Op een gegeven moment hoorde ik een hoogtoerig gejank de straat in komen en zag tot mijn grote verbazing dat mijn overbuurman met een 360 Modena kwam aanzetten. Mmmm, dagelijks vervoer een MINI Cooper Clubman, voor de fun een Ferrari.
Als autoliefhebber begint je hart gewoon te bonzen als je zoiets hoort rijden, maar ook de looks van zo'n 360 Modena zijn natuurlijk om van te watertanden.
Als goede buur ga je natuurlijk eens wat gegevens intikken op de RDW site 8) , auto al erg lang in zijn bezit, V8 met 400 pk........ huh, dat heeft mijn M5 ook

Beide auto's komen ook nog eens uit het jaar 2000 en toen begon ik een beetje kansloos te filosoferen.
Wat is buiten de looks om nu echt het nut van zo'n Ferrari? Waarom ziet een Ferrari er überhaupt zo uit en is zo'n soort auto ongelooflijk onpraktisch?
Qua prestaties ontlopen de 360 en M5 (begrenzer eraf en op top is de M5 zelfs sneller) elkaar niet zoveel terwijl het toch echt auto's zijn die in dezelfde tijd op de markt kwamen.
Weet overigens niet wat een 360 tov een M5 op een circuit zou doen, misschien draait zo'n Ferrari wel rondjes om de M5?
Ok, zo'n auto is dus superlaag, breed, motor gilt het uit, zelfs bij normaal rijden....maar om nu te zeggen dat dat allemaal nodig is om veel sneller te kunnen zijn dan een bushokje M5?
Weet wel dat tegen de tijd dat zijn 360 achteruit de oprit heeft verlaten, ik met de M5 al op de A4 zit

edit: kom net wat gegevens tegen op http://www.zeperfs.com/en/duel110-146.htm
360 Modena is toch wel wat vlotter

Maar goed, ik heb 5 zitplaatsen, ruime kofferbak, comfort, overzichtelijke koets en wat al niet meer

Groet van een naar buurmannetje achter de geraniums