Mijn ab van m'n cv heeft het dit weekend begeven. Wat tot gevolg heeft dat ik mijn alarm niet kan uitzetten en dus mijn proximity sensor constant afgaat ( alleen lichtsignalen) en mijn startonderbreker de auto blokkeert. Kortom, mijn auto staat stil voor de deur. Ja ik weet et, ik had eerder een andere extra ab moeten regelen. Enfin, ik heb met hulp van nutkees het merk gevonden. Het alarm is een Getronic GT-136 en de ab GT-82txc. Bij nabestelling van ab moet ik het kastje meesturen naar de importeur zodat zij de sleutels kunnen inprogrammeren, aangezien ik zelf geen ab meer heb! Kosten: 70 euro pstuk voor een ab en ik wil er natuurlijk 2. Dan moet het kastje nog uitgebouwd worden en weer ingebouwd en eventueel de startblokkering tijdelijk ontheft worden. Lokale otosam handelaar kwam uit op 250 totaal. En dan heb ik nog het verouderde systeem in m'n wagen zitten...
Nou is mijn vraag, volgens mij kan je via het internet veel betere en goede alarmen vinden voor minder geld, of is dat ruk? Of is dat wijsheid? Direct bestellen, volgende dag in huis en meteen inbouwen ipv het oude systeem? Geen ezeik met opsturen uitbouwen en inbouwen en wachten op een pakketje met een oud systeem...
Op het moment heb ik: cv aansturen, proximity sensor voor als het dak open is en geen geluidssignaal.
Eventueel zou ik liever wel een geluidssignaal erbij willen en kofferbak aansturing (dan zou daar nog een motortje op moeten)
Ideeën? Advies? Of wil je helpen met in of uitbouwen?