Eigenlijk zouden we zo'n blad nog moeten hebben in Nederland. Een mix tussen EVO en Octane bv.
Is er interesse in een Nederlandse EVO/Octane?
- RVV
Is er interesse in een Nederlandse EVO/Octane?
Ik vind het aanbod van goede Nederlandse autobladen mager. We hebben Chicane magazine (goed) Autovisie (mager) Autoweek (WC vulling) Carros (reclamefolder) maar sinds een tijdje ligt de Engelse EVO niet meer bij mijn bladenboer
Eigenlijk zouden we zo'n blad nog moeten hebben in Nederland. Een mix tussen EVO en Octane bv.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Is er interesse in een Nederlandse EVO/Octane?
Geen interesse, lees geen autobladen 
- Robin Hartog
- Snipe
EVO is er al. Octane ook.RVV schreef:Een mix tussen EVO en Octane bv.
Ik zou het wel eens verfrissend vinden als er iemand kwam met iets dat er nog niet is.
- dvh
Ik vind auto toch een vermakelijk blad. Autovisie een beetje stoffig, de rest lees ik niet.
-
steve smith
Heb abbo op Evo, Octane en C&SC. NL blad erbij lijkt me zinloos, land is er veel te klein voor.
- Tristan
Zou meer denken aan een meer 'niche' autoblad die zich richt op performance, trackauto's en circuit/driftdagen en alles wat er omheen hoort.
-
M@rcel
Idd, blad helemaal gericht op trackdays. En wil je er geld mee verdienen....Engelstalig
- Petrolhead Tom
Eens, de evo lees ik in het engels en dat vind ik eigenlijk wel prima. De grootte van het land is natuurlijk niet relevant maar het aantal auto liefhebbers wel en af en toe krijg ik het idee dat je die in Nederland op één hand kunt tellen.steve smith schreef:Heb abbo op Evo, Octane en C&SC. NL blad erbij lijkt me zinloos, land is er veel te klein voor.
- Snipe
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.steve smith schreef:Heb abbo op Evo, Octane en C&SC. NL blad erbij lijkt me zinloos, land is er veel te klein voor.
Je kunt in NL geen blad maken dat vergelijkbaar is met CAR, Evo of Octane. Dat blijkt wel uit de NL-versie van TopGear, die feitelijk een kopie is van de Engelse, maar dan slechter. Toch gaat de oplage door het dak, na Arts & Auto en Autoweek is het nu het derde autoblad van Nederland.
Maar oplage is niet alles. Er zijn genoeg bladen die kennelijk kunnen overleven met een kleine oplage, kijk bijvoorbeeld naar Ode (13.000), Oor (15.000), Moto73 (23.000), De Groene Amsterdammer (15.000) of Porsche Scene Live (2.500).
Ik zou wel benieuwd zijn naar een soort kruising tussen Focus, Hard Gras, JFK en CAR, maar dan over auto's.
- Petrolhead Tom
Ik ook!Snipe schreef:
Ik zou wel benieuwd zijn naar een soort kruising tussen Focus, Hard Gras, JFK en CAR, maar dan over auto's.
- Bert ///M3
Die is er al (gratis zelfs) alleen willen ze niet naar NL versturen vanwege kleine oplage. Go figure.M@rcel schreef:Idd, blad helemaal gericht op trackdays. En wil je er geld mee verdienen....Engelstalig
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik hou 't bij de Engelse Octane en EVO graag.
Rico, getriggerd door mijn post in 'n autobladendraadje zojuist denk ik?
Rico, getriggerd door mijn post in 'n autobladendraadje zojuist denk ik?
-
Marc R
Fixed.Arthur schreef:Geen interesse, lees geen autobladen meer
- Arthur
- Auto: Nr.51
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik houd het bij EVO, kost al genoeg tijd/moeite om daar bij bij te blijven en een Nederlandse variant zou ik daar toch mee vergelijken.
AV is als nederlandse blad wel leuk om te lezen, vooral omdat ze in mijn ogen vaak 'andere' dingen verzinnen. Vroegah jaren een abbo op de autoweek gehad en dan vond ik ook juist zulke verhalen het leukst: oude liefde roest niet (4 pagina's over iemands oude troep-verzameling, heerlijk), 2ehands rubriek. Nu al tijden niet meer ingekeken dus kan niks over de kwaliteit zeggen, maar mijn eigen interesse is duidelijk verschoven.
AV is als nederlandse blad wel leuk om te lezen, vooral omdat ze in mijn ogen vaak 'andere' dingen verzinnen. Vroegah jaren een abbo op de autoweek gehad en dan vond ik ook juist zulke verhalen het leukst: oude liefde roest niet (4 pagina's over iemands oude troep-verzameling, heerlijk), 2ehands rubriek. Nu al tijden niet meer ingekeken dus kan niks over de kwaliteit zeggen, maar mijn eigen interesse is duidelijk verschoven.
- dvh
Ik heb liever een goede app voor de iphone/pad !
- jaydee
Zoals deze?dvh schreef:Ik heb liever een goede app voor de iphone/pad !
http://itunes.apple.com/gb/app/evo-maga ... 80272?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
- RJay
Fixed.dvh schreef:Ik heb liever een goede app voor Android!
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
Markt lijkt me wat te klein hierzo... zelfs Autovisie red het al amper hier. GTO was een mooi blad vond ik maar is er ook al mee opgehouden wegens niet rendabel.
Ben trouwens blijkbaar één van de weinigen die Autovisie wel een leuk en goed blad vindt. Weinig mis mee IMO.
Ben trouwens blijkbaar één van de weinigen die Autovisie wel een leuk en goed blad vindt. Weinig mis mee IMO.
- Snipe
GTO was onderdeel van Sanoma, Autovisie is onderdeel van De Telegraaf. Dat zijn kolossale bedrijven waar de marmeren entrees en de directieauto's met chauffeur ook in stand moeten worden gehouden. GTO had een oplage van meer dan 30.000. Voor Sanoma is dat peanuts, maar veel andere bladen zouden een gat in de lucht springen.Wouter81 schreef:Markt lijkt me wat te klein hierzo... zelfs Autovisie red het al amper hier. GTO was een mooi blad vond ik maar is er ook al mee opgehouden wegens niet rendabel.
- MartijnGizmo
Abo nemen, veeeel goedkoper...RVV schreef:maar sinds een tijdje ligt de Engelse EVO niet meer bij mijn bladenboer![]()
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ben vast een van de weinigen die de EVO nog nooit gelezen heeft. Dit weekend maar eens even zien of ze die hier ook ergens hebben 
-
Tom
Heb sinds een jaar een abo op de Evo. Super, je merkt dat die lui gewoon echt liefhebber zijn.
Autovisie ook een abo, maar wil die al tijden opzeggen... zie dat alleen maar achteruit gaan met zo af en toe een leuk artikeltje. 't Is leuk om even door te bladeren maar dat was het wel...
Een Nederlandse Evo zie ik niet zo snel gebeuren. Als zoiets komt zal het wel zo'n blad zijn waar ze na een jaar de stekker eruit trekken... doelgroep is gewoon te klein.
Autovisie ook een abo, maar wil die al tijden opzeggen... zie dat alleen maar achteruit gaan met zo af en toe een leuk artikeltje. 't Is leuk om even door te bladeren maar dat was het wel...
Een Nederlandse Evo zie ik niet zo snel gebeuren. Als zoiets komt zal het wel zo'n blad zijn waar ze na een jaar de stekker eruit trekken... doelgroep is gewoon te klein.
- Snipe
Nee, dat gaat inderdaad niet. Bij een NL-blad heb je wat andere budgetten als bij zo'n internationaal magazine en bij een vertaald blad kun je eigenlijk net zo goed het origineel nemen.Tom schreef:Een Nederlandse Evo zie ik niet zo snel gebeuren.
Wat zo'n blad mist, zijn goede verhalen van Nederlandse schrijvers en journalisten en goede foto's van Nederlandse fotografen. Daar ligt nog wel wat ruimte, zou ik zeggen.