanneer ik de verhouding in de driehoek (donker grijs) aanpas door wat extra gaten te boren, mijn ophanging verstelbaar wordt qua hardheid.
Nu is dit natuurlijk wel allemaal leuk bedacht en waarschijnlijk ook leuk te realiseren maar ik vind het wel belangrijk als het ook veilig is...
Om die reden ben ik dan ook benieuwd of iemand kan bepalen welke krachten er op de rode stang komen te staan (welke tussen de draagarm en de driehoek komt te zitten, waar nu de normale demper op zit) en welke dikte en materiaalkeus ik hier voor zou moeten nemen. Wanneer ik naar de standaard opstelling kijk dan zit de demper maar met een M12 bout vast in de draagarm en de zuigerstang is nou ook niet bepaald dik. Houdt dit in dat de krachten die hierop staan maar minimaal zijn en ik dus met relatief dun materiaal die rode buizen kan maken? het eenvoudigst voor mij zou nl. zijn om gewoon 2 uniballs te nemen, een stuk dikwandige buis met binnendiameter 12mm waar ik een paar moeren op las. Onder draai ik er een uniball in en boven een stuk draadeind met daar een uniball op waardoor het hele spul nog hoogteverstelbaar wordt ook.
Is er iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? hoe zit dat met buigen en breken? en wat is veilig? kan ik gewoon RVS daarvoor gebruiken? of zelfs Aluminium? Want hoe lichter hoe beter natuurlijk aangezien het allemaal onafgeveerde massa is. M'n E30 weegt btw 1080kg en ik hoop hem 50/50 te krijgen qua balans (318iS blok voorin)
Verder wat me ook nog te binnenschoot. Wanneer ik zou kiezen voor de coilover variant, dan komen de krachten toch te staan op de dwarsbalk tussen de veerpoten? zou dit inhouden dat ik de veerpoten zelf dus niet hoef te versterken? aangezien de krachten nu anders verdeelt liggen? want bij standaard coilovers moeten er platen op gelast worden, anders scheurt de hele bedoeling af.
En tenslotte, wie kan me vertellen wat voor veerweg ik minimaal moet hebben om veilig op straat rond te rijden? is 10cm inveren en een cm of 5 uitveren daarvoor al genoeg?
Bedankt alvast!