http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 52.13,,0,5" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar nu die Suzuki 4x4 staat, stond een Honda CRV, en dan wel helemaal met z'n kont tegen het 'afritje' van de stoep. Ik rij daar vrij rustig, 30km/u ofzo. Op het laatste moment zie ik achter die Honda, over de stoep, een fietser vandaan komen. In vliegende vaart. Wil de weg oversteken om in de richting waar ik vandaan kwam verder te rijden. Maar hij keek niet, en remde evenmin. Ik probeerde hem nog te ontwijken en ging natuurlijk vol in de ankers, maar kon niet voorkomen dat dat gastje een flinke smak over m'n motorkap en voorruit maakte. Goddank was ie bij kennis, maar natuurlijk wel snel 112 gebeld. Politie en ambulance waren best snel ter plaatse. Hij klaagde over pijn aan zijn pols en been, maar nek/rug/hoofd leken godzijdank in orde.
Vanzelfsprekend heeft de politie mijn verklaring, en die van een getuige opgenomen. Later die avond nog even met zijn moeder gebeld (kereltje is 12 jaar), en hij bleek 'alleen' een gebroken pols te hebben. Geluk bij een ongeluk, voor hetzelfde geld rij ik iets harder, of komt hij ongelukkig terecht en is ie hardstikke dood.. Binnenkort even langs om de papierwinkel in orde te maken.. Het is natuurlijk 100% zijn schuld, maar omdat hij een zwakkere verkeersdeelnemer is mag mijn verzekering dokken. Fijn..
Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje.. Ik denk alleen dat ik het beeld van die knal, en die jongen die over m'n motorkap en voorruit rolt niet zo heel erg snel zal vergeten..