Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Timmert

Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Bericht door Timmert » 13 mar 2011, 11:23

Afgelopen vrijdag had ik aan het begin van de avond nog een afspraak bij een klant, en voor die tijd moest ik nog even langs m'n moeder. Op tijd weggegaan van kantoor, en halverwege besefte ik me dat ik nog even langs het postkantoor moest. Daardoor reed ik een route die ik anders nooit gereden zou hebben, namelijk door deze straat:

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 52.13,,0,5" onclick="window.open(this.href);return false;

Waar nu die Suzuki 4x4 staat, stond een Honda CRV, en dan wel helemaal met z'n kont tegen het 'afritje' van de stoep. Ik rij daar vrij rustig, 30km/u ofzo. Op het laatste moment zie ik achter die Honda, over de stoep, een fietser vandaan komen. In vliegende vaart. Wil de weg oversteken om in de richting waar ik vandaan kwam verder te rijden. Maar hij keek niet, en remde evenmin. Ik probeerde hem nog te ontwijken en ging natuurlijk vol in de ankers, maar kon niet voorkomen dat dat gastje een flinke smak over m'n motorkap en voorruit maakte. Goddank was ie bij kennis, maar natuurlijk wel snel 112 gebeld. Politie en ambulance waren best snel ter plaatse. Hij klaagde over pijn aan zijn pols en been, maar nek/rug/hoofd leken godzijdank in orde.

Vanzelfsprekend heeft de politie mijn verklaring, en die van een getuige opgenomen. Later die avond nog even met zijn moeder gebeld (kereltje is 12 jaar), en hij bleek 'alleen' een gebroken pols te hebben. Geluk bij een ongeluk, voor hetzelfde geld rij ik iets harder, of komt hij ongelukkig terecht en is ie hardstikke dood.. Binnenkort even langs om de papierwinkel in orde te maken.. Het is natuurlijk 100% zijn schuld, maar omdat hij een zwakkere verkeersdeelnemer is mag mijn verzekering dokken. Fijn..

Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje.. Ik denk alleen dat ik het beeld van die knal, en die jongen die over m'n motorkap en voorruit rolt niet zo heel erg snel zal vergeten.. :?

steve smith

Re: Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Bericht door steve smith » 13 mar 2011, 12:29

Ken de locatie. En het gevoel. Zuur!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 mar 2011, 12:54

lijkt me idd vreselijk om mee te maken!! sterkte er mee ;)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 13 mar 2011, 13:52

Laat ik beginnen met het feit dat ik blij ben dat de 12-jarige gelukkig alleen een gebroken pols heeft. Het had ook makkelijk ernstiger kunnen zijn, hoofdletsel bijvoorbeeld.

Dat terzijde voor het volgende:
Ik blijf het krom vinden dat een -in mijn ogen- volstrekt onschuldige partij mag opdraaien voor het niet goed uit z'n doppen kijken van de zwakkere deelnemer.
Ja, een auto een tegen fiets is geen eerlijke strijd *kuch*. Maar dat neemt niet weg dat fietsers er (bijna) altijd vanaf komen vanwege die beschermde status...
Ik hoop dat hij in het vervolg goed kijkt voordat hij de weg oversteekt.

KW

Bericht door KW » 13 mar 2011, 14:28

Lullig ja, dat zul je idd niet snel vergeten.

Heb een keer ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dan andersom. Ik op de fiets, op rood fietspad met aardige snelheid. Bij een kruising verderop staat een auto te wachten om over te steken. 2 fietsers voor mij laat hij door, en mij zietie over het hoofd. Hij trekt net voor m'n neus op, kon niks meer. Ik knal vol op z'n rechter zijscherm en vlieg op z'n motorkap. M'n fiets zo krom als een hoepel. Was gelukkig m'n oude fiets.

Ik had alleen last van m'n been zover ik me kan herinneren, wat flinke blauwe plekken. Gastje in die auto was net 18, net z'n rijbewijs en zo. Ja hij was dus fout. En ja een ongeluk zit in een klein hoekje...

Vind het ook belachelijk dat fietsers en brommers (nog zo'n bekende leipe verkeersdeelnemer) die niet uitkijken zo'n beetje 'vrijuit' gaan en jij als onschuldige automobilist mag dokken.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2011, 15:56

sterkte...
dat gevoel en nog beter kijken hou je voorlopig wel...en dan nog kun je het soms niet voorkomen als de ander niet uitkijkt en gewoon z'n pad vervolgt...dat zijn rot locaties die je maar te kort kan zien en dus niet en goed overzicht hebt, en al helemaal niet als iemand over de stoep fietst...

heb ooit wel eens bijna een fietser over mijn motorkap gehad, long time ago en nog broekie dat bij ouders woonde,
pfff dat ging net goed, zag hem echt op het laatste moment terwijl ik goed naar links en rechts keek (kruispunt en zou mijn schuld zijn anders)
ik dacht toen (meestal was het daar rustig) als er niks aan komt kan ik zo weer verder,
dus goed naar links en rechts (ik zag dus niks terwijl het daar overzichtelijk is)
ik trok weer op en zie ineens :shocking: de fietser (volwassene) van links komen(voorrangsweg) die snel uitweek en ik snel op de rem, dus pfff dat samen ging net goed.

marcokers

Bericht door marcokers » 13 mar 2011, 17:42

Das klote, maar gelukkig heeft t knaapje geen ernstig letsel.
Ik vind t op sommige punten ook raar dat een fietser ZO'N beschermde status heeft. Hoe vaak kom je wel niet op een donkere afslag/rotonde dat je denkt, coast is clear en dan ineens duikt er een fietser zonder licht voor je neus op, of fietsers die lak hebben aan het fietsverkeerslicht en doorknallen terwijl je af wilt slaan en zo iemand bijna van de fiets afrijdt :hammer: .

Nou ja, sterkte in ieder geval met de afwikkeling.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 mar 2011, 18:02

Klote situatie, behoorlijk schrikken ook ff zoiets. Moet er wel bij zeggen dat als het mijn kind was en ik was in de mogelijkheid, zou ik de andere partij wel schadeloos stellen...

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 13 mar 2011, 18:27

Kinderen zie ik meestal wel. Maar mountainbikers zwart van de modder in de schemering uiteraard zonder licht, is vaak net goed gegaan.
Regelgeving is ook krom. Fietser zonder licht dronken door rood en de automobilist is de verantwoordelijke.

wim breman

Bericht door wim breman » 13 mar 2011, 18:32

Gelukkig goed afgelopen...
De regelgeving betekend dat de fietsers daar dus gebruik van maken, ga maar een middag hier in Rotterdam rijden, ondanks dat er gelukkig veel fietspaden zijn word de regelgeving uitgebuit door veel fietsers omdat ze weten dat, wat er ook gebeurd, ze altijd het recht aan hun zijde hebben.
Geen hand uitsteken, door rood rijden noem maar op........

Timmert

Bericht door Timmert » 13 mar 2011, 18:55

Kasteel schreef:Klote situatie, behoorlijk schrikken ook ff zoiets. Moet er wel bij zeggen dat als het mijn kind was en ik was in de mogelijkheid, zou ik de andere partij wel schadeloos stellen...
Zijn moeder kwam ook ter plekke en was gelukkig heel nuchter. "Oh dat is dan lekker z'n eigen schuld". Juist :mrgreen:

Schadeloosstelling zou logisch zijn, maar ik denk niet dat ik dat hoef te verwachten.
Ben wel mooi de pineut, aangezien ik momenteel al -3 schadevrije jaren heb.. :(

Timmert

Bericht door Timmert » 13 mar 2011, 18:56

Oof schreef:Kinderen zie ik meestal wel. Maar mountainbikers zwart van de modder in de schemering uiteraard zonder licht, is vaak net goed gegaan.
Ik meestal ook, maar dit ventje kwam met 25km/u van de stoep af zeilen, en dan ook nog achter een hoge auto vandaan. Daar doet zelfs Inspector Gadget niks tegen..

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 mar 2011, 18:59

Een fietser is in de basis niet aansprakelijk.

Maar ik heb op m'n scooter eens een fietser geraakt. Lang verhaal, maar duidelijk niet mijn schuld. Ventje + ouders gaven dat ook toe, waardoor ik meer dan de helft van mijn schade vergoed heb gekregen.

Dus je kunt altijd proberen om hun de schuld toe te laten geven en hun verzekering er voor op te laten draaien. Dat zal vast de moeite zijn als je al op -3 staat :(

Plaats reactie