1986 Toyota Corolla 1.8DX Sedan -> een auto van m'n ouders waarmee ik leren rijden heb, als export verkocht
1990 Toyota Carina II 2.0D XL Sedan -> idem
1995 Toyota Carina E 2.0D XL Liftback -> eerste eigen auto die ik overgenomen heb van m'n ouders, als export verkocht met 335dkm
1993 Toyota Carina E 2.0D XL Stationwagon -> total loss op ongeveer 280dkm
1999 Toyota Corolla 2.0D 3drs -> auto van m'n broer waarmee ik tijdelijke gereden heb na de total loss van m'n Carina
Nog wakker? Best een saaie boel dus.

Ik had het dus wel voor Carina's maar ik was nu wel klaar voor iets meer dan 73 platte diesel pk's. En dan is er eigenlijk maar één goede keuze ... de krachtigste der Carina E's, een Gti. Die heb ik in december 2009 dan ook gekocht.
Mijne is een model van 1995 en heeft dus een 3S-GE motorblok van de 3e generatie welke 175pk@7000rpm en 186@4800rpm levert. Hij gaat hiermee in 8,4s naar 100km/h en zou een topsnelheid moeten hebben van 225km/h maar ik heb hem al tot 235 gekregen op gps. Behalve dit motorblok heeft de Gti de voorophanging van een Celica GT4 (de superstrut ophanging) en ook nog een blitse dubbele uitlaat. 8) Verder nog wat uiterlijke zaken zoals spoiler en specifieke Gti velgen. Bij aankoop stond de km-teller reeds op 225dkm, maar hij is steeds zeer goed onderhouden dus hier maak ik mij niet te veel zorgen over. De eerste eigenaar was de toyota dealer uit Amsterdam en ik heb hem overgekocht van een liefhebber die als autotechnieker z'n brood verdient en niet op een euro keek om de Gti in vorm te houden dus de auto is in goede staat