Mijn 'DF 'van vandaag! weer ens wat anders....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS

Mijn 'DF 'van vandaag! weer ens wat anders....

Bericht door ErikS » 09 mar 2011, 17:11

Reed vandaag achter een 'nogal' zwabberende auto, politie gebeld tijdens het rijden en zodra ik de mogelijkheid kreeg hem klem gereden.(M'n auto heeft toch al deuken;) )
(Hij had denk ik al 4 -bijna ongelukken- gehad in +/- 300 meter auto rijden......)

Nou, klem gereden, auto open getrokken en gaan praten... Gozer van een jaar of 25 die een herseninfarct of een bepaalde uitval leek te hebben.
Hij maakte spastische bewegingen leek 'niet op de wereld' te zijn... Aan de praat gehouden totdat de poltitie kwam!
Ondertussen ging constant de telefoon van die jongen en die nam de politie op. Jongen bleek slaapaanvallen te hebben volgens degene aan de telefoon, en politie moest de ambulance bellen.....

Nou, ik weggegaan, ik zou nog wel gebeld worden.....
Word ik dus gebeld toen straks, door de politie, jongen bleek gelukkig niks te hebben. het had een andere reden dat hij zo was...
Dus ik zeg, was hij onder invloed van drank of drugs?! Zegt de politie, daar mogen we niks over loslaten, Hij zal alleen voorlopig niet meer achter het stuur zitten want zijn rijbewijs is ingenomen....:P

Zat dus zwaar onder de drugs, wist gewoon niet meer waar hij was, leefde in z'n eigen wereldje.......

Echt zo ontzettend apart, en gelukkig stil kunnen zetten zodat er geen ongelukken zijn gebeurd.... (Was een kwestie van tijd!)

Echt ff zitten shaken van de adrenaline man, niet normaal....

Tristan

Re: Mijn 'DF 'van vandaag! weer ens wat anders....

Bericht door Tristan » 09 mar 2011, 17:16

Goed gehandeld. :thumbup:

Fabian

Bericht door Fabian » 09 mar 2011, 17:20

Sja, ik heb zo ooit achter een dronkelap aangereden in Breda, bijelkaar 10 km ongeveer terwijl ik 112 aan de lijn had die er auto's op afstuurde. In die tussentijd een aantal bijna aanrijdingen met tegenliggers (zelfs een tegemoetkomende vrachtwagen die hij schampte op een provinciale weg), stoepranden die hij raakte etc. Uiteindelijk zag hij de poltie, die probeerde hij vol frontaal te rammen en daarna ging hij er volgas vandoor. Hij werd uiteindelijk door 2 poltieauto;s klemgereden tegen een verkeerslicht en gearresteerd. Bleek zwaaaaaaar onder invloed, was rijbewijs al kwijt, auto niet verzekerd etc.

Blij dat ik 112 gebeld had......

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mar 2011, 17:26

Fabian schreef:Sja, ik heb zo ooit achter een dronkelap aangereden in Breda, bijelkaar 10 km ongeveer terwijl ik 112 aan de lijn had die er auto's op afstuurde. In die tussentijd een aantal bijna aanrijdingen met tegenliggers (zelfs een tegemoetkomende vrachtwagen die hij schampte op een provinciale weg), stoepranden die hij raakte etc. Uiteindelijk zag hij de poltie, die probeerde hij vol frontaal te rammen en daarna ging hij er volgas vandoor. Hij werd uiteindelijk door 2 poltieauto;s klemgereden tegen een verkeerslicht en gearresteerd. Bleek zwaaaaaaar onder invloed, was rijbewijs al kwijt, auto niet verzekerd etc.

Blij dat ik 112 gebeld had......
Tijdens het rijden ook de politie al gebeld, waren ondertussen ook al onderweg,
Kreeg de kans om hem 'klem' te rijden dus die gok maar genomen.... (Hele linker zijkant ligt toch al in puin bij m'n auto dus die gok heb ik genomen) Je weet natuurlijk nooit wat je aantreft, maar hij mag blij zijn dat ie niet verder kon rijden.... Hij liet trouwens zijn koppeling nog schieten tijdens dat gesprek, schoot stukkie naar voren maar verder niet tegen m'n auto.....

Politie zei al: Normaal laat iedereen dit gewoon gaan.. Is ook in mijn gedachten voorbij gekomen want je weet nooit wat je aantreft (agressie?!) Achteraf daarom denk ik ook behoorlijke koppijn en flink zitten shaken.... :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2011, 17:32

knap van je, en maar goed ook...levensgevaarlijk zo'n iemand achter het stuur lijkt me.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 mar 2011, 17:39

Gelukkig zijn er nog mensen die zich wel ergens om bekommeren. Super :thumbup:

Toevallig vanmorgen een Daihatsu Cuore voor me met 4 vrouwen erin en een linker achterband die helemaal leeg was. Liep net niet van de velg.

Er waren denk al 10 auto's voorbij gegaan en je zag ze allemaal kijken maar niet ff een seintje geven.
Dus eenmaal naast haar even getoeterd, raampje open en gezegd dat ze een lekke achterband had. Ze had dus helemaal niks in de gaten :goodnight:

Valt me toch op dat veel mensen in het verkeer niks durven/willen zeggen tegen iemand als er iets aan de hand is.

JP

Bericht door JP » 09 mar 2011, 19:57

Kordaat gehandeld.... :thumbup:

Ik stond vanmorgen tussen Luik en Bastogne bij een hard gecrashde Astra H.. Ik zag 'm half op de vluchtstrook en half in de struiken staan. Aan alle kanten in mekaar, alle airbags (curtain ed) geopend.
Ik dacht dat het net gebeurd was, niemand stond er (al) bij. Echter was het ongeval eerder gebeurd en slachtoffers meegebracht, maar het wrak lieten ze staan. Wrak werd later pas geborgen, maar niets met pionnen afgeschermd (dan weet je iig dat het een 'oud' ongeval is) Typisch Wallonië....

Schrok me de tering...om niets (gelukkig)

franktastic

Bericht door franktastic » 09 mar 2011, 21:27

Goed werk!
Gelukkig zelf nooit zoiets meegemaakt...

Joy

Bericht door Joy » 09 mar 2011, 21:32

Mooi opgelost Erik.
Ik heb zelf ook eens een tegenligger gehad die ineens richting palen stuurde aan de kant van de weg. Auto bleef er in hangen. Toen ben ik ook maar even gestopt. Bestuurder lag voor pampus. Maar die had blijkbaar epilepsie. De vraag is of deze beste man eigenlijk wel achter het stuur had mogen zitten. Levensgevaarlijk zoiets.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 mar 2011, 21:54

Soms wordt te pas en te onpas het woord held gebruikt, maar wat mij betreft ben je er eentje.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mar 2011, 22:06

Nounou Ruben, overdrijven is ook een vak hoor :wink:

Voelde achteraf wel heel goed, maar was voornamelijk blij dat die jongen niks had.
En dat het dan drugs of wat dan ook mag zijn is dan jammer, maar daar is ie dan ook zijn rijbewijs voor langere tijd voor kwijt....... :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 09 mar 2011, 22:15

Goed gedaan :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 mar 2011, 23:57

Hulde! :thumbup:

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 10 mar 2011, 00:29

Mooi werk Erik!

Roy

Bericht door Roy » 10 mar 2011, 09:31

Top gedaan man!

Ik snap die mafkezen ook niet hoor. Hier in Heerhugowaard ook, zie je die gasten met hun afgetrapte hok bij de coffeeshop stoppen, zitten een tijd binnen en rijden al zwabberend weg......

marcokers

Bericht door marcokers » 10 mar 2011, 11:16

:thumbup: Goed gehandeld.

Ik heb het zelf in Enschede een keer 's nachts gehad toen ik van de bios door t centrum vna Enschede reed, reed voor ons een Mercedes die behoorlijk aan het zwalken was, 112 gebeld. Reed ze vervolgens bij afslag de singel op (rechtsaf) bijna tegen t paaltje op de middenberm aan. Eind verder bij de boulevard (na flink wat gezwalk) stond de politie dr al op te wachten. Werd 10 minuten later teruggebeld dat ze was aangehouden en dat ze idd zwaar beneveld was. Ook blij dat ik gebeld heb, was gelukkig wel rustig op straat.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 mar 2011, 12:26

@Erik : :thumbup:

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 10 mar 2011, 15:05

Goed bezig Erik :thumbup:

Bellen zouden wel meer mensen doen denk ik, maar klemrijden is weer andere koek, klinkt heftig in ieder geval ;) Maar gelukkig weer een mafkees van de weg, aanvallen of drugs, zo iemand mag niet de weg op als hij de kans loopt er zo bij te rijden! Goed gehandeld

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 mar 2011, 16:50

Goed bezig Erik en anderen die in t verleden vergelijkbare situaties hebben meegemaakt.

Luc B

Bericht door Luc B » 10 mar 2011, 22:30

toch weer een goede daad verricht :thumbup: .

:bag: zou me overigens niets verbazen als die agenten jou nog een boete aan wilden smeren voor bellen achter het stuur, zo in dit mooie nederland.

RonH

Bericht door RonH » 10 mar 2011, 22:45

Erik, ik denk dat niet veel mensen dit je hadden na gedaan. :thumbup:
Martin van der Zwaard schreef: Valt me toch op dat veel mensen in het verkeer niks durven/willen zeggen tegen iemand als er iets aan de hand is.
Tegenwoordig is het zeldzaam als mensen mensen helpen, begroeten of waarderen. Ik mag dan wel 15 zijn, maar ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren van 10 jaar geleden dat mensen gewoon klapten als een piloot succesvol geland was op een vliegveld. En nu is het de gewoonste zaak van de wereld, terwijl het me een zware baan lijkt met veel verantwoordelijkheid. :?

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 10 mar 2011, 22:54

Ik ga toch ook niet klappen als de buschauffeur me bij het station heeft afgezet? :mrgreen:

RonH

Bericht door RonH » 10 mar 2011, 22:56

Niet? Doe ik anders wel hoor :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2011, 23:31

:clap:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mar 2011, 23:52

ErikMartijn schreef:Ik ga toch ook niet klappen als de buschauffeur me bij het station heeft afgezet? :mrgreen:
:mrgreen:

Plaats reactie