27 maart Automaxx Streetpower TT circuit Assen

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Driving-fun.com team

27 maart Automaxx Streetpower TT circuit Assen

Bericht door Driving-fun.com team » 08 mar 2011, 16:26

http://www.automaxxstreetpower.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Komend voorjaar geniet je van de officiële opener van het outdoor evenementenseizoen: AutoMaxx Streetpower op het TT Circuit Assen! Een autosportief evenement met volop actie voor de echte autoliefhebber.

Tijdens AutoMaxx Streetpower is er een bomvol programma samengesteld zowel op de baan als op de paddock. Voor iedereen is er wel een interessant onderdeel bij, dus zorg dat je erbij bent.

Toyo Tires Shootout

Op het TT Circuit Assen zullen we wederom gaan dragracen op de 1/8 mile afstand. De Dutch Hot Rod Association (DHRA) zal de tijdswaarneming hierbij verzorgen. Deze stichting is de enige Nederlandse organisatie die onder de auspiciën van de wereldbekende NHRA uit Amerika valt. Aanmelden hiervoor? Klik dan hier!

Toyo Tires Time Attack

Ook AutoMaxx Streetpower kent zijn eigen races! Tijdens de Toyo Tires Time Attack wordt er in verschillende klassen gestreden om de winst. Van beginners tot de bekende coureurs en van Civics tot Skylines: allemaal komen ze je voorbij geflitst in een poging de snelste rondetijd te zetten! Zorg dat je een goed plekje op de hoofdtribune hebt, zodat je niks mist! Wil jij je aanmelden hiervoor? Klik dan hier! Meer weten over Time Attack? Klik hier.

Meguiar's Show & Shine Contest

Ook in 2011 kun je op de paddock je eigen auto tonen aan het publiek én de jury tijdens de Meguiar's Show & Shine Contest. Er zijn prijzen te winnen in de verschillende categorieën en de eretitel Best of Show. Heb jij een auto die schitterend glanst en een echte blikvanger is? Wil jij je hiervoor aanmelden? Klik dan hier!

Club Paddock

Uiteraard nemen de clubs een belangrijke plaats in. Een groot deel van de paddock wordt weer ingericht voor de talloze auto- en merkenclubs die ons land rijk is. Je kunt hier zo'n 1.000 clubauto's vinden, die een breed beeld van de Nederlandse scene weergeven. Club aanmelden? Klik dan hier!

Propper Droppers

Goed nieuws voor alle BASS-heads: deBunkerAudio presenteert de Nederlandse introductie van Propper-Droppers, een nieuwe caraudio competitie.
Wil je meedoen aan Propper Droppers meld je dan ter plaatse aan bij de organisatie van Propper Droppers. Wel dien je in het bezit te zijn van een Autoticket voor toegang voor je auto tot de paddock. Die kun je hier kopen. Tip: koop dan meteen entreetickets voor jezelf en je medebezoekers tegen een korting van €2,-!

Snipe

Re: 27 maart Automaxx Streetpower TT circuit Assen

Bericht door Snipe » 08 mar 2011, 16:28

Driving-fun.com team schreef:deBunkerAudio presenteert de Nederlandse introductie van Propper-Droppers, een nieuwe caraudio competitie.
Ik kan niet wachten.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 mar 2011, 19:32

He, hebben ze jullie rekening betaald? :wink:

Walter Dendunne
Auto: VW luchtgekoeld

Bericht door Walter Dendunne » 21 mar 2011, 23:16

Ik heb me maar ingeschreven voor de sprint nu de motor weer boost heeft 8)

Er komt ook een nwe Mustang met iets van 600 achterwiel pk's en 1000Nm - zeggen ze...
Ben benieuwd of dat nog een beetje van z'n plek wil op de 1/8 mile :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2011, 01:14

1x op gang zal het wel vlot gaan :df:

1/8 is net te kort, je hebt eigenlijk 1/4 nodig...
maja dan zitten de lichte met weinig vermogen weer.

FrankS

Bericht door FrankS » 22 mar 2011, 07:06

Walter Dendunne schreef:Ik heb me maar ingeschreven voor de sprint nu de motor weer boost heeft 8)

Er komt ook een nwe Mustang met iets van 600 achterwiel pk's en 1000Nm - zeggen ze...
Ben benieuwd of dat nog een beetje van z'n plek wil op de 1/8 mile :roll:
Gaaf :)

Ik ga iig kijken. Kom nog wel een handje geven als ik je zie ;)

Walter Dendunne

Bericht door Walter Dendunne » 22 mar 2011, 09:21

FrankS schreef:
Top!
Als je met je auto op het binnenterrein van het circuit zelf staat: ik zoek nog iemand waarbij ik m'n gereedschapskistje en wat andere kofferbak spullen tijdelijk ff veilig in een auto kan stallen tijdens de sprint.

Denk dat die Mustang wel eens behoorlijk last van z'n hoge (?) gewicht kan hebben Rene en dat lijkt me vooral op de korte sprintafstand een nadeel?

FrankS

Bericht door FrankS » 22 mar 2011, 09:25

Ik sta er zelf niet, maar woon wel op 5 minuten van het circuit, auto staat denk ik op de parking. Mocht je wat spullen kwijt willen moet je maar een pm geven :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 22 mar 2011, 09:48

Ben lekker aan t driften op Papenburg dan.... misschien hoor ik de sjonnie's daar nog wel gassen in neutraal vanaf Assen :)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2011, 09:58

Walter Dendunne schreef:
FrankS schreef:
Top!
Als je met je auto op het binnenterrein van het circuit zelf staat: ik zoek nog iemand waarbij ik m'n gereedschapskistje en wat andere kofferbak spullen tijdelijk ff veilig in een auto kan stallen tijdens de sprint.

Denk dat die Mustang wel eens behoorlijk last van z'n hoge (?) gewicht kan hebben Rene en dat lijkt me vooral op de korte sprintafstand een nadeel?
denk ik ook, voor zo'n auto is de afstand eigenlijk te kort, of hij moet super sticky tires hebben en enorm brede :hmmm:

Walter Dendunne

Bericht door Walter Dendunne » 22 mar 2011, 10:04

FrankS schreef:Ik sta er zelf niet, maar woon wel op 5 minuten van het circuit, auto staat denk ik op de parking. Mocht je wat spullen kwijt willen moet je maar een pm geven :thumbup:
Thanks, maar das nie zo handig omdat ik misschien wat nodig kan hebben tussen rondes door.
maar sowieso leuk als je komt kijken :D

De time-attackers die daar rijden zijn overigens geen 'sjonnies' hoor! Dat komt vrij denigrerend over Knot terwijl daar toch echt behoorlijk professioneel geracet wordt.
Over driften en sjonnies zou ik anders ook wel wat kunnen roepen, maar dat doe ik natuurlijk niet :roll:

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2011, 10:11

Walter Dendunne schreef:
FrankS schreef:Ik sta er zelf niet, maar woon wel op 5 minuten van het circuit, auto staat denk ik op de parking. Mocht je wat spullen kwijt willen moet je maar een pm geven :thumbup:
Thanks, maar das nie zo handig omdat ik misschien wat nodig kan hebben tussen rondes door.

De time-attackers die daar rijden zijn overigens geen 'sjonnies' hoor! Dat komt vrij denigrerend over Knot terwijl daar toch echt behoorlijk professioneel geracet wordt.
Over driften en sjonnies zou ik anders ook wel wat kunnen roepen, maar dat doe ik natuurlijk niet :roll:
Nou ik heb een aantal keren meegedaan en de redelijk profi rijders (mensen die dus serieus met hun auto bezig zijn) zijn in principe op 1 hand te tellen hoor.
Eerste jaar ging nog, maar het is steeds meer een "sjonnie" evenement geworden (helaas).
Daarom doe ik ook niet meer mee.

Met name door dit

Ook in 2011 kun je op de paddock je eigen auto tonen aan het publiek én de jury tijdens de Meguiar's Show & Shine Contest. Er zijn prijzen te winnen in de verschillende categorieën en de eretitel Best of Show. Heb jij een auto die schitterend glanst en een echte blikvanger is? Wil jij je hiervoor aanmelden? Klik dan hier!

Club Paddock

Uiteraard nemen de clubs een belangrijke plaats in. Een groot deel van de paddock wordt weer ingericht voor de talloze auto- en merkenclubs die ons land rijk is. Je kunt hier zo'n 1.000 clubauto's vinden, die een breed beeld van de Nederlandse scene weergeven. Club aanmelden? Klik dan hier!

Propper Droppers

Goed nieuws voor alle BASS-heads: deBunkerAudio presenteert de Nederlandse introductie van Propper-Droppers, een nieuwe caraudio competitie.
Wil je meedoen aan Propper Droppers meld je dan ter plaatse aan bij de organisatie van Propper Droppers. Wel dien je in het bezit te zijn van een Autoticket voor toegang voor je auto tot de paddock. Die kun je hier kopen. Tip: koop dan meteen entreetickets voor jezelf en je medebezoekers tegen een korting van €2,-!

Walter Dendunne

Bericht door Walter Dendunne » 22 mar 2011, 10:45

Ach, als je voor de circuit activiteit komt, hoef je je toch niks aan te trekken van wat ernaast nog meer gebeurt als je je daar minder/niet voor interesseert?
Daarbij wordt er verder nergens iets serieus georganiseerd voor drag racing (dit is de eerste off.ronde van de dhra) en is het alleen maar te prijzen dat Time attack uberhaupt georganiseert wordt in nederland.
Dat afgeven op 'sjonnies' vind ik zo langzamerhand bijna net zo kinderachtig worden om eerlijk te zijn. We all love our cars don't we?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 mar 2011, 12:48

Ik twijfel of ik ga.

Zondag is ook de eerste race van de F1, maar die kan ik ook 's ochtends kijken en dan 's middags bij lekker weer even naar Assen toe :hmmm:

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 23 mar 2011, 00:35

Pennucciracing Luco schreef:
Walter Dendunne schreef:

Nou ik heb een aantal keren meegedaan en de redelijk profi rijders (mensen die dus serieus met hun auto bezig zijn) zijn in principe op 1 hand te tellen hoor.
Eerste jaar ging nog, maar het is steeds meer een "sjonnie" evenement geworden (helaas).
Daarom doe ik ook niet meer mee.

Met name door dit

Club Paddock

Propper Droppers

Vorig jaar was de winnende tijd 1:46. Is dit niet competatief genoeg voor je?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 mar 2011, 01:47

1:51,7 Assen snelste.

1:45 is eens gereden op CPZ volgens mij door Michael Duchting, in die Donkervoort waar ze het record op de Ring mee gezet hebben. Dat is trouwens in het allereerste jaar geweest, daar is nooit meer iemand overheen gegaan volgens mij.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2011, 08:34

Evert ik zou even een bril kopen, ik zeg een handjevol serieuze mensen en die zijn competatief ja.
Heeft niks met tijden te maken, maar met instelling en uitstraling.

Het eerste jaar was nog echt serieus, daarna is het alleen maar afgegleden naar meer en meer "sjonnie" uitstraling.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 24 mar 2011, 20:24

:df: Ach.. wat is nu sjonnie uitstraling.
Zelfs ik, met mijn leeftijd gedraag me als een sjonnie soms tijdens een DF-tourtocht.
Natuurlijk zijn de mensen met een serieus autosport hart heel anders bezig, dan de mensen (sjonnies) die er gewoon niet alles of niet kunnen door omstandigheden er voor over hebben.
Hier is dan een goede gelegenheid voor deze mensen om toch een beetje te kunnen proeven hoe het in de echte race wereld waarvan zij dromen, toe gaat.
Daar gaat het bij deze dagen dan ook om.!
Een erg gevarieerd progamma zeker nu er ook de time-attack bij is
Zelf vindt ik de sprintjes altijd erg leuk om te zien,alleen jammer van de 1/8 mile.
Ook hoe kunstig de amateur jongens en meisjes hun auto pimpen,het werk wat hier in zit echt verbazend.
Er zijn gelukkig nog erg handige jongeren onder ons. :D

Gr. peter.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 25 mar 2011, 10:58

Bert ///M3 schreef:1:51,7 Assen snelste.

1:45 is eens gereden op CPZ volgens mij door Michael Duchting, in die Donkervoort waar ze het record op de Ring mee gezet hebben. Dat is trouwens in het allereerste jaar geweest, daar is nooit meer iemand overheen gegaan volgens mij.
Nope, vorig jaar tijdens JAF op assen 1.46 (dacht James Nichols met de EVO). Twee weken geleden hebben de mannen van Bonder Racing op Zandvoort ook een 1.46 laten noteren heb ik me laten vertellen. Ook verwacht ik dit jaar veel van Redbrick Racing en TR Racing.

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 28 mar 2011, 15:01

Extreme klasse
1. 40 Dirk Bonder 1:51.832 BMW GTR

2. 15 Robin Duxbury 1:52.827 Mitsubishi Lancer EVO IX

3. 38 Bas Plugge 1:53.543 Mitsubishi Lancer EVO VIII

4. 56 Andy Dam 1:55.423 BMW M3

5. 65 Lennart Wanders 2:02.405 Nissan S14

6. 88 Richard Bulmer Honda Civic BTCC

Super Pro Street klasse
1. 59 Kevin Go 1:57.153 Nissan Skyline R33 GT-R

2. 52 Ronald Winters 1:58.107 Vokswagen Golf I

3. 91 Marcel Roeleveld 2:00.295 Nissan R34 GT-R

4. 45 Jeroen Sterke 2:00.701 Mazda RX-7

5. 30 Roderick van Lawick 2:01.396 Mitsubishi Lancer EVO VI GSR

6. 86 Albert Klok 2:02.248 Nissan 200SX

7. 58 Gijs Ende 2:02.348 Nissan 200SX

8. 6 Stef Bijnen 2:02.638 Nissan Skyline R33 GTS-T

9. 29 Martijn Lakerveld 2:02.762 Seat Ibiza Cupra TDI

10. 47 Evert Thomas 2:03.278 Audi S2

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 15:17

MMMM extreme klasse valt me een beetje tegen eerlijk gezegd.

FrankS

Bericht door FrankS » 28 mar 2011, 15:48

Wel veel uitvallers voor mijn gevoel in de Extreme klasse?

Die BMW GTR... ligt daar een turbo op ofzo? Dat klonk iig wel zo

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 16:35

FrankS schreef:Wel veel uitvallers voor mijn gevoel in de Extreme klasse?

Die BMW GTR... ligt daar een turbo op ofzo? Dat klonk iig wel zo
Volgens mij is dat alleen nog een bmw carros, de rest is skyline met fohn.

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 28 mar 2011, 16:42

dit zijn de tijden van de finale.

niet iedereen heeft de finale gereden, vandaar dat ook niet alle tijden erbij staan.

bmw gtr is alleen bmw body ja haha

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 28 mar 2011, 20:25

Was een mooi dagje, Peter Paul ging als een kanon! Een mooie 2e plaats als gevolg 8)
Ik had de 5e plek in de finale, ik begin Assen eindelijk een beetje door te krijgen, leuk baantje.
Maar even een vraag aan de Assen kenners? Is Assen sneller dan Zandvoort? Of andersom?

Pro Street:
Name
1.Maarten Behr
2.Peter-Paul Haars
3.Kees van Rumpt
4.Johanes Mulia
5.Hans van der Goes
6.Robert Dijkkamp
7.Mark Baarendse
8.APCM Veraart
9.Thanh Ngo
10.Maarten Reijlink