Advies betrouwbare chipboer
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Advies betrouwbare chipboer
Mijn neef heeft een E90 320d uit 2006 gekocht met 163pk (heeft maar 150k gelopen). Hij vroeg aan mij of ik een adres wist om de bimmer een krachtkuurtje te geven. Ik loop eigenlijk al helemaal achter wat betreft Bmw's. Ik had ooit een powerbox op mijn 330d gehad van TDSL, dit was via Dusseldorp gegaan. Was er zelf wel tevreden over, helaas maar 60k mee gereden en toen had ik de auto al verkocht. Dus echt zinnige conclusie kon ik er niet over zeggen.
Uiteraard volg ik bep. topics hier ook en heb goede verhalen over AC Schnitzer en Carly gelezen. Maar als je bij hun langsgaat dan mag je gelijk de hoofdprijs betalen (>2000euri). Ziptuning heb ik bijv. ook voorbij zien komen, daar kost het slechts 499,-, maar over zip heb ik minder goede verhalen overgelezen hier.
Weet iemand een betrouwbare chipadres en zelf goeie ervaring mee heb gehad, die toch 'betaalbaar' is tussen Carly en Zip bijv zoals hier bovengenoemd?
Uiteraard volg ik bep. topics hier ook en heb goede verhalen over AC Schnitzer en Carly gelezen. Maar als je bij hun langsgaat dan mag je gelijk de hoofdprijs betalen (>2000euri). Ziptuning heb ik bijv. ook voorbij zien komen, daar kost het slechts 499,-, maar over zip heb ik minder goede verhalen overgelezen hier.
Weet iemand een betrouwbare chipadres en zelf goeie ervaring mee heb gehad, die toch 'betaalbaar' is tussen Carly en Zip bijv zoals hier bovengenoemd?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Advies betrouwbare chipboer
Heb mijn huidige laten doen bij OBD. Loopt nog steeds als en beer zonder te roeten. Ook betaalbaar!
Kort verhaalte (rip uit ander topic)
Zo, vandaag bij OBD tuning in St Jansklooster geweest voor een chipkuurtje. Ik ken Derk van OBD al redelijk goed omdat hij veel op de circuits te vinden is en met name bij de ACNN evenementen. Ik ben al een aantal keren bij hem geweest om mijn BMW Aprisco te rollen. Mijn keuze wie/wat/waar was dus redelijk eenvoudig.
Middels een kleine beurt en check up en een flesje Forte begin deze week de auto ''gevoelsmatig'' al voorbereid.
Het chippen gaat bij OBD gepaard met rollen zodat je meteen de vermogenswinst kan meten.
Ik moet zeggen dat we een beetje een valse start hadden. En dit in de positieve zin. De auto had bij de eerste keer rollen al een vermogen van 231pk/475Nm Dit is gewoon 30pk/60Nm meer dan standaard. Nu hebben BMW's wel vaker meer vermogen dan wordt opgegeven maar hier moest toch iets meer aan de hand zijn. Na de huidige software te vergelijke met standaard software was idd op te maken dat er wat kenvelden waren veranderd, maar wel minimaal en niet helemaal zoals het hoort. De conditie van de motor is dus uitstekend. Kortom, een prima startpunt.
Na overleg met Derk omtrent wensen en gebruik hebben we besloten de software zo aan te passen de het een hele lineaire motor moest worden. Dus niet met extreme pieken. Voordeel: delen als motor/koppeling/aandrijflijn gaan langer mee. Nadeel: iets minder beleven en kick. Voor de rest alles echt binnen de marges gehouden met het oog op duurzaamheid. Ik (en Derk ook) verwachte een vermogenswinst van rond de 30pk/50Nm.
Op het moment dat het gas erop ging tijdens het rollen dacht ik gelijk dat het misschien wel iets meer zou kunnen zijn, wat een kracht. Met spanning keek ik naar het computerscherm en het vermogen en koppel bleef maar oplopen. Bij 4500RPM gaslos en wachten op de uitslag……..
Resultaat: 279pk/550Nm
Dat had ik toch niet helemaal verwacht en was er uiteraard erg content mee. Ik vroeg wel gelijk aan Derk of dit niet iets te lomp is. Hij zei dat hij helemaal geen gekke dingen heeft gedaan en dat deze resultaten wel vaker voorkomen bij diesel BMW’s.
Toen maar even een stukje gereden om te voelen hoe dat rijd. Nou, de motor voelt enorm soepel aan en het vermogen komt er heel geleidelijk in wat de emotie/kick een beetje drukt. Maar Oh Oh Oh wat maakt deze auto nu stappen zeg, niet normaal. Maakt niet uit welke versnelling het ding trekt altijd als een lier.
Nu genoeg geschreven, ik ga weer even een blokje om voor wat
Kort verhaalte (rip uit ander topic)
Zo, vandaag bij OBD tuning in St Jansklooster geweest voor een chipkuurtje. Ik ken Derk van OBD al redelijk goed omdat hij veel op de circuits te vinden is en met name bij de ACNN evenementen. Ik ben al een aantal keren bij hem geweest om mijn BMW Aprisco te rollen. Mijn keuze wie/wat/waar was dus redelijk eenvoudig.
Middels een kleine beurt en check up en een flesje Forte begin deze week de auto ''gevoelsmatig'' al voorbereid.
Het chippen gaat bij OBD gepaard met rollen zodat je meteen de vermogenswinst kan meten.
Ik moet zeggen dat we een beetje een valse start hadden. En dit in de positieve zin. De auto had bij de eerste keer rollen al een vermogen van 231pk/475Nm Dit is gewoon 30pk/60Nm meer dan standaard. Nu hebben BMW's wel vaker meer vermogen dan wordt opgegeven maar hier moest toch iets meer aan de hand zijn. Na de huidige software te vergelijke met standaard software was idd op te maken dat er wat kenvelden waren veranderd, maar wel minimaal en niet helemaal zoals het hoort. De conditie van de motor is dus uitstekend. Kortom, een prima startpunt.
Na overleg met Derk omtrent wensen en gebruik hebben we besloten de software zo aan te passen de het een hele lineaire motor moest worden. Dus niet met extreme pieken. Voordeel: delen als motor/koppeling/aandrijflijn gaan langer mee. Nadeel: iets minder beleven en kick. Voor de rest alles echt binnen de marges gehouden met het oog op duurzaamheid. Ik (en Derk ook) verwachte een vermogenswinst van rond de 30pk/50Nm.
Op het moment dat het gas erop ging tijdens het rollen dacht ik gelijk dat het misschien wel iets meer zou kunnen zijn, wat een kracht. Met spanning keek ik naar het computerscherm en het vermogen en koppel bleef maar oplopen. Bij 4500RPM gaslos en wachten op de uitslag……..
Resultaat: 279pk/550Nm
Dat had ik toch niet helemaal verwacht en was er uiteraard erg content mee. Ik vroeg wel gelijk aan Derk of dit niet iets te lomp is. Hij zei dat hij helemaal geen gekke dingen heeft gedaan en dat deze resultaten wel vaker voorkomen bij diesel BMW’s.
Toen maar even een stukje gereden om te voelen hoe dat rijd. Nou, de motor voelt enorm soepel aan en het vermogen komt er heel geleidelijk in wat de emotie/kick een beetje drukt. Maar Oh Oh Oh wat maakt deze auto nu stappen zeg, niet normaal. Maakt niet uit welke versnelling het ding trekt altijd als een lier.
Nu genoeg geschreven, ik ga weer even een blokje om voor wat
- TOM EVO VI
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
- Locatie: zuid-holland
Re: Advies betrouwbare chipboer
heb mijn 2005 e90 320D bij mosselman laten doen in harskamp.
ging van 163 naar 192 pk en een 70nm koppel erbij ongeveer voor een leuke prijs.
ging van 163 naar 192 pk en een 70nm koppel erbij ongeveer voor een leuke prijs.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Re: Advies betrouwbare chipboer
Thanks, even gechecked op de sites. Mosselman vraagt 699, OBD 499,-
Vind ik nette prijzen. Past Mosselman de software per auto aan, of is het een alles in 1 prog die ze op elke type motor gooien?
Ik dacht net nog even aan Wetterauer, toendertijd met een minimeeting van iemand gehoord dat hij al 2 bimmers bij Wetterauer had laten chippen. Maar die is een stuk duurder dan bovenstaande 2.
Vind ik nette prijzen. Past Mosselman de software per auto aan, of is het een alles in 1 prog die ze op elke type motor gooien?
Ik dacht net nog even aan Wetterauer, toendertijd met een minimeeting van iemand gehoord dat hij al 2 bimmers bij Wetterauer had laten chippen. Maar die is een stuk duurder dan bovenstaande 2.
- TOM EVO VI
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
- Locatie: zuid-holland
Re: Advies betrouwbare chipboer
mosselman past m op de bank per auto aan.
Dus geen programma erin schieten en klaar.
Dus geen programma erin schieten en klaar.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Advies betrouwbare chipboer
http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb bij Stef mijn 123d laten chippen. Na 25.000km nog geen problemen, loopt als een trein en is een stuk zuiniger geworden. Stef is een BMW-fanaat in hart en nieren en programmeert alles zelf. Bij mijn was hij pas na 4 rollenbank runs pas tevreden. Dus echt een chip op maat.
Ik heb bij Stef mijn 123d laten chippen. Na 25.000km nog geen problemen, loopt als een trein en is een stuk zuiniger geworden. Stef is een BMW-fanaat in hart en nieren en programmeert alles zelf. Bij mijn was hij pas na 4 rollenbank runs pas tevreden. Dus echt een chip op maat.
- Knot
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Advies betrouwbare chipboer
Was alleen iets duurder neem ik aan?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Advies betrouwbare chipboer
Was iets van 500 euro kwijt, incl. korting. 

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Advies betrouwbare chipboer
Carly Motors in Leiden. 

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Advies betrouwbare chipboer
Als ik de uitkomst van Leonard lees (hij is er overigens tevreden mee) in zijn stukje dan zou ik Carly niet aanraden.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Re: Advies betrouwbare chipboer
Kan je dit nader uitleggen? Te weinig aan vermogenstijging?Ravin ///M schreef:Als ik de uitkomst van Leonard lees (hij is er overigens tevreden mee) in zijn stukje dan zou ik Carly niet aanraden.
Carly is zowieso van de partij, die vraagt dik 2000euro.
- Knot
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Advies betrouwbare chipboer
Verhaal van maximaal doorhalen dat ie in safe mode gaat toch en je dan een stuk vermogen mist totdat je m herstart?
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Re: Advies betrouwbare chipboer
Oh ja, meen dat ergens te hebben gelezen nu dat je het zegt...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:19
Re: Advies betrouwbare chipboer
Hallo,
ik zal me zo even voorstellen,
Maar wij hebben thuis met 2006 120d precies hetzelfde verhaal.
Deze is ook gechipt bij carly.
Trek je hem in 6 door dan gaat die bij 235 3900-4000 ook in safe mode en valt die terug naar 212kmh op teller.
Dan pakt die weer op maar niet met het vermogen wat hiervoor mogelijk was.
Heb ze al een mailtje gestuurd paar weken terug maar geen reactie. Dus van de week een keertje langs daar.
Kan iemand mij misschien een link geven van waar jullie dat nog meer gelezen hebben?
mvg Marvin
ik zal me zo even voorstellen,
Maar wij hebben thuis met 2006 120d precies hetzelfde verhaal.
Deze is ook gechipt bij carly.
Trek je hem in 6 door dan gaat die bij 235 3900-4000 ook in safe mode en valt die terug naar 212kmh op teller.
Dan pakt die weer op maar niet met het vermogen wat hiervoor mogelijk was.
Heb ze al een mailtje gestuurd paar weken terug maar geen reactie. Dus van de week een keertje langs daar.
Kan iemand mij misschien een link geven van waar jullie dat nog meer gelezen hebben?
mvg Marvin
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Advies betrouwbare chipboer
Volgens Power Plus:
320 d EDC16 163cv +35cv +70Nm 586,78 710,00
320 d EDC17 163cv +45cv +80Nm 710,74 860,00
Mijn 123d heeft hij naar 252pk en 481Nm gebracht en nog nooit een slag verkeerd gedraaid en nooit in een noodloop-programma. Tevens leuk om daar eens te kijken: 1x E90 M3 PP, E46 CSL en 3x E30 M3.
320 d EDC16 163cv +35cv +70Nm 586,78 710,00
320 d EDC17 163cv +45cv +80Nm 710,74 860,00
Mijn 123d heeft hij naar 252pk en 481Nm gebracht en nog nooit een slag verkeerd gedraaid en nooit in een noodloop-programma. Tevens leuk om daar eens te kijken: 1x E90 M3 PP, E46 CSL en 3x E30 M3.

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Advies betrouwbare chipboer
@Marvin, 330d
Ik heb dit zelf meegemaakt met mijn vorige 535d. Gechipt bij Ziptuning. Ik was er niet tevreden mee en ben terug geweest. Ze hebben er een aantal keer over gedaan om het goed te krijgen, maar na in totaal een uur of 4 werkte het zoals het moest.
Overigens is dit een van de verhalen die, als het over Ziptuning gaat als erg negatief worden ervaren, maar bij Carly wordt het als normaal geaccepteerd. Als je een keer gaat sporten op de snelweg en je auto gaat in safemode, dan voel je je knap lullig als je weet dat je een plek moet vinden om stil te gaan staan opnieuw te starten.
Wel respect voor de man van Ziptuning (Utrecht, Paul Castelein), hij heeft er de nodige tijd in gestoken en het perfect in orde gemaakt voor me toen.
Ik heb dit zelf meegemaakt met mijn vorige 535d. Gechipt bij Ziptuning. Ik was er niet tevreden mee en ben terug geweest. Ze hebben er een aantal keer over gedaan om het goed te krijgen, maar na in totaal een uur of 4 werkte het zoals het moest.
Overigens is dit een van de verhalen die, als het over Ziptuning gaat als erg negatief worden ervaren, maar bij Carly wordt het als normaal geaccepteerd. Als je een keer gaat sporten op de snelweg en je auto gaat in safemode, dan voel je je knap lullig als je weet dat je een plek moet vinden om stil te gaan staan opnieuw te starten.
Wel respect voor de man van Ziptuning (Utrecht, Paul Castelein), hij heeft er de nodige tijd in gestoken en het perfect in orde gemaakt voor me toen.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Advies betrouwbare chipboer
+1Tristan schreef:http://www.power-plus.be
Ik heb bij Stef mijn 123d laten chippen. Na 25.000km nog geen problemen, loopt als een trein en is een stuk zuiniger geworden. Stef is een BMW-fanaat in hart en nieren en programmeert alles zelf. Bij mijn was hij pas na 4 rollenbank runs pas tevreden. Dus echt een chip op maat.
Vorige week nog geweest met een A4 2.0tdi waar hij 60 pk en 95Nm winst mee heeft geboekt. Kerel weet echt waar hij mee bezig is. Hij zei ook dat zaken als ZIP chiptuners een slechte naam bezorgen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten