Hockenheimring Touristenfahrten
- Knot
Hockenheimring Touristenfahrten
Kwam net een filmpje tegen op youtube maar hoor/lees er eigenlijk weinig over.
Zandvoort/Assen/Nurburgring/Papenburg/Zolder/Spa heb ik allemaal genoeg gezien maar Hochenheimring wil ik dan liever nog eens rijden.
Iemand al eens rond gegaan daar met een clubdag?
Zandvoort/Assen/Nurburgring/Papenburg/Zolder/Spa heb ik allemaal genoeg gezien maar Hochenheimring wil ik dan liever nog eens rijden.
Iemand al eens rond gegaan daar met een clubdag?
- daNpy
Re: Hockenheimring Touristenfahrten
Wel een trackday daar gehad, echter alleen op de Ost-kurs, maar het was wel erg gaaf 
Op TF-forum vind je ook informatie over TF op de HH-Ring

Op TF-forum vind je ook informatie over TF op de HH-Ring

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wat ik me ineens afvraag nu ik dit topic lees, ligt de oude Hockenheimring er nog of is die al compleet gesloopt?
- Knot
Dit vond ik online vanochtend:
Zitten ook gekken bij hoor, zoals ik daar gereageerd had.... het is TF, geen cuprace!
Zitten ook gekken bij hoor, zoals ik daar gereageerd had.... het is TF, geen cuprace!
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Even een vraagje tussendoor
Worden er ook wel eens trackdays georganiseerd op de Nurburgring Grand prix strecke en door welke clubs? Lijkt me ook eens een mooie baan om een hele dag op te kunnen rijden.

Worden er ook wel eens trackdays georganiseerd op de Nurburgring Grand prix strecke en door welke clubs? Lijkt me ook eens een mooie baan om een hele dag op te kunnen rijden.
- Knot
Vind ik zelf de gaafste baan tot nu toe. Was er met BMW Drivers Club toen Spa gesloten was, dus uitwijk.
- Snipe
Die gozer met die camera aan boord sprint anders zelf ook behoorlijk enthousiast op die 911 af op het eind.Knot schreef:Zitten ook gekken bij hoor, zoals ik daar gereageerd had.... het is TF, geen cuprace!
- Hielke
En jij houdt daar de camera auto verantwoordelijk voor?Snipe schreef:Die gozer met die camera aan boord sprint anders zelf ook behoorlijk enthousiast op die 911 af op het eind.Knot schreef:Zitten ook gekken bij hoor, zoals ik daar gereageerd had.... het is TF, geen cuprace!
- Snipe
lol
Ik heb wel het idee dat hij zich wat laat opkloten door die gek in die donkerblauwe 3 Serie. Dus in die zin houd ik hem daar wel verantwoordelijk voor. Het is een trackday, hij kan ook gewoon die gek laten gaan en zelf weer z'n rondjes gaan rijden.
Ik heb wel het idee dat hij zich wat laat opkloten door die gek in die donkerblauwe 3 Serie. Dus in die zin houd ik hem daar wel verantwoordelijk voor. Het is een trackday, hij kan ook gewoon die gek laten gaan en zelf weer z'n rondjes gaan rijden.
- Knot
Die remactie... tsja, je verwacht dan een 911 wel vaart maakt.. als die dan opeens de achterkant om gaat tillen om de bocht door te tuffen moet je wel in de ankers ja....
Toch moet ik er nog een keer rijden.. ga eens kijken hoe we dat kunnen regelen.
Toch moet ik er nog een keer rijden.. ga eens kijken hoe we dat kunnen regelen.
- Hielke
Snipe,
aan de rijstijl van die BMW's mankeert op wat technische onvolkomendheden na helemaal niets. Het is de Porsche rijder die zich aan de meest schandalige circuit overtreding (op het tegen de rijrichting in rijden na) schuldig maakt. Hij komt rijdend op de ideale lijn nagenoeg tot stilstand in de aanremzone nog voordat er ingestuurd hoeft te worden! Het is alsof ie weet dat daar ergens geremd moet worden maar dat ie vervolgens de bocht niet kan zien om uit vertwijfeling dan maar door te remmen.
De aktie gaat tegen iedere circuit logica in en je bent als achterligger in zo'n situatie nagenoeg kansloos. Gelukkig ziet ie op het laatst de BMW's in z'n spiegels verschijnen om zich dan uit de voeten te maken, daarbij nog steeds vergetend de bocht in te sturen. Zulke gasten moet je een ban for life geven.
"de achterkant omtillen" zoals Knot zegt dekt de lading ook aardig
aan de rijstijl van die BMW's mankeert op wat technische onvolkomendheden na helemaal niets. Het is de Porsche rijder die zich aan de meest schandalige circuit overtreding (op het tegen de rijrichting in rijden na) schuldig maakt. Hij komt rijdend op de ideale lijn nagenoeg tot stilstand in de aanremzone nog voordat er ingestuurd hoeft te worden! Het is alsof ie weet dat daar ergens geremd moet worden maar dat ie vervolgens de bocht niet kan zien om uit vertwijfeling dan maar door te remmen.
De aktie gaat tegen iedere circuit logica in en je bent als achterligger in zo'n situatie nagenoeg kansloos. Gelukkig ziet ie op het laatst de BMW's in z'n spiegels verschijnen om zich dan uit de voeten te maken, daarbij nog steeds vergetend de bocht in te sturen. Zulke gasten moet je een ban for life geven.
"de achterkant omtillen" zoals Knot zegt dekt de lading ook aardig

- Snipe
Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk nooit zwart of wit. Trackday-regel nummer één is namelijk dat je als snellere deelnemer rekening houdt met de langzamere.Hielke schreef:aan de rijstijl van die BMW's mankeert op wat technische onvolkomendheden na helemaal niets. Het is de Porsche rijder die zich aan de meest schandalige circuit overtreding (op het tegen de rijrichting in rijden na) schuldig maakt.
Maar wat ik zeg, als ik er naar kijk heb ik de indruk dat hij wat opgefokt raakt van die blauwe 3 Serie. Verder is er inderdaad op zich niet veel mis mee.
- Hielke
Met de stupiditeit van de 911 rijder valt onmogelijk rekening te houden.
- PD power
Wat een gekken, het doet allemaal maar wat.......
- stefan740
Die blauwe E36 die de lijnen niet kent, de hele baan over zwabbert omdat het waarschijnlijk een helemaal standaard E36 is en die hem altijd de bocht ingooit ook al zit er iemand naast hem?
Vanuit een touristenfahren standpunt zou ik er toch niet graag achter rijden.
Vanuit een touristenfahren standpunt zou ik er toch niet graag achter rijden.
-
OnlineEmielS60
Richting OstkurveRichardt. schreef:Wat ik me ineens afvraag nu ik dit topic lees, ligt de oude Hockenheimring er nog of is die al compleet gesloopt?
Met een bosmaaier moet je een aardig eind kunnen komen.
Even met google earth zoeken...

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Eeuwig zondeEmielS60 schreef:Richting OstkurveRichardt. schreef:Wat ik me ineens afvraag nu ik dit topic lees, ligt de oude Hockenheimring er nog of is die al compleet gesloopt?

Zit net op Google maps te kijken maar daar ligt gewoon nog de oude, wordt tijd voor een update denk ik

-
Dat lijkt inderdaad een redelijk goede omschrijving van wat ik gehoord heb.PD power schreef:Wat een gekken, het doet allemaal maar wat.......
M'n broer heeft daar een aantal keer gereden. Ik zal 'm wel even op dit topic wijzen.
- ArjanR6
ik woon daar in de buurt en heb daar een paar keer gereden. Van maart tot september (zomerseizoen) zijn donderdagavond von 17:00 tot 21:00 "touristenfahrten" en in het winterseizoen zondag van 11 tot 15 uur.
Zomers is het veels te druk.> 80 auto's op het circuit. 's Winters is het minder druk, zeker als het weer slecht is. 2 Weken geleden was ik er ook, je wordt links en rechts ingehaald (ook in de bochten) en tegelijkertijd kom je een Mercedes E-klasse tegen die in zonder te spiegelen rondcruist.
Tevens belast de HHR de remmen behoorlijk.
Ik vindt het een interessant circuit, maar tijdens de touristenfahrten te druk in de zomer.
Zomers is het veels te druk.> 80 auto's op het circuit. 's Winters is het minder druk, zeker als het weer slecht is. 2 Weken geleden was ik er ook, je wordt links en rechts ingehaald (ook in de bochten) en tegelijkertijd kom je een Mercedes E-klasse tegen die in zonder te spiegelen rondcruist.
Tevens belast de HHR de remmen behoorlijk.
Ik vindt het een interessant circuit, maar tijdens de touristenfahrten te druk in de zomer.
- ArjanR6
http://www.youtube.com/results?search_q ... hrten&aq=f" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
niet helemaal waar, die kamera auto geeft ook aan dat ie het filmpje kon maken tot dat ie remproblemen kreeg, z'n ABS werkte niet meer, wat je ook kan horen aan het eindHielke schreef:Met de stupiditeit van de 911 rijder valt onmogelijk rekening te houden.

hij was niet een echt heel rustige rijder....hij zat wel redelijk in de aanval razenij

doch die blauwe e36 dat was me er ook 1 haha, die sneed de kamera auto minstens 2x af

en waggelde behoorlijk in de vering

de kamera auto lag wel aardig vast als ik sommige bochten zag....best grip, misschien dat daardoor z'n ABS de geest gaf met slicks ofzo?
trouwens die subaru gezien?

- VLA
Zou dat gehele stuk asfalt nou daar gewoon liggen niks te doen ? lijkt me dat ze dat geheel niet meer gebruiken ? Zou je erop kunnen komen op een of andere manier met de auto ?Richardt. schreef:Eeuwig zondeEmielS60 schreef:Richting OstkurveRichardt. schreef:Wat ik me ineens afvraag nu ik dit topic lees, ligt de oude Hockenheimring er nog of is die al compleet gesloopt?
Zit net op Google maps te kijken maar daar ligt gewoon nog de oude, wordt tijd voor een update denk ik

- daNpy
Best groen asfalt tegenwoordig 

-
OnlineEmielS60
In Google Earth kan je ook foto's bekijken, daar komt deze foto ook vandaan. Er staan ook oudere foto's tussen met weinig onkruid. Tot en met de Ostkurve ligt er geen asfalt meer zo te zien.
Toch wel zonde, ik vond Hockenheim altijd 1 van de betere gp's,
Toch wel zonde, ik vond Hockenheim altijd 1 van de betere gp's,
- VLA
Hmm op google maps zag ik inderdaad nog wel asfalt, zullen dan wel oude foto's zijn.