Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 11:47

Sinds 2009 wonen wij in een nog in aanbouw zijnde woonwijk. Onze huizen werden dus in 2009 opgeleverd, die aan de overkant in 2010.
Op een gegeven moment hoorde ik een hoogtoerig gejank de straat in komen en zag tot mijn grote verbazing dat mijn overbuurman met een 360 Modena kwam aanzetten. Mmmm, dagelijks vervoer een MINI Cooper Clubman, voor de fun een Ferrari.
Als autoliefhebber begint je hart gewoon te bonzen als je zoiets hoort rijden, maar ook de looks van zo'n 360 Modena zijn natuurlijk om van te watertanden.
Als goede buur ga je natuurlijk eens wat gegevens intikken op de RDW site 8) , auto al erg lang in zijn bezit, V8 met 400 pk........ huh, dat heeft mijn M5 ook :shock:
Beide auto's komen ook nog eens uit het jaar 2000 en toen begon ik een beetje kansloos te filosoferen.

Wat is buiten de looks om nu echt het nut van zo'n Ferrari? Waarom ziet een Ferrari er überhaupt zo uit en is zo'n soort auto ongelooflijk onpraktisch?
Qua prestaties ontlopen de 360 en M5 (begrenzer eraf en op top is de M5 zelfs sneller) elkaar niet zoveel terwijl het toch echt auto's zijn die in dezelfde tijd op de markt kwamen.
Weet overigens niet wat een 360 tov een M5 op een circuit zou doen, misschien draait zo'n Ferrari wel rondjes om de M5?

Ok, zo'n auto is dus superlaag, breed, motor gilt het uit, zelfs bij normaal rijden....maar om nu te zeggen dat dat allemaal nodig is om veel sneller te kunnen zijn dan een bushokje M5?
Weet wel dat tegen de tijd dat zijn 360 achteruit de oprit heeft verlaten, ik met de M5 al op de A4 zit :wink:

edit: kom net wat gegevens tegen op http://www.zeperfs.com/en/duel110-146.htm
360 Modena is toch wel wat vlotter :oops:

Maar goed, ik heb 5 zitplaatsen, ruime kofferbak, comfort, overzichtelijke koets en wat al niet meer :wink:


Groet van een naar buurmannetje achter de geraniums

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Knot » 14 mar 2011, 11:54

Naja, de 360 is natuurlijk de sportbak met dat gewicht, die balans, en die CW waarde, daar kan een M5 als cruiseship niet tegenop.

Wat practischer is, net wat je wil. Een M5 als enige auto voldoet, maar een Mini en een 360 voldoen samen ook prima.

Denk dat je met de M5 wel meer lol per euro hebt.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 11:57

Jeetje, Marcel, wat een kansloos Ricolijstje! Voel je je niet goed vandaag? :mrgreen:

Of zo'n ding wat voor je is? Da's nou het enige wat je niet van zo'n lijstje kunt halen. Als CS vind ik ze wel grappig, de gewone heeft geen focus. Dan is het geen sportauto en ook geen GT. Eigenlijk alleen een blikvanger die een verschrikkelijk lelijk motorgeluid produceert <6k rpm, waar velen vervolgens een blerpijp op zetten om het nog erger te maken! Niet mijn ding, 430 ook niet, 458 een beetje.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 12:11

Tja, als je al zolang op diverse forums met elkaar omgaat, is de kans groot dat je Rico-gedrag gaat vertonen :wink:

Maar even terug komend op de 360 vs M5
Volgens mij moet zo'n Ferrari iedere grote beurt compleet uit elkaar om geserviced te kunnen worden. (misschien wel broodje aap?)
Is het dan allemaal zoveel meer fragile hi-tech dan een s62?
Heb ook het idee dat zo'n 360 Modena ook niet het beste jongetje van de klas was toen hij op de markt werd gezet?

Ik begrijp best dat het allemaal om rijbeleving gaat, gaat mij meer om de techniek.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 12:15

Als ik het goed heb zitten er inspectieluiken achter de stoelen en kunnen ze een tandriem doen zonder dat de motor eruit hoeft. Wat niet wegneemt dat die riem nog steeds veel te vaak vervangen moet worden tegen veel te veel geld.

Ik zie het eerder andersom. Er worden te weinig van die hokken verkocht om er een fatsoenlijk ontwikkelingsbudget tegenover te zetten. Dus blijven het net-niet oplossingen zoals tandriemen die om de 40k moeten.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Erik K. » 14 mar 2011, 12:30

Knot schreef:Naja, de 360 is natuurlijk de sportbak met dat gewicht, die balans, en die CW waarde, daar kan een M5 als cruiseship niet tegenop.

Wat practischer is, net wat je wil. Een M5 als enige auto voldoet, maar een Mini en een 360 voldoen samen ook prima.

Denk dat je met de M5 wel meer lol per euro hebt.
Ik denk dat de CW waarde van de M5 juist veel beter is dan die van de Ferrari ;)

EDIT: 0.310 voor de M5 en 0.335 voor de 360

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43129
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Arthur » 14 mar 2011, 12:38

En het is je (over)buurman?!? Of je woont 3km uit elkaar of je woont in zo'n typische straat waar niemand elkaar kent... :mrgreen: Heen lopen, praten, vragen, rijden en vergelijken. Verslag hier plaatsen en klaar.
Zie ik dat nu zo raar?
:wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Downforce Hans » 14 mar 2011, 12:59

Vragen wat het nut is van een Ferrari vind ik zo`n dooddoener..............gaat nergens over.
De beleving in zo`n F car is al niet te vergelijken met zo`n oude m5.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 13:19

Arthur schreef:En het is je (over)buurman?!? Of je woont 3km uit elkaar of je woont in zo'n typische straat waar niemand elkaar kent... :mrgreen: Heen lopen, praten, vragen, rijden en vergelijken. Verslag hier plaatsen en klaar.
Zie ik dat nu zo raar?
:wink:
Goed punt,
Eigenlijk is het gehele straatje al aardig bij elkaar bekend, veel kleine kinderen die lekker samen spelen. Echter zie je hen altijd heel kort van voordeur naar auto huppelen en heb ik de kans nog niet gekregen ze te spreken.
Zag overigens dat vandaag de hovenier is begonnen met hun tuinaanleg. Kan ik dus straks in mijn tuin-gear ouderwets met ze over het weer ouwehoeren. Alles op z'n tijd 8)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Petrolhead Tom » 14 mar 2011, 13:26

Wat bij mij al vaak effectief is geweest in het verleden: als de buur weet wie je bent: aanbellen, ZO! Dat is een mooie auto! Vertel! En voor je het weet wordt je met hoogst illegale snelheden naar de horizon gekatapulteerd want iemand die een mooie auto heeft wil daar vaak over praten met een mede liefhebber. :thumbup:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 13:32

Downforce Hans schreef:Vragen wat het nut is van een Ferrari vind ik zo`n dooddoener..............gaat nergens over.
De beleving in zo`n F car is al niet te vergelijken met zo`n oude m5.
Het is dan ook een ouwe 360, zelfde bouwjaar immers.
Een Testarossa, heeft die ook beleving? Ik vond het in ieder geval eens van mijn grootste teleurstellingen om in te rijden.

Het gaat mij nogmaals meer om de techniek die Ferrari en andere sportwagenfabrikanten nodig achten om tot bepaalde prestaties te komen. Zo'n wagen ziet eruit als een topatleet, maar loopt niet veel harder dan een amateur sprinter.
Goed voorbeeld vind ik ook jouw Corvette Z06 (?), qua uiterlijk een GT maar prestaties waar straaljagers als de mk1 Gallardo bij achterblijven.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 13:34

Petrolhead Tom schreef:Wat bij mij al vaak effectief is geweest in het verleden: als de buur weet wie je bent: aanbellen, ZO! Dat is een mooie auto! Vertel! En voor je het weet wordt je met hoogst illegale snelheden naar de horizon gekatapulteerd want iemand die een mooie auto heeft wil daar vaak over praten met een mede liefhebber. :thumbup:
Nou, dat wordt dus rustig afwachten tot hij bij mij aanbelt :wink:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Petrolhead Tom » 14 mar 2011, 13:44

M@rcel schreef:
Petrolhead Tom schreef:Wat bij mij al vaak effectief is geweest in het verleden: als de buur weet wie je bent: aanbellen, ZO! Dat is een mooie auto! Vertel! En voor je het weet wordt je met hoogst illegale snelheden naar de horizon gekatapulteerd want iemand die een mooie auto heeft wil daar vaak over praten met een mede liefhebber. :thumbup:
Nou, dat wordt dus rustig afwachten tot hij bij mij aanbelt :wink:
:thumbup: :roflol: M5 is natuurlijk ook een plaatje!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 13:51

ook ooit de testarossa en een 355gtb) (coupe) in de smiezen gehouden en op te koop geweest (voor men Hartge verhaal)
die F355 gtb (gele wel mooi) maar ik zat er niet lekker in (men gele S54 M coupe zat veel fijner) de stoelen te wijd en die stomme schakelbak rooster...nah.
en die Testarossa's wat ik gezien heb waren slecht afgewerkt enz en zeer duur als je wat moest vervangen en dus tegenvaller toen ik alles goed bekeek.

bijde auto's overigens niet in gereden, wel gezeten en vrij goed bekeken e.d.

360 vind ik niet mooi, de CS wel beter...
de 430 scuderia vind ik wel gaaf...maja veuls te duur :mrgreen:

vroeger vond ik de 456 GT ook wel mooi, denk dat je die wel als een soort M5 mag zien? :mrgreen:
maar vrij zwaar en in huidige tijd niet meer zo vlot in verhouding als dat ie toen ie uitkwam zeg maar :mrgreen:
zo'n model bedoel ik Afbeelding
wel interessant de verhalen van meer kenners en uitprobeerders te lezen 8)
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 mar 2011, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 15:32

spykerboy schreef:
M@rcel schreef:Maar goed, ik heb 5 zitplaatsen, ruime kofferbak, comfort, overzichtelijke koets en wat al niet meer :wink:
ik zou dat allemaal inruilen voor die ferrari.. ferrari's zijn en blijven in mijn opinie de beste en mooiste autos die er zijn.. zou zelfs een moord plegen voor een F355 GTS of een F430 (scuderia) :D :bag:
achja, die bedoelde ik het was een gele F355 GTB (dichte) :mrgreen:

zal ff mijn post aanpassen.

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Robin » 14 mar 2011, 15:37

Allemaal leuk en 'n E39M5 is een prima daily en 'n 360 koop je met je hart, is veel sportiever en duurder in onderhoud en toch kies ik 1000x de Ferrari als ik ook de onderhoudskosten kan/wil betalen incl verzekering.

Het enige wat de beide auto's ECHT gemeen hebben is hun pk's , beide 400. En het cylinderaantal en that's about it.

Voor hetzelfde geld pak je een Scania truck met 400pk diesel en vergelijk je dát ding met de E39 M5 én de 360 Modena. :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 15:47

toch al best goedkoop, deze net geen 42K in duitsland

is wel RHD :mrgreen:
LHD zijn weer een stukkie duurder, en wat zijn er veel te koop :shocking:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

en vanaf 46K heb je een F550 maranello :shocking:

maja ook zwaar, doch wel mooi gelijnd, een mooie GT

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 16:36

spykerboy schreef:in koeweit heb je al een 456 voor 6500KD (althans week geleden weet neit of ie er nog is) doe dat is even keer 2.6 en dan heb je euro ;) verder heb je er ook al een 360 voor 11250 Kd doe dat ook weer is X 2,6 en dan heb je euro :)
http://kuwait.q8car.com/en/cars/ferrari ... tails.aspx
ja das leuk zo voor 29.250,-euro, maar dan moet ie de trip nog maken (is duur) en inklaren en invoerkosten en btw en rest bpm e.d.? zal mij benieuwen hoeveel er over komt :hmmm:
best nog veel denk :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 17:11

happen die auto's daar niet veel fijnzand?
bedoel hebben ze daar eerder last van slijtage ivm dat zand of is dat te verwaardelozen...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Niels » 14 mar 2011, 17:25

Lijkt me best een leuke track tool zo'n 360 :df: Voor de running costs alleen ff zo'n V8 uit een M5 er in lepelen :mrgreen:

KoenM
Berichten: 1832
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door KoenM » 14 mar 2011, 18:10

Ja leuk, maar als er iets kapot gaat ben je nog een keer zo'n bedrag kwijt.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Oof » 14 mar 2011, 20:42

spykerboy schreef:tja tenzij ik hem koop halfjaar in bezit heb en meenemeen als verhuisgoederen, dan hoef je geen btw of bpm te betalen hebben we ook met de mitsubishi pajero gedaan... dan betaal je alleen een apk beurt en de kentekenplaten.... en rijden van daar naar nl is goedkoper op de boot... tenzij je er 2 tegelijk meenement dan kan je ze boven elkaar in de container zetten (e.g. de ferrari en een evo X)... nu nog ff twijfelen tussen een nieuwe evo X MR SST (is zo'n 1250KD goedkoper) of deze Ferrari te kopen in juni als ik halfjaar stage ga lopen.... :P
Kan je hier nog iets meer over vertellen? Invoerkosten zijn gelijk aan het invoeren van een amerikaanse auto? Ooit ook een keer een verhaal gehoord over het ontbreken van katalysatoren klopt dit?

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door maarten22 » 14 mar 2011, 20:50

Je betaalt op een auto uit Amerika nog BTW+ invoerrechten. Verder is de BPM gelijk. Meenemen als verhuisgoed kan alleen als je een jaar uitgeschreven staat in Nederland, vervolgens de auto minimaal 6 maanden in Amerika op je naam staat, en in Nederland mag je hem pas na 12 maanden verkopen. In die 12 maanden in Nederland mag er niemand anders met de auto rijden. Ook geen familie. Rijd er iemand anders mee, en word deze gepakt door de douane dan mag deze gelijk de BPM aftikken.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Oof » 14 mar 2011, 20:53

Dat is duidelijk. Invoerrechten zijn dus gewoon gelijk aan Amerika, Canada etc.
Vraag ik me alleen nog het katalysatoren verhaal af en rijden zoals spykerboy zegt lijkt me ook niet echt een optie ivm de buurlanden. Google maps kan niet eens een route berekenen.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: Ferrari 360 Modena tov BMW e39 M5

Bericht door Oof » 14 mar 2011, 21:09

Nuttige info bedankt.
Is een roadtrip :df: aan het plannen voor deze zomer richting Kuwait.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Martin*, Semrush [Bot] en 7 gasten