Op zich pastte het bedrag binnen mijn beraming, maar dat gaf mij niet genoeg rust. Omdat er een aanzienlijke kans is dat het zakelijk niet geheel slecht zal gaan wil ik mij ook niet vastleggen op een contract van 4 jaar. Dus ik zocht een leuke mogelijkheid om aan short lease te doen. Max 2 jaar maar liefst nog korter.
Mijn keuze was vrij snel beperkt tot de Punto Evo en de Polo BlueMotion. Maar ook een simpele 1 serie zou natuurlijk geweldig zijn. Daar heb ik altijd al een zwak voor gehad. Liefhebber van BMW mijn hele leven maar nog nooit een gereden. Steeds voor iets anders gekozen. Mogelijk herinneren enkelen van jullie zich nog wel de 120d anniversary twijfel vs Audi A3.
En nu moet ik een stap terug nemen financieel, maar dan toch nog een 1-serie rijden? Klinkt dat niet veel te mooi om waar te zijn ?
Nee ! BMW biedt nu een tijdje een paar geweldig bomvol uitgeruste edities met grote kortingen en met een looptijd van 12 maanden. Natuurlijk duurder dan de Punto en Polo maar nog vééél goedkoper dan de GTI. All in de 116d maar liefst € 1000 goedkoper

Veel mensen denken dat ik de GTI zal missen maar de mensen die mij echt kennen weten dat ik een groot liefhebber ben van dieselmotoren. Zowel qua karakter maar vooral qua zuinigheid. Heb er echt weer zin in om niet elke 450km bij de tankstelle te staan en nieuwe actieradius records te vestigen. De GTI heb ik ook 90.000km mee gereden in 17 maanden. En kom op: vette kleurencombo met (hopelijk) leer, sportstoelen, xenon en M-stuur en deze jongen is weer helemaal tevreden en zo blij als een kind

Ben alleen bang dat leasemaatschappijen niet irritant gaan lopen doen omdat ik startende ondernemer ben en eisen gaan stellen waar een bijstandsgezin niet aan hoeft te voldoen. Mocht dat wel zo zijn dan meld ik mij hier. Morgen zit ik aan tafel met BMW Dusseldorp.
Nu is het dus de bedoeling om mij te helpen met het samenstellen van de 116d interieur/exterieur combinatie. Al het andere regel ik zelf wel. Zoek nu plaatjes van kleuren binnen en buiten.
Aangezien ik echt maar een paar dagen heb doe ik hierbij een beroep op jullie en verras me met wat mooie combo's. Hoewel de voorpret het leukste is van een nieuwe auto heb ik vanwege het opzetten van een kantoor geen tijd om uren achter de PC te zitten. Ook weet ik pas sinds 3 dagen dat de GTI weggaat. Verder zijn een aantal vertrouwde kleuren weg (ik wilde zo graag Havanna !!) en zijn er kleuren voor teruggekomen die ik niet ken.
Surprise me !
Business Line Ultimate Edition € 1.995,-
- Lederen bekleding Boston
- Metallic lak
- Multifunctioneel stuurwiel
- Sportstuurwiel met leder bekleed
- 16 inch lichtmetalen wielen V-spaak (styling 360),
- Exterieur delen in carrosseriekleur (stootstrips en daklijsten)
- Middenarmsteun voor, incl. opbergmogelijkheid
- Opbergpakket 502 Koplampsproeiers BLUE
- Mistlampen voor (incl. verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers)
- Regen- en lichtsensor
- Xenon lampen voor dim- en grootlicht incl. corona-ringen
- Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling
- AUC condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter
Driver Pack (€ 750):
- Cruise Control
- M sportstuurwiel, incl. M versnellingspook
- BMW sportstoelen
Edition Lifestyle (€ 580)
- Marrakeschbraun metallic
- Bekleding leder 'Boston' - Schwarz of beige
- Interieurlijsten Marrakeschbraun metallic