Maar eerst wat voorgeschiedenis .
Vroeger als kind werd me door mijn ouders alles verboden op 2 wielen wat gemotoriseerd was .
Dit daar mijn vader toen ik zes jaar was een erg zwaar moto-ongeval gehad heeft waardoor hij bijna het leven moest laten .
Na 7 maanden ziekenhuis en jaren achterna behandelingen was dit dus een taboethema .
Hierdoor en met respect ervoor heb ik steeds kunnen leven tot de drang te groot was en ik dus halverwege jaren 90 (ik was toen al 28) toch mijn eerste moto aanschafte .
Omdat het mijn eerste moto was en ik dus eerst voorzichtig wilde leren rijden schafte ik me een Suzuki Enduro aan . Een 250cc die geboord was naar 300cc . Daar ik in de buiten woonde kon ik er lekker mee tussen de velden en bossen toeren .
Na een paar jaren wilde ik voor het echte werk gaan en kocht me een Kawasaki GPZ 600 van '88
Doch dit was het niet en werd al vrij snel vervangen door een Yamaha FZR1000 Genesis van '88.
Hier heb ik jaren op gereden en erg veel kilometers gemaakt tot een zatlap me dag voor kerstmis van de weg maaide .
Daarna kwam er een Kawasaki ZZR 600 '94 van een maat van me uit Duitsland . Deze machine was" voll offen" en oa voorzien van een Dynojetkit , open filter en carbon uitlaten . Goed voor 140pk .
Doch toen ik niet meer alleen was en met tweeën ik zitproblemen kreeg (moto was te klein) heb ik die een paar jaar later verkocht
Met nog steeds heimwee naar de FZR en daar een 1000 groter is kwam ik terecht op een FZR Exxup van '90 . Deze was geprepareerd door mijn motogarage (die veel doet met circuitmoto's) en dat ding had behoorlijk vermogen .
Doch door familiale omstandigheden en een druk beroepsleven kwam erop rijden er niet meer van . Ook bijna al mijn motovrienden hadden hun bike verkocht (getrouwd , kindjes etc) en alleen rijden was niets voor mij . Als ik vrij was , was mijn zoontje er ook en die kon ik beter meenemen op uitstapjes in de Porsche dan achterop een moto :twisted:

Er werd dus nog maar tussen 200 en 500km per jaar op gereden .
Te zot dus om te houden daar door de jonge leeftijd van mijn zoon er de eerste jaren geen verandering in zou komen . Die werd dus verkocht in 2005.
Ik heb dan wel nog een moto gekocht die eigenlijk enkel diende als meubel voor in mijn zaak en op een heel klein testritje na nooit op gereden werd . Een tot dragster verbouwde BMW R65 '80 .
Deze is nu pas verkocht en moet nog door de nieuwe eigenaar afgehaald worden (heb die 10 jaar in mijn bezit gehad waarvan de laatste 3 jaren gestald bij een kennis na stopzetting zaak en mijn verhuis )
Daar er nu weer vele van mijn vrienden een moto aangeschaft hebben en de microbe al langer in me woekerde was ik de laatste twee jaar op zoek naar een nieuwe moto . Niet intensief , maar ik hield de markt toch vrij regelmatig in het oog .
Na een paar bezichtigingen , testritjes etc waar telkens wel iets was (moto niet zoals beschreven , slecht gevoel , onduidelijke historie , achterstallig onderhoud ) is het er vandaag dan toch van gekomen .
Ik heb me na zes jaar motoloos geweest te zijn , een Triumph 955i Sprint RS aangeschaft van 2001 met 23.000km . Volledige onderhoudshistoriek , perfecte moto maniacaal onderhouden van een nu 54 jarige man die de moto 5 jaar geleden aangeschaft had (toen 8000km) en nu voor een Bonville gaat. (past beter bij zijn leeftijd zegt hij)
Zondag aanstaande wordt de moto hier afgeleverd en kan ik dan of maandag fotootjes maken en hier plaatsen .
Deze foto heeft hij me alvast als voorsmaakje opgestuurd