Dit heeft nu zo lang geduurd dat de vorige 530d er niet eens op heeft gestaan

De vorig jaar aangeschafte pre-facelift 530d heeft een bijzondere indruk achter gelaten, nadat ik uit een 96' Passat B4 Variant kwam was dat wellicht niet erg moeilijk... Een voor mij zeer goede mix tussen comfort, ruimte, rijeigenschappen en met de 3 liter 6-in-lijn diesel voldoende power.
Vorig jaar ook bestickert en al naar Le Mans geweest zoals de foto hieronder laat zien.
November vorig jaar contact met Paskal gehad over de 530d die hij toen had, welke eventueel te koop was. Net toen ik begin dit jaar weer actief aan het zoeken was naar een face-lift model hoorde ik van Paskal dat zijn auto binnenkort te koop zou komen te staan. Wat een toeval

Paskal had nog een vakantie gepland staan en daarna zouden we de deal afronden. Tijdens zijn vakantie had ik mijn auto hier te koop gezet, dag erna op MP en dezelfde dag nog een geïnteresseerde. 2 dagen later werd de auto opgehaald en ik maar denken er wel even mee te 'zitten'

Week erop de auto van Paskal opgehaald, dus een voor jullie bekende 530d (plaatjes nog van Paskal):
De auto zit aardig in de opties en de 9pk die de motor meer zou moeten leveren lijken er wel 30 te zijn...

Nu precies een maand geleden opgehaald en ondertussen zijn er al wat 'aanpassingen' geweest en gepland.
Voor de aanschaf was het al duidelijk dat de remmen voor aan vervanging toe waren dus deze zijn direct na aanschaf vervangen. Wat een akelig zware dingen zijn dat trouwens! Ze meten 324X30mm. (dat was 296X22 bij de pre-facelift!)
Omdat ik het ietwat 'boot' achtige gevoel van mijn vorige 530d wat wilde uitsluiten (wat al redelijk lukte dankzij het sport onderstel) toch ook besloten om voor en achter nieuwe OE Sachs schokbrekers te monteren. Ze waren zeker niet versleten maar wat een verschil

De wat zwakkere punten aan de voorzijde ook aangepakt zoals nieuwe draagarmpjes en draagarmrubbers.
Het leer zag er op een paar schuurplekjes na nog goed uit. Nadat ik goede verhalen gehoord had over Colourlock er een belletje aan gewaagd en een set op kleur besteld. Na een dagje schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken, ontvetten en verven. De volgende dag nog 2 beschermlagen gegeven en het ziet er weer helemaal top uit.

Wat staat er nog op de to-do lijst?
De Alpina's... nu rij ik op mijn 16" sevens met winterbanden maar eigenlijk vind ik de Alpina's iets teveel van het goede. Tuurlijk, het staat erg dik maar van mij mag het iets minder. Dus iemand nog op zoek naar een originele breedset 19" Alpina's?
Wellicht is de Borbet LS in 18" wel een opvolger.
Ondanks dat deze auto DSP (10speakers + sub) heeft en al een hele verbetering is ten opzichte van de non-dsp die ik hiervoor had mag de audio nog wel iets beter. Daarom is er een stage 1 upgrade set van Bavarian Soundwerks onderweg. Tevens ook de speciaal gemaakte sub vervanger van BSW met losse amp, deze komt net als de BMW sub boven de accu achter het luikje.
Auto-telefoons zijn zo euh, old-skool dat ik bij deze de bluetooth retrofit kit in ga bouwen van bimmernav.
Nog genoeg te doen dus, als ook een detail beurtje van de buitenkant zodat ik ook wat eigen foto's kan plaatsen